Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-08-07 11:37 | |
![]() | Som jag skrev innan tycker jag det är en bra idé. Man kanske som vuxen haft en väldigt jobbig tid med sjukdomar och andra motgångar och vill ta en semester för att koppla av och få nya krafter, det sista man vill höra då är gapiga ungar under flera timmars flyg. Ni som säger att man ska tåla "lite" skrik har antingen inga barn eller haft tur när ni rest. Det var nån som skrev om hur hemskt barn med kolik låter och hon har helt rätt. Sen till Savi, alla dricker inte alkohol på flygresan. Det ska finnas altenativ för ALLA anser jag:) | |
| Robert_K - Ej medlem längre | 2010-08-07 11:46 | |
![]() | Håller med att det borde finnas barnfria flyg, på samma sätt borde det också finnas barnfria tågvagnar. Tyst avdelning? Det räcker knappast. Det har hänt mer än en gång att man tagit ett tåg en längre sträcka alldeles för tidigt och fått sina skör överkörda av ett par leksaksbilar som något barn fått för sig att leka med i vagnen. | |
| Hapu | 2010-08-07 11:48 | |
![]() | Varför inte bara kräva att föräldrar säger åt sina barn att hålla tyst eller utgår vi ifrån att alla barn nu mera är sönder-curlade av föräldrar som inte kan fostra sina avkommor? | |
| munsterfrass | 2010-08-07 13:00 | |
![]() | Jag men för ALLA ?? blir ju konstigt och otroligt svårt eftersom alla har olika "behov" , En rasist vill kanske inte flyga med färgade , muslimer vill kanske inte flyga med Judar , Amerikaner inte med muslimer , en del vuxna vill inte flyga med barn , en del KAN inte flyga om någon öppnar en jordnötspåse ombord , en del stör sig på att ha överviktiga människor bredvid sig osv,osv ... Jag har flugit i alla år med mina 3 , nu vuxna barn på längre och kortare resor utan några större problem varken för mig eller medresenärer .. Alla är vi individer :) .. det värsta jag varit med om :) (på en långflygning till Kina var definitivt inte barnen , utan mannen som satt bredvid mig och snarkade och gnisslade tänder hela natten :) ... Jag jobbar på ett flygbolag och skulle känna det grovt kränkande att behandla människor olika pga ålder , kön eller ras .. | |
| slånbär | 2010-08-07 13:58 | |
![]() | Folk får väl ha lite ordning på sina ungar.Svårt när det handlar om spädbarn och riktigt små men dom är ju sällan väst. Det är oftare ungar i åldrarna fyra och uppåt som är som jävligast. Blir så fruktansvärt trött på föräldrar som inte kan få sina ungarna att lyssna på vad dom säger(om dom ens bryr sig om att säga nåt) och lära barnen att visa respekt och hänsyn även när dom är små. Barn som har tråkigt är inte kul men man får väl försöka hålla dom sysselsatta då. Jag har aldrig haft några problem med mina ungar när vi varit ute bland folk var det än har varit-säger jag nej,eller sluta då vet dom att det gäller. Så svårt är det inte. Däremot går det ju inte lika lätt att kontrollera barn under två, tre år då dom ju är för små. | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-07 14:04 | |
![]() | Det mest vettiga och radikala är att helt förbjuda nöjesturismens flygresor. Miljön klarar inte av all denna miljöförstöring som turismen orsakar. Skänk flygbiljett-pengarna till välgörenhet och utveckling av u-länder istället. | |
| sensacommun | 2010-08-07 14:24 | |
![]() | Barnfria flyg? Äh, det är inget jag skulle betala extra för om det fanns. Jag kan störa mig mer på föräldrarna som inte bryr sig om deras jobbiga ungar springer runt och stör, tjafsar och har sig, det rör sig oftast om lite större barn som helt enkelt inte har vett att förstå att man borde tänka på hur man ska bete sig när man flyger eftersom deras föräldrar inte pratat med dem innan, barn som har en attityd och föräldrar som låter de hållas. I övrigt tycker jag att det är ok att barnen går omkring för att få röra på sig. Mindre barn som inte få egen stol kan jag förstå om de låter och har sig och tycker det är jobbigt, småbarns skrik och sånt, men det får man räkna med. Jag stör mig inte så mycket på att det finns barn på flyget. | |
| bj-olle | 2010-08-07 14:30 | |
![]() | varför tänker jag på boken "bitterfittan" av maria sveland när man läser den här tråden :) men jag skulle, om gjag hade en massa pengar, också gärna välja en barnfri avdelning. lite som en mobilfri eller tyst vagn på tåget. ryanair är ryanair, men om man har sparat ihop till en dyrare flygbiljett har ni iallafall här en kille som gillar james bond-fantasin. vill jag sitta i mina solisar och dricka en drink på en uteservering, sätter jag mig helst inte bredvid en barnfamilj.. | |
| bj-olle | 2010-08-07 14:31 | |
![]() | och det är väl ett smart sätt av flygbolaget att tjäna lite extra pengar på en sån som jag? | |
| munsterfrass | 2010-08-07 15:47 | |
![]() | Om jag hade massor av pengar skulle jag skänka dem till barn som inget hade att äta eller rent vatten att dricka .. känns viktigare för mig än att sitta i en ljudlös kabin :) ... men som sagt empati finns det inte mycket kvar av i världen .. :) .. ooch var och en står sig själv närmast .. och jag tror inte flygbolagen skulle tjäna på det alls , det skulle ju innebära fler flygplan till samma destination , mer flygbränsle OCH större skadeverkningar på naturen .. Bra va !! i vårt egoistiska samhälle , där vi skiter i nästa generation , särskilt om de råkar låta när man flyger :) | |
| munsterfrass | 2010-08-07 15:48 | |
![]() | i ett nötskal :) | |
| bj-olle | 2010-08-07 15:52 | |
![]() | skänker du inte pengar nu? | |
| munsterfrass | 2010-08-07 15:59 | |
![]() | jo då till 4 olika projekt:) .. men jag är inte rik :) , så det blir inte så mycket varje månad till vart och ett .. MEN vore jag rik skulle pengarna gå till det och inte till "fri från barnflyg" :) | |
| Snowlion | 2010-08-07 17:31 | |
![]() | SUCK !!!... Barnfritt hit och dit... Flytta ut i skogen om ni inte tål barn.. Och lev där som eremiter.. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-07 17:40 | |
![]() | SUCK!!!... Selektivt läsande av inlägg.... | |
| slånbär | 2010-08-07 17:44 | |
![]() | Men det handlar väl inte om att man inte tål ungar eller andra folk utan mer om frågan ifall man skulle betala extre för att sitta barnfritt. Precis som folk betalar extra för första klass. Det gör dom väl inte bara för att dom inte vill blanda sig med "vanligt" folk utan just för att dom har råd att betala extre för lite mer plats och lite mer komfort. Jag satt en gång hela vägen från stockholm till göteborg med två fjoristjejer bakom mig och det var fanimej det värsta jag varit med om i störningsväg. Det var som att ha tonårstjejen i Little Brittain gånger två i örat i mer än fem timmar. Jag hade gladeligen betalat extra för att slippa det. Det betyder inte att jag inte tål ungdomar, barn och annat folk och borde flytta ut i skogen utan just att jag skulle ha föredragit att göra den resan utan det sällskapet. Min resa blev en absolut pina men tjejerna hade jättekul. | |
| MayBley | 2010-08-07 18:02 | |
![]() | Jag skulle vilja ha barnfria restauranger och cafén eftersom barn skriker, vilket förstör för de andra gästerna. Om man betalar för en restaurang, vill man inte att det ska låta som ett dagis som håller på att spränga. Jag tycker att det är respektlöst att ta med barn på ställen där man vet att de flesta människor söker sig dit för lugn och ro. | |
| munsterfrass | 2010-08-07 18:03 | |
![]() | men alla tonåringar som har "pappa betalar" biljetter då ? .. du slipper dem ju inte iaf :) .. Och i businessclass på långflyg brukar det finnas minst 1 barnfamilj som betalt för att sitta där :) .. så att köpa bort lugn och ro tror jag inte på .. | |
| lansett | 2010-08-07 18:13 | |
![]() | Vilket himmelrike....barnfria flyg! Me like :-) | |
| nPod2 - Ej medlem längre | 2010-08-07 20:55 | |
![]() | Öronproppar. | |