Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 50 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
pion ekrot | 2010-06-12 13:09 | |
![]() | le-lou: Jag vet inte om det är tabu. Jag var tillsammans med en som var snål en gång, och det gör jag aldrig om. Snålheten infekterade och tog sig uttryck på andra plan också. (Därmed inte sagt att TS är en snåljåp). | |
pion ekrot | 2010-06-12 13:10 | |
![]() | He he, han var inte snål "en gång", utan jag var ihop med honom en gång i tiden. Men nog om det. | |
grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-12 13:18 | |
![]() | ViktorWig: "Jag å min tjej ska gifta sig i höst. Hon vill lägga ganska mycket pengar på våra ringar. Jag vill hellre köpa praktiska grejjer som man kan ha lite roligt med, som tex projektor och ett hemmabiosystem. En ring är en ring och inte så mycket mer, man kan ju knappast ha kul med den på något sätt. Min tjej säger att jag e dum och inte fattar. Är det någon som kan få mig att förstå varför man ska lägga massvis med pengar på ett smycke?" ----------- Jag förstår dig helt och fullt. Klart du ska ha projektor och ett hemmabiosystem! Min man håller på och bygger för fullt, det är hans hobby, han bygger allt själv, fixar tom kretskorten själv till förstärkare mm. Vi köpte hus i september och då fick han ett rum att styra över helt själv. Jag kompromissade och valde ett mindre vardagsrum, en myshörna utan TV & musikanläggning(allt sånt kommer ju att finnas i "hans" rum sen ändå...) När vi gifte oss så gjorde vi så att han använde förlovningsringen(en bred slät ring... gjorde en extra gravering i den och polerade upp den)och jag fick en ring till. En vacker ring med 3 diamanter, men jag letade tills jag hittade en som jag dels kände var "rätt" och dessutom hade en överkomlig prislapp. Så... ett lyckligt par som kan konsten att kompromissa ;) Sen kanske jag inte alltid förstår hans utlägg på diverse elektroniska grejer(dyyyyyyyyyyyyyyyyr a saker vill jag lova!)men det gör honom lycklig, han gillar att fixa och dona med det så... Dessutom tar han hänsyn till mig och mina behov, är det något jag vill ha så prioriterar han det lika högt som sina egna köp, även om han kanske inte riktigt förstår nyttan med det jag vill ha.... :) | |
teklakluck | 2010-06-12 13:20 | |
![]() | Håller med om att småsnålhet kan förgifta ett förhållande. Viktiga symboler tex skippar man inte bara sådär för man visar ju då att man inte tycker tillräckligt om. Det är mörtigt och rätt okänsligt. Väljer man att köpa begagnat så ska man ju vara helt överens om det. Men man kan tänka att då man väljer att köpa begagnat deltar man i att motverka slit-och-släng-mentalitet en. Det är väl bra en bra symbol i dessa tider! | |
ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-12 13:23 | |
![]() | "He he, han var inte snål "en gång", utan jag var ihop med honom en gång i tiden. " haha, synd. det lät kul.:) snålhet infekterar absolut. ett vidrigt karaktärsdrag. | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-12 13:34 | |
![]() | Puh.. Ramsay.... "titta vad min kille älskar mig" ah men vad tusan. Är det så lågt alltså? | |
ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-12 13:36 | |
![]() | nej, inte bara. men jag tycker det är fint med ett par där kvinnan har en riktigt fin ring, ja. | |
Kuppchocken | 2010-06-12 14:25 | |
![]() | Jag är inte så säker på att jag över huvudtaget "måste" ha en ring om vi gifter oss. Jag skulle förmodligen inte bära den på fingret eftersom jag tycker att det är obekvämt. Så då kanske det inte känns så viktigt med en ring. | |
HumbleBug | 2010-06-12 14:34 | |
![]() | Om något är viktigt för den man älskar, så kan man respektera det och försöka uppfylla hennes önskning, även om man inte förstår den. I ett äktenskap arbetar man tillsammans för att göra varandra lyckliga. Så enkelt är det. | |
ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-12 14:46 | |
![]() | naw humblebug:) | |
le-lou | 2010-06-12 15:19 | |
![]() | hur kan en ring vara så viktig för kvinnor (ja är inte det rätt typiskt kvinnligt att mäta kärlek i pengar? ), jag menar dyra ringar? ett dött ting, dessutom inget du kan använda liksom.... utan bara något du har på ett finger. Symbol för kärleken, ja men är det ......dyrare ring lika med : mer och bättre/finare kärlek? Iofs så skulle jag inte lägga pengar på kläder och väskor som kostar tusenlappar heller. Kan tänka mig att tjejer som gör det, gärna vill ha en ring som kostar multum också. | |
ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-12 15:30 | |
![]() | ja, så är det nog. älskar man stil, kläder och smycken så bryr man sig säkert mer om ringen... nästan så jag vill skriva no shit sherlock här. | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-12 15:41 | |
![]() | Ringen ska väl inte enbart symbolisera kärlek utan symbolisera att man är gift med allt vad det innebär. Måste ju vara en viss typ av människor som söker sig till institutionen äktenskap. För en del innebär en dyr ring trygghet eftersom mannen visat att han kan bjuda till och för andra kanske sparsamhet och måttfullhet inger känsla av trygghet. Ekonomisk trygghet och bekräftelse. Är väl skälen att gifta sig. Normala människor brukar låta bli ;) | |
pion ekrot | 2010-06-12 16:03 | |
![]() | Det behöver inte handla om att "mäta kärlek i pengar", utan om att man vill ha en ring man trivs med. Det kan vara skillnad i hela känslan. Det är också skillnad på att lägga pengar på guld jämfört med på kläder eftersom det sistnämnda förlorar betydligt mer i värde med tiden. Institutionen äktenskap ger väl vissa fördelar om man har barn t ex, så där finns en praktisk anledning. | |
ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-06-12 16:27 | |
![]() | HumbleBug, denna kloka människa, har sammafattat det bra! Tråden kan stängas :) | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-12 18:20 | |
![]() | Håller med att humble bug har en god åsikt... Men jag har en viss rädsla inför glitterhungriga orealistiska "kolla in mig" tjejer. | |
ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-12 18:29 | |
![]() | realistiska glitterhungriga "kolla in mig" tjejer då? | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-12 18:30 | |
![]() | Ramsay, du skrämmer mig alltid... | |
ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-12 18:31 | |
![]() | haha:) och du skojar säkert inte ens. trevlig helg. puss! | |
-Passiflora- - Ej medlem längre | 2010-08-02 01:08 | |
![]() | Tycker att det känns som att medeltiden har fått renässans här. Tragiskt att det ska vara flashigt, dyrt och lyxigt, när ett giftermål ska fokusera på kärlek och gemenskap. Ingen ring i världen kan skapa kärlek eller själslig gemenskap. Lägg pengarna på nått vettigt istället! | |