Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 226 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2010-05-28 13:40 | |
![]() | Det spårar ut på grund av vuxna människor som... a) använder lösgrundad argumentation. b) använder sig av invektiv och skällsord som exempelvis "hora", "idiot" etc etc i diskussionerna. Ungarna följer ju efter, så kom sen inte och klaga på att de skriker "hora" till varandra i skolan. c) kombinerar de två ovanstående delarna. d) forumtrollar. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 13:49 | |
![]() | Själv ser jag det som ett komiskt och uppsluppande debattbeteende när man kallar varandra varandra lite kul och gulliga grejjer, det hör till:) Men alla är vi olika, givetvist. | |
| Bitte - Administratör | 2010-05-28 14:01 | |
![]() | Det är väl knappast moget eller kul att sitta bakom en skärm och kalla någon anna för Hora och annat ,, i min vuxnavärd är det barnsligt och omoget Det du inte skulla kunna kalla mig eller säga till mig/om mig IRL det ska du inte heller göra på internet Bitte | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 14:04 | |
![]() | Bitte: Inte skällsord givetvist, det är bara otrevligt och fånigt. Men vill man ha lite krydda i debatten så är ett alldeles ypperligt tillvägagångsätt att just "klappa någon lite på huvudet" knappast något man gör för att framstå som cool dock;) | |
| Tess 08 | 2010-05-28 19:40 | |
![]() | Det kallas för Härskartekniker, NOUBA. En av härskarteknikerna är att försöka förminska den man pratar/diskuterar med genom att säga sånt... Som om mekanikern skulle säga Lilla gumman till mig om jag kommer med min trasiga bil. Innebörden i "lilla gumman" blir liksom ett förtydligande att jag som tjej är "dum blondin" inte kan något om bilar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-05-28 19:44 | |
![]() | därför att den sista idijoten är inte född och det kommer nya hela tiden,därföratt vi inte följer det viktigaste budordet DU SKA BEHANDLA ANDRA SOM DU VILL BLI BEHANDLAD SJÄLV | |
| leker | 2010-05-28 19:44 | |
![]() | åsså är du bara en dum brunett som inte kan nåt om bilar, så förminskande för dig :D | |
| Tess 08 | 2010-05-28 19:46 | |
![]() | Jovisst leker :) Jag lämnar iofs inte in någon trasig bil heller, det var liksom bara ett exempel :) | |
| leker | 2010-05-28 19:47 | |
![]() | Sen tror jag mycket blir fel på nätet med, för det är svårt att läsa hur personen menar när man inte har den framför sig. Missar man en smiley el. dylikt så menar man ju allvar kan tros, men man kanske menade allt på skoj bara ... det blir ofta fel i diskusioner pga det | |
| leker | 2010-05-28 19:48 | |
![]() | ja tess08, hade jag satt utropstecken efter min kommentar, så hade du tagit det som en förolämpning? | |
| leker | 2010-05-28 19:56 | |
![]() | ttiiiitti: säger det här med, alla vill inte bli behandlade på samma sätt som jag. Så ska man behandla andra rätt, så ska man se utanför sig själv. Anser jag iaf :) | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 19:57 | |
![]() | Min personliga åsikt är att det är underhållande, sen skulle jag aldrig säga det till någon torrboll such as you self tess08, man märker på sättet människor skriver hur vida man kan skriva "snuttan" tex och få respons på det, UTAN att personen i fråga känner sig kränkt. Och vi kan nog alla enas om att Venecis(stava.se) Tillhör en helt annan division än du tess08!;) | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 19:59 | |
![]() | Och märk väl, jag skulle aldrig kalla någon något sött utan jag egentligen tyckte om personen i fråga. | |
| Tess 08 | 2010-05-28 20:23 | |
![]() | sen skulle jag aldrig säga det till någon torrboll such as you self tess08 OCH vi kan nog alla enas om att Venecis(stava.se) Tillhör en helt annan division än du tess08! Två tydiga exempel på någon som vill se diskussionen spåra ur. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 20:26 | |
![]() | Tess08: Inte alls, vi talar olika språk du och jag. Du tycker att jag är kränkande i mitt sätt att föra mig och jag finner dig tråkig, arför jag aldrig skulle diskutera något med dig över huvud taget bortsett orsaken till det. Det är väl inte så svårt? | |
| Mouche - Administratör | 2010-05-28 21:02 | |
![]() | Ett litet inpass vill jag allt göra i den här tråden: Jag har "känt" en viss tjej , nämligen Tess08, i flera år vid det här laget och en sak är säker: Tråkig är nog det sista jag skulle kalla henne. Härligt spontan, vänlig, humoristisk, ja bättre kan man inte önska sig. =) detta betyder fritt översatt att: Personliga påhopp av det slaget tycker jag att vi klarar oss utan från och med nu. Man kan säga sin mening utan att häva ur sig saker som kanske gör någon annan ledsen, inte sant? Mouche | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-28 21:06 | |
![]() | Mouche: Abselut! Det var inte min avsikt att såra någon och jag är hemskt ledsen om jag gjort det. Det var dock Tess och inte jag som startade en diskussion. Där hon kallade mig ett antal saker som jag dock inte bryr mig så mycket om, men ändå. Trevlig helg | |
| Mouche - Administratör | 2010-05-28 21:08 | |
![]() | Trevlig helg till dig också -NOUBA- och tack för din snabba respons. =) Mouche | |
| Måns_E | 2010-05-28 21:15 | |
![]() | Tja jag tycker väl mest att man förlöjligar sig själv om man börjar kalla folk för snuttan/lilla gubben/lilla gumman när argumenten tryter. Det säger mer om den som använder sådant för att "krydda" debatten (kanske man skall låta bli att vara med om man inte kan tillföra något?) För att återgå till trådens ämne så tror jag i a f att trådar i seriöst spårar ut när folk med bestämda åsikter inte kan argumentera och backa upp det som de säger. När de sen får mothugg och bes att förtydliga och ifrågasätts så börjar pajkastningen. Som sagt om man ger sig in i en diskussion så får man nog vara beredd på att man blir ifrågasatt, fixar man inte det så är det bättre att vara tyst. | |
| Sporten4 | 2010-05-28 21:15 | |
![]() | Spelvärden brukar städa bort inlägg leker (så även mitt som påpekade att trådens ämne spårat ur). | |