Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 33 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dyslekso | 2010-10-27 20:42 | |
![]() | Håller med Sylvia om en del här. Den där "Vi gillar olika"-kampanjen var ju rätt äcklig alltså. Totalt susbstanslöst - varför inte skapa en kampanj som hette "Muslimsk massinvandring nu!" istället, så folk fick lite tuggmotstånd. "Vi gillar olika", ja jösses. Är dagens invandringspolitik idealet? Varför hör man inte fler som pratar om _ökad_ invandring? Det borde väl inte vara några problem? | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-10-27 20:42 | |
![]() | Bitte, bästa inlägget hitintills. Bra!!!! | |
| Dyslekso | 2010-10-27 20:45 | |
![]() | " Läser man Alfred Nobels testamente framgår det mycket tydligt att ingen hänsyn får tas till nationell tillhörighet. " Men öh, det handlar väl om själva prisen? :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-10-27 20:50 | |
![]() | Prisa gudarna, Dyslekso är tillbaka. :) | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-10-27 20:51 | |
![]() | Dys, att etablissemanget inte tar tag i misslyckanden med integrationen i sverige är en sak. Det gör inte SD till en "frisk fläkt" i mina ögon. De luktar fortfarande gråskjortor för min del. Sverige behöver invandring. En skuggstudie av SD:s så kallade framtidsprognos med ett muslimskt övertagande av sverige, visar ju att utan invandring så börjar vår befolkning minska igen tids nog. Utan invandring inget sverige. Resonemanget verkar vara 1 eller 0. SD står för 0 etablissemanget för 1. Det finns väl kritiska inslag sedan förr? Fp har väl genererat en del mer eller mindre småkorkade förslag på området. Sossarnas socialpolitik är ju felet med integrationspolitiken enligt SD, men lik förbannat är det en politik och den har väl borgarna alltid kritiserat. Varför är integrationspolitik nödvändigtvis något med stämpeln "integrationspolitik"? Det handlar väl om alla möjliga olika delar inom politiken, som inte nödvändigtvis handlar om "invandrare" (arbetsmarknadspolitik, utbildningspolitik, socialpolitik, biståndspolitik, you name it) SD är inte lösningen på integrationspolitikens brister. SD har ingen integrationspolitik, för er som missat det. Det är just därför de inte har någon trovärdighet, enligt mig. De vill inte integrera, har aldrig velat och kommer aldrig att vilja. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-10-27 20:51 | |
![]() | brunskjortor kanske det heter? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-10-27 20:54 | |
![]() | Dyslekso, just så - alla partier utom MP vill begränsa invandringen, vilket per definition gör dem mer eller mindre "främlingsfientliga". Om det är främlingsfientligheten som anges som förklaring, så är det alltså den mediala syndabocksbilden som har inspirerat till diskriminering av Åkesson. Vad mysigt, really. (Glömde jag nåt kommatecken, hojta till!) | |
| limpan__2 | 2010-10-27 20:58 | |
![]() | Men du måste väl själv hålla med på att det är en skillnad på att förespråka en reglerad invandring och att vilja föra en politik som ska minska antalet invandrare i landet? Den senare är väl lättare att karaktärisera som främlingsfientlig än den första? | |
| Ronny82 | 2010-10-27 20:59 | |
![]() | Synd att Nobelstiftelsen väljer att fläcka ned priset med partipolitik, men det var väl inget annat att vänta då flertalet har annan partifärg i styrelsen. Du skriver mycket snömos Steve Z. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-10-27 21:03 | |
![]() | Visst, limpan, det håller jag (om du menade mig) med om. Men som jag en gång påpekat i annan tråd: det borgerliga blocket har under den gångna mandatperioden rejält stramat åt invandringen - allt enligt min vän som jobbar på UD - men det pratas det inte högt om. Ingen kallar Moderaterna för främlingsfientliga. Jag gillar inte onyanserade debatter, det är allt. Diskussionen kring SD är en sådan. | |
| mir_anda | 2010-10-27 21:04 | |
![]() | Steve Z -Du skriver många kloka o genomtänkta sanningar i det här forumet ! Bra ! | |
| Måns_E | 2010-10-27 21:07 | |
![]() | Under några år så bjöd de ju enbart in Göran Persson, inte var det väl ett sånt ramaskri om att Nobelstiftelsen var odemokratiskt då? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-10-27 21:08 | |
![]() | Steve, varför diskuterar du SD:s trovärdighet i den här tråden? Personligen behöver jag inte sympatisera med deras partiprogram för att försvara deras rätt att behandlas korrekt. | |
| Cover Me | 2010-10-27 21:09 | |
![]() | Dys; "" Läser man Alfred Nobels testamente framgår det mycket tydligt att ingen hänsyn får tas till nationell tillhörighet. " Men öh, det handlar väl om själva prisen? :)" - Jo - men det är väl just det som strider mot SD's åsikter vilket gör att de skulle vara malplacerade på en sådan tillställning. | |
| Mimikryp | 2010-10-27 21:09 | |
![]() | (Jag har inte läst hela tråden, utan svarar på TS startinlägg.) Det är klart! Ska man bjuda alla inom en viss kategori människor, typ partiledare, så ska ALLA bjudas, och inte bara de flesta. Jag minns en gång för sisådär tjugo år sedan. En kille i min klass bjöd på kalas, för hela klassen - alla utom mig. Fan vad det sårar. Men det här, det är ändå vuxna människor! Jag tyckte att jag såg någon kommentar om sandlådenivå, och det är det verkligen. | |
| limpan__2 | 2010-10-27 21:09 | |
![]() | Jo det var dig jag menade. Dock har jag svårt att se hur ett visst försörjningskrav för anhöriginvandring är så främlingsfientligt att det går att jämföra med SD:s politik. Öppnandet för arbetskraftsinvandring går ju dessutom i motsatt riktning. Allt som inte är öppna gränser kan ju inte kallas för främlingsfientligt? Däremot är SD:s politk starkt främlingsfientligt då de drastiskt vill minska invandringen, driva en politik som syftar till att de som redan bor i landet ska söka sig bort, motverka alla former av "icke-svensk" kultur (vad det nu är) osv. När det gäller främlingsfientlighet finns det inga som spelar på samma planhalva som SD och tycker Nobelkommittén att denna politik inte ska representeras på deras fest är det väl helt okej för dem att inte skicka ut en inbjudan? | |
| Måns_E | 2010-10-27 21:11 | |
![]() | Det står väl varje person, stiftelse eller företag fritt att behandla SD precis hur de vill så länge de inte bryter mot någon lag? Vad som är korrekt kan ju diskuteras, personligen tycker jag att Åkesson inte har på någon nobelmiddag att göra, alltså ett fullständigt korrekt bemötande. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-10-27 21:11 | |
![]() | Ja, cred Steve, för att du orkar förklara och bemöta. Vad är det för äckligt med "Vi gillar olika"? | |
| Lika bra | 2010-10-27 21:12 | |
![]() | Sylvia Jag håller helt och hållet med dig om att vissa för en onyanserad diskussion om SD, dock är inte "debatten" kring SD onyanserad. Jag håller även med att alla partiers politik ständigt bör diskuteras och genomlysas, vilket den även gör. Jag menar på att även moderater och folkpartister ibland drar åt samma högerpopulistiska håll som SD, därför blir jag förvånad när desamma är upprörda över SDs invandringspolitiska program. Dock är SDs partiprogram överlag ett jävla skämt, vilket jag inte kan säga om andra partiers partiprogram. Vem som bör bjudas in till Nobelfesten eller ej det lämnar jag upp till Nobelkommittén eller vem det nu är som avgör det. Hade jag haft en förening/stiftelse/organi sation hade SD aldrig någonsin fått vara med på våra fester, det hade å andra sidan inte M, FP, KD eller C fått heller. | |
| Dyslekso | 2010-10-27 21:12 | |
![]() | Sylvia, jo, precis. Åkesson är ju väldigt bra att ha faktiskt, för den egna invanddringspolitiken som inte heller är främlingsälskande framstår ju då som betydligt bättre. Steve: ok, visst, integrationsfråga är komplex. Skulle inte vilja låtsas som något annat. Men hyckleriet är ju rätt jobbigt, tycker du inte? Massvis med folk anmäler sig till en betydelselös jävla Facebook-grupp som framställs som en manifestation för människovärdets helgd eller så, och Sahlin, Reinfeldt et al dömer ut SD som främlingsfientliga, samtidigt som de aldrig själva skulle våga propagera för ökad invandring, då de misstänker att det skulle innebära polisuicid. En svår nöt att knäcka det där. Nöff said. ;) | |