Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 877 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-21 15:11 | |
![]() | Mycket snack om rädsla, Ulice ... men vem är det egentligen som är rädd: de som inte tycker att det är en big fucking deal att sätta sitt fingeravtryck i passet, eller de som målar upp bilder av framtida eventuella storebrorssamhällen - bilder som har mycket lite med att göra med hur samhället ser ut i dag. Ja, vem är det egentligen som är rädd? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-21 15:15 | |
![]() | Och om du inte tycker att det är någon här i tråden som resonerar utifrån att hela befolkningar är potentiella brottslingar och måste övervakas, vad är då vitsen med att konstatera att dessa - tydligen helt fiktiva människor - är paranoida? | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2010-10-21 15:16 | |
![]() | Personligen kan jag ge mina fingeravtryck och även tåavtryck om det behövs ;) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-21 15:24 | |
![]() | Jag kan donera mitt navelludd. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2010-10-21 19:31 | |
![]() | Jag skrev alltså: "Jag tycker man är högst paranoid om man resonerar utifrån att hela befolkningar är potentiella brottslingar och måste övervakas. :-)" Den meningen är en replik på det du, Ressurection, skrev om paranoia och värsta tänkbara scenarion och bör ses som ett försök att visa det extrema förhållningssätt som en åsikt om oreflekterad utökad övervakning faktiskt kan återspegla. Den poängen gick visste inte helt fram. Att måla upp skräckscenarion i fallet övervakning tycker jag nog att är befogat utan att man för den sakens skull ska anses vara paranoid. Man bör vara väldigt vaksam och noga väga för- och nackdelar när man inrättar nya register, lagar och direktiv som på något sätt gör avkall på den personliga integriteten. Man måste titta på vad det kan få för konsekvenser längre fram, även om det verkar långt borta där vi befinner oss nu. Har man väl instiftat en lag eller ett register är det ju föga troligt att det skulle tas bort, i händelse av att vi får ett mer Stasi-liknande samhälle. Eller? Apropå navelludd: www.feargod.net/fluff.htm l Man kan nog få ihop en rejäl donation om man jobbar på det. :-) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-21 20:02 | |
![]() | Man kan inte sitta och planera utifrån ett osannolikt (okej, inte otänkbart) framtidsscenario. Om man tänker på allt som kan hända när man kliver utanför dörren skulle man inte komma någonstans här i världen. Man kan bli överfallen av grannen, påkörd av en bil, få en asteroid i huvudet osv. Gröna humanoider från ett annat solsystem kan komma till vår planet. Vad händer med registren då? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-10-21 20:06 | |
![]() | Om grannen förvandlas till Mr Hyde är det väl bra om hans dna finns lagrat för teknisk bevisning? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-21 20:12 | |
![]() | Vem frågar du? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-10-21 20:24 | |
![]() | Vem som helst men mest dig :) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-21 20:27 | |
![]() | Sedan när är jag emot att fingeravtryck hamnar i register osv? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-10-21 20:40 | |
![]() | Då frågar jag väl någon annan då. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-21 20:41 | |
![]() | Mitt svar är troligen "ja" beroende på omständigheterna. | |