Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade34
Mobilspel
Pågående19 916

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Delicious - Ej medlem längre2010-11-04 20:07
Antal inlägg: 11661

Så kan det vara i äl(g)skogen, minsann

zlipzten - Ej medlem längre2010-11-04 20:07
Antal inlägg: 1466

Är inte rojalist men jag måste ju ifrågasätta uttalanden som låter helt uppåt väggarna.
Förstår mig inte på känslan av lynchmobb heller. Blir världen bättre av att häckla eller krossa en tämligen harmlös människa?

pion ekrot2010-11-04 20:15
Antal inlägg: 3340

Jag tyckte uppriktigt att talet var gulligt. Är inte royalist, har ej läst boken, är ej förvånad om mycket/en del stämmer och är heller inte särskilt upprörd. Tror att kungen kan ha varit på plats där det händer (vem annars om inte han i egenskap av kung) men inte som den fulaste fisken, om det nu fanns nån ful fisk öht. Fanns det det vore det ej heller förvånande.

peter2010-11-04 20:19
Antal inlägg: 1710

Upplys mig...vad har kungen gjort som är fel?

__1__ - Ej medlem längre2010-11-04 20:22
Antal inlägg: 1103

Spanade just in pressträffen i sin helhet på DN. Jag tar tillbaka alla hårda ord som jag skrivit om konungen.

Han är så hopplöst uppe i det blå. Man kan inget annat än att tycka synd om honom. Det är nästan så att man vill ta hem honom, koka en kopp varm choklad och bädda ner honom och stryka honom på huvudet och viska i hans öra: allt kommer att bli bra.

Ska kolla in Debatt på SVT - tippar att Alexander Bard kommer vara där och raljera.

ps: Jag är fortfarande republikan

Delicious - Ej medlem längre2010-11-04 20:24

Jag får en lite obehaglig känsla när jag ser honom. Inte för att han skulle vara läskig eller ond, utan för att han känns som ett litet utlämnat barn som man måste/vill berömma och klappa på huvudet så han inte blir ledsen. Samma med Carl Philip.

Delicious - Ej medlem längre2010-11-04 20:25

Haha, läste inte ditt inlägg innan jag postade mitt men ser att vi har liknande känslor gällande kungen.

Delicious - Ej medlem längre2010-11-04 20:26

Alexander Bard..tar inget han säger på allvar. Hör bara en ekorre som tjattrar

Kirstin2010-11-04 20:27
Antal inlägg: 99

Zlipzten, de här herrmiddagarna har pågått under många år, efter att han gifte sig.

Jag tycker inte att det här är en enskild sak, jag tycker att det är upprörande hur man uppför sig när man är underhållen av det svenska folket.

zlipzten - Ej medlem längre2010-11-04 20:38

Det har du rätt i, Kirstin. Gillar inte att man kan köra hur som helst eller ta sig andra friheter utan att stå till svars för det som alla andra.

Vad det gäller sexaffärer hoppas jag att det inte är sant. På 70-talet och tillsammans med Alexandra Charles var ju kungen med på ganska vilda partyn i Stockholms innekrets men då var han ju ung och singel. Många tjejer kunde göra nästan vad som helst för att få vara med på festerna och vissa hade enligt uppgift gärna betalat för att få suga av honom (hihi, jag hörde snacket).

Kalmanczhei2010-11-04 20:40
Antal inlägg: 91

Förstår inte hur man kan kalla d för "skandalbok"!!! Såg att d på löpsedeln stod att kungen dansat på bord på fyllan!! Personligen har alla dessa rubriker gjort att ja gillar kungen mer :) Det visar ju att han e en vanlig människa som kan ha kul å att han inte e den stela typen som verkar ha fått en purjolök uppkörd därbak!! Ja gillar kungen mer nu efter allt detta :D

Laserswärd2010-11-04 20:47
Antal inlägg: 1172

Jag måste bara hoppa in och lägga in det här klippet. Älskar kungens vettskrämda ansiktsuttryck.

www.youtube.com/watc...re =related

peter2010-11-04 20:55

Oj....*ryser*...tänk att han druckit alkohol....tänk att han haft sex....till skillnad från oss andra som är ordentliga... och har rätt att peka finger och vända ut och in på kungen och kungafamiljen....de är ju inte människor...bara figurer i tidningar och i tv........då är det okej.. ;-)

..jag minns ett uppslag från 70-talet där han, nånstans i sena tjugoårsåldern, bär ombord en låda whisky ...tror det var i SE eller Fibban......jag gillar honom...han är en människa.....

....det tror jag ibland att jag oxå är.......

Olaus_Petri - Ej medlem längre2010-11-04 21:02
Antal inlägg: 1

OM det är så att kungen inte har någon verklig makt utan endast är en reklampelare för Sverige - dvs den gängse uppfattningen om kungen och kungahuset för tillfället - OM man accepterar allt det, får man acceptera att han gör reklam för Sverige inte bara under en 40-timmarsvecka utan att han är i "tjänst" även i hur han beter sig privat.

zlipzten - Ej medlem längre2010-11-04 21:03

Peter: Håller med dig och kul (eller vad man ska kalla det) att fler än jag har sett den tidens papparazzibilder.
Rykten gick ju vida omkring efter folk som varit där (sanningshalten kan ju variera).

Men jag hoppas för Silvias skull att han inte har varit henne otrogen eller utnyttjat sin ställning till tvivelaktigheter.

pion ekrot2010-11-04 21:14
Antal inlägg: 3340

1:an - precis så.

peter2010-11-04 21:25

zlipzten: sant! .håller med dig....hoppas inte det... det gör så ont att vara bedragen...trasar sönder...går aldrig att reparera

hemska tankar...eller hur?..."tänk om kungen hade sex innan silvia!!!??" "tänk om han drack alkohol...kanske dricker alkohol!?" och åååhhh..."tänk om han har rökt!!?" är det inte spännande....för själv har vi aldrig haft sex....aldrig rökt...aldrig druckit...aldrig betett oss.....

...eller hur?

;-)

Dyslekso2010-11-04 21:30
Antal inlägg: 8945

SJÄLVKLART har kungen varit Silvia trogen. ;)

Unikabox - Ej medlem längre2010-11-04 21:32
Antal inlägg: 1493

Ja, men har Silvia varit trogen? Hon är ju en milf.

Dyslekso2010-11-04 21:32
Antal inlägg: 8945

Nej, hon är en QILF. :S

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?