Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 907 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mebiti | 2010-10-12 23:46 | |
![]() | Jag får inte, mina trombocyter är defekta. | |
| teklakluck | 2010-10-12 23:50 | |
![]() | Jag är ren, fräsch, blodgivare typ........blink blink | |
| talvala | 2010-10-13 02:25 | |
![]() | Jag får inte, eftersom jag är penicillinallergiker. Däremot skulle jag få lämna plasma, men där jag bor har man inte möjlighet att ta emot plasma. Synd. När jag flyttar till en större ort tänker jag göra ett nytt försök med plasma. | |
| nygiants | 2010-10-13 02:38 | |
![]() | jag är o negativ så jag vill bidra men precis som ovan så stoppas jag av pencillinallergi men plasma får dom | |
| witchgame | 2010-10-13 04:17 | |
![]() | jag har varit blodgivare men slutade när jag började med starkare mediciner, men dom kanske vill ha mig tillbaks nu när min nya doktor dragit in dom (morr....) annars måste jag säga att jag aldrig har varit så frisk som när jag tappade blod.... nästan aldrig förkyld eller influensa, beror nog på att kroppen producerar nytt fräscht starkt blod ;) så dom kanske hade nåt på spåren iaf förr då dom hade blodiglar (yyääkkk!) och åderlåtningar för sig. Tyvärr verkar det inte bita på reumatisk värk dock :( Annars tycker jag att det är en fin gest att skänka lite till de som behöver om man är frisk och får ge blod. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-13 07:11 | |
![]() | nä jag är en sån som får blod ,så mej vill dom inte ha,TACK alla blodgivare utan er har jag varit död nu | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-13 07:47 | |
![]() | En fråga... Jag har sjukt lågt blodtryck (typ 100/60) vad är det för värden där som räknas? Någon som vet?. Sen har jag världens vanligaste blodgrupp. Behöver vi blodgivare även av min typ? Det här är ett av mina dåliga samveten... Just nu varken kan eller får jag, men sen när jag har fött barn så kanske... (Har liksom blodbrist som det är nu)... | |
| stjärna77 - Ej medlem längre | 2010-10-13 08:37 | |
![]() | Tvålis: Jag tror inte blodtrycket spelar nån roll,för mig som oxå är lågtryckare har det inte varit något problem. Däremot måste du som kvinna ha ett hemoglobinvärde som är över 125,och så måste du väga minst 50kg. Och JA,alla typer av blodgrupper behövs! Har sett på nära håll hur livsviktigt det är att det finns människor där ute som ger blod. | |
| Candino2 | 2010-10-13 08:46 | |
![]() | Jag har gett blod sedan jag fyllde 18 år. Har blivit mer än 100 blodpåsar totalt | |
| teamgrens | 2010-10-13 09:30 | |
![]() | jag har lämnat blod i snart 3 år. Om jag eller någon i min närhet blir sjuk eller drabbas av en olycka vill jag att det ska finnas blod till mig/dem. Jag tror man blir friskare, ut med det gamla och in med nytt. =) Alla som kan borde göra det. | |
| lolinonek | 2010-10-13 10:07 | |
![]() | Jag skall på min första tid för provtagning den 25/10. Det är nog dags att övervinna min spruträdsla. | |
| Araknoidea | 2010-10-13 10:29 | |
![]() | Jag lämnade för ett par år sedan, sen fick jag inte lämna längre för att jag åt en medicin. Sen har jag rest utanför Europa så mycket så jag har inte fått lämna av den anledningen och nu ska jag börja lämna igen, men har för tillfället lunginflammation =). | |
| Mimikryp | 2010-10-13 10:43 | |
![]() | Jag har varit blodgivare men jag var tvungen att sluta med det. Jag tål inte någon av de typer av järntabletter man får för "återställning" och i kombination med flodmens fick jag förstås järnbrist. Jag ska dock kolla upp om jag kan lämna plasma. Synd bara att det är så få ställen man kan göra det på, och bara en dag i veckan. :-( | |
| Savi | 2010-10-13 11:46 | |
![]() | Jag är inte blodgivare,men har pratat i flera år om att bli det.Att jag inte kommis så långt trots att jag vill är min rädsla för stick/sprutor.Jag kan inte ens ta ett blodprov innan jag håller på att svimma. Men blodgivare ska jag bli en dag! | |
| Fröken_E - Ej medlem längre | 2010-10-13 16:02 | |
![]() | ttiittii - Fint att få höra den här sidan av myntet... Tvålis - Det bästa är ju om du frågar de som jobbar på blodgivarcentralen. De är riktigt kunniga och kan svara på det mesta. lolinonek & Savi - Hoppas att ni kommer över rädslan. Det går snabbt och gör inte heller ont. Sköterskorna är också bra på att lugna ner en när man ska ge blod för första gången - men även vid senare tillfällen. | |
| Stålis79 | 2010-10-13 17:12 | |
![]() | jag är inte blodgivare är rädd för nålar, men jag skulle kunna tänka mig att bli givare. Har en ovanlig blodgrupp så om jag blir sjuk finns det inte så mycket till mig. | |
| golden | 2010-10-13 17:21 | |
![]() | inte.. då jag dör av rädsla var gång jag blir stungen | |
| ojjojj | 2010-10-14 11:31 | |
![]() | är inte blodgivare, kan inte, har inga bra ådror att sticka i .. men försökt i alla fall.. | |