Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 894

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 22:38
Antal inlägg: 11661

Antar att du har privatchaufför och privat vård osv och odlar dina egna grönsaker och slaktar ditt kött.

Tinna2010-09-29 22:42
Antal inlägg: 20250

Intressant tråd. Tror dock inte jag har så mycket mer att tillföra..
Möten på AMS och med en jobbcoach, söker alla jobb jag _kan_ söka..
Dock fortfarande arbetslös.
Praktikplats är tyvärr inget alternativ då FK och CSN krockar med varandra..

Men man får inte ge upp. Bara att söka vidare. :)

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 22:42

"Skillnaden är att jag inte är arbetslös för att det "inte finns jobb", utan just för att jag jobbat väldigt mycket med sådant som andra jämnåriga tycker verkar jobbigt eller tråkigt - såpass att jag nu kan jag finansiera min egen arbetslöshet utan att belasta någon annan. "

Tycker vi suger lite på den karamellen va

-rå fisk - Ej medlem längre2010-09-29 22:43
Antal inlägg: 514

T!

Klantanka2010-09-29 22:44
Antal inlägg: 36

Hur kan det komma sig att de som har jobb hånas för att de jobben inte är de "skitjobb" som somliga andra inte vill ha?? Ska man be om ursäkt för att man inte jobbar som t.ex. telefonförsäljare för att ni ska känna er nöjda?

Fö är vi väl många som har ups and downs på jobbet. Vissa dagar grinar jag också. Får mycket skit, trots att det inte är ett teleförsäljningsjobb. Bara att bita ihop, lära sig av misstagen och komma ut som en starkare person. Dessutom får jag/vi ta den skiten ansikte mot ansikte med folk, inte helt anonym i en telefon.

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 22:46

Klantanka, Nej man behöver bara be om ursäkt om man går på a-kassa eller socialbidrag. Då är man en usel lat snyltgäst.

Klantanka2010-09-29 22:48

Om man går på a-kassa eller socbidrag för att man inte tycker att ett jobb duger åt ens (fina?) jag så ja, då är man en usel lat snyltgäst.

JiZzMaSTeR892010-09-29 22:49
Antal inlägg: 330

@ Klantanka

Jag förstår dig faktist inte för fem öre här.
Det är ingen som har klankat ner på någon som har ett vettigt jobb. Däremot har det fällts negativa kommentaren om folk som inte har jobb, tyvärr.
Man sparkar inte på de som redan ligger

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 22:49

Jag känner ingen sådan person.

Klantanka2010-09-29 22:50

Åh, jag tycker visst att ett par fällt hånfulla kommentarer till YamahaJet t.ex.

fairy_Dragon2010-09-29 22:51
Antal inlägg: 139

Tinna- precis, har jobbcoach och söker allt jag kan. Går på möten och sitter på ams hemsida varje dag och jag söker allt jag hittar. Så frågan är vad man gör fel när man inte får ett jobb?

Tinna2010-09-29 22:52
Antal inlägg: 20250

Fairy. Håller med. Jag har ofta nekats jobb pga jag inte haft så mycket arbetslivserfarenhet. Men man måste ju börja att få den nånstans?

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 22:53

Klantanka, Jag tycker han gjorde sig förtjänt av dom :)

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 22:54

Vill gärna träffa den som njuter av att gå på a-kassa eller leva på socialbidrag och aktivt väljer att sitta i soffan hela dagarna.

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-29 22:56
Antal inlägg: 4429

Fairy, jag tror att det är det som är problemet. Jag tror på fullt allvar att arbetsgivare har en för stereotypisk bild utav en arbetssökande. Jag tror vi går miste om mycket fin kompetens för att man letar efter fel saker när man letar anställda. Det här brukar ju reda ut sig under högkonjuktur men det är riktigt alarmerande om man tror att det behövs en smal typ av personlighet och kvalifikations mix för alla jobb. Jag tror inte att man gör så många fel som sökande så som du beskriver det.

bizzzy - Ej medlem längre2010-09-29 22:57
Antal inlägg: 3169

Alla befinner sig i olika skeden livet och har olika förutsättningar så döm inte andra bara för att ni har jobb nu. Ni som sitter på era höga hästar och ser ner på andra och trampar på dem se upp för det är kanske de personerna som ni passerar på vägen ner.. Inte förrän det är dags att lämna in kan man väl egentligen jämföra och se vem som varit mest till nytta. Men men det är lätt att vara kaxig när allt går åt rätt håll men alla kan drabbas av både arbetslöshet, sjukdom mm.

fairy_Dragon2010-09-29 23:01
Antal inlägg: 139

Jag är arbetlös och har inte fått socialbidrag eller a-kassa. Jag lever på mina sparpengar som jag har sedan jag jobbat. De är snart helt slut och jag kan tvingas och söka bidrag,¨.. vill inte

YamahaJet2010-09-29 23:04
Antal inlägg: 2239

Deli, eftersom ni tvingade ur mig min livssituation, och jag öppet redogjorde för den, så är det din tur nu. Vad lever du av?

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-29 23:05
Antal inlägg: 4429

Gud vad tungt... Känner med dig. Hur ser det ut på andra sidan sundet? (Fast de arbetsrättsliga reglerna som gäller där är ju mycket hårdare än här...) Har du provat med bemanningsbyrorna? Jag har sett många få jobb den vägen. Dom ligger snäppet före i bemanning vad det gäller arbeten också och på goda grunder så vet jag att dom har ökade uppdrag den senaste perioden...

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 23:06

Tror det finns en väldig myt om människor som går på bidrag och tycker om det. Däremot finns det människor som har kapacitet som inte kommer fram för att dom inte fått hjälp med att få fram den. Om någon hade lärt mig att tackla idioter varenda dag så hade jag kanske kunnat jobba inom telemarketing också. Sluta se ner på folk för att dom inte klarar av ett eller annat, se ner på den som inte hjälper dom att inse att dom kan. Känns lite som när man säger att stökiga barn i skolan är idioter utan att titta på om det finns någon orsak bakom beteendet.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?