Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| PowerYoga | 2010-11-14 20:25 | |
![]() | Margoth Wallström...men det är nog bara ett önskescenario, hon lär aldrig ta jobbet eller Jan Eliasson...det lär inte heller hända. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:26 | |
![]() | SylviaPlath - jag tror uppriktigt sagt att det största problemet för Mona var att det inte fanns någon politik att presentera. Borgarna hade en tydlig politik. Göran Persson hade alltid en tydlig politik. Mona Sahlin i kombo med MP och V hade ingen politik. Så här efteråt är det pinsamt uppenbart. Jag är beredd att hålla med Göran Perssons präktiga uttalande om Mona. Hon är ingen politisk tänkare, men okej på att prata redan formulerad politik. Hon är helt enkelt inget partiledarämne, och det är kanske i det ljuset som man ska se förslagen till ny partiledare. Vi får se, det lär förhoppningsvis bli en förjävla tuppfäktning a-la Idol 2010 på sossarnas extrakongress, då kommer det antagligen utkristalliseras vem som är duglig nog att klara matchen att leda partiet - eller så är det så att VU inte vågar blotta den cat-fighten utan gullar med valberedningen och slänger in två eller tre "säkra" kort. | |
| Dyslekso | 2010-11-14 20:28 | |
![]() | Vem tycker du vore lämplig, _1_? | |
| Loppan65 | 2010-11-14 20:30 | |
![]() | Tränger mig emellan i diskussionen med ett litet inlägg från hjärtat. Äntligen! Sahlin avgår. Efterträdare? Margot? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:36 | |
![]() | Jag kikade precis in på Aftonbladets omröstning och där leder Wallström före Bodström och de två ligger låååångt före alla andra. Det verkar ju som om Wallström inte är bortglömd av svenska folket ... | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:36 | |
![]() | Att säga att politik handlar om att kunna presentera en "vara" är helt fel väg. Den synen leder till förslappad politisk korrekthet. Fredrik Reinfeldt och Anders Borg har tillsammans en politisk vision som de har begripit och formulerat, och som dom uppenbarligen lyckas förmedla. Jag tror personligen att nyckeln till framgång för sossarna är att hitta rätt person som har en tänkt sossepolitik som är minst lika trovärdig som moderaternas. Sen ska SAP enas och arbeta mot denna politik. För det duger inte gull-i-gull personer som Mona, Anna Lindh och Margot Wallström till. Handen på hjärtat: hur sexig, charmig och mysig är egentligen Fredrik Reinfeldt - exakt lika mycket som Tomas Östros - och det verkar gå ganska bra ändå. Att gå för mycket på utstrålning är som att önska sig en mellanstadielärare som spelar i ett häftigt rockband - naivt och felprioriterat. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:37 | |
![]() | Pär Nuder :) Regeringens lilla Kim Källström. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:40 | |
![]() | Resurrection Du glömde nog bort en sak. Det är inte aftonbladets läsare som väljer. Det är den socialdemokratiska kongressen. Kvällstidningarnas internetundersökningar är ett dumhetens demokrati som man ska lyssna väldigt försiktigt på. | |
| Minta | 2010-11-14 20:40 | |
![]() | Fredrik Reinfeldt har en politisk vision som hela Europa har för närvarande om inte hela världen. De har vind i seglen helt enkelt. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:41 | |
![]() | Att gå "för mycket" på utstrålning är per definition dåligt. Med det sagt är det naturligtvis ett måste att en partiledare har utstrålning för att bli framgångsrik. Sedan förstår jag inte varför det skulle vara dåligt att presentera en vara (partiets politik) medan det är bra att förmedla politiska visioner. Du kanske kan utveckla, __1__? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:42 | |
![]() | håller m ettan 2010-11-14 20:36. förutom att jag inte såg anna lindh som ngn gullegullperson. tvärtom. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:43 | |
![]() | Ressurection: Det där stödjer min tes. De är populära pga sina ANSIKTEN. Reinfeldt är ingen sexbomb men han är karismatisk och förtroendeingivande, vältalig utan att låta stel, tydlig utan att verka överlägsen osv. Herregud, vilken betydelse hans person har haft för det blå blockets framgång! Beyond mätbarhet, som jag ser det. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:49 | |
![]() | __1__, om du var någorlunda bevandrad i statistik skulle du veta att man kan fästa ganska stor vikt vid dylika webbundersökningar när de ger ett så tydligt utslag. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:51 | |
![]() | Ja, det går inte att överskatta Reinfeldts betydelse för moderaternas lyft. Lite off topic: vem tycker ni skulle efterträda honom om han avgick i dag? Inte så enkelt, va? | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:52 | |
![]() | Det här är riktigt intressant. Intressant hur olika en och samma person kan uppfattas. Wallström ger allt annat än ett sött, snällt och beskedligt intryck (fast visserligen har hon en behaglig utstrålning), utan tvärtom, hon har ju pondus så det kunde räcka för två. Hon är så långt ifrån en mes man kan komma. Hon är saklig, kunnig och biter ifrån otroligt snabbt och på ett smidigt sätt när det är berättigad. Och mig veterligen är hon också väldigt respekterad i EU. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:54 | |
![]() | Men Resurrection. Ruta ett är att ha en politik att presentera. Minta säger helt riktigt att Reinfeldt ligger i tiden vad gäller sin politik. Men man ska inte glömma bort att det kommer en framtid också, och att stöpa om Sverige till ett lågskatteland där alla tar ansvar för sig själv och skiter i andra behöver inte vara den enda möjliga framtiden, och det är där det skiter sig totalt för SAP för tillfället. Det är helt tomt på trovärdig oppositionspolitik. För att formulera det så behöver SAP en ledare med hög integritet och gärna en riklig intelligenskvot. Att denna person ska vara karismatisk är underförstått. Men det räcker inte på långa vägar. Tage Erlander var djupt deprimerad under femtiotalet på grund av den torftiga kulturnivån i SAP. Sossarna hade tappat fotfästet om vad som var viktigt, ingen svalt många hade arbete. Som tur var så hittade han Olof Palme och ur detta formulerades den välfärdsidé som vi lever av i idag. Något i den stilen hade inte skadat. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-14 21:00 | |
![]() | Resurrection skriver: om du var någorlunda bevandrad i statistik skulle du veta att man kan fästa ganska stor vikt vid dylika webbundersökningar när de ger ett så tydligt utslag. Det här är ett klockrent exempel på dumhetens demokrati. Logiken är något i följande stil. Eftersom många andra tycker att Wallström vore toppen, så är hon toppen. Förlåt om jag är lite elitistisk. Men jag tippar att 87,4 av de som klickat Wallström gör det för att det är det enda namnet de känner till. Hälften av dessa röstade inte, och kommer aldrig att rösta på SAP. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-14 21:02 | |
![]() | __1__: du blandar floskler som "man ska inte glömma bort att det kommer en framtid också" med grova överdrifter som "Det är helt tomt på trovärdig oppositionspolitik". Är möjligen Jan Björklund din husgud? :) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-14 21:05 | |
![]() | __1__, när du skriver att "Logiken är något i följande stil. Eftersom många andra tycker att Wallström vore toppen, så är hon toppen." kan man nästan misstänka att du inte vet hur en webbomröstning går till. Resultatet kommer fram efter att man har lagt sin röst (även om man ofta kan klicka enbart på resultatet, men hur många gör det innan de ska rösta?). | |
| le-lou | 2010-11-14 21:06 | |
![]() | "Handen på hjärtat: hur sexig, charmig och mysig är egentligen Fredrik Reinfeldt - exakt lika mycket som Tomas Östros - och det verkar gå ganska bra ändå." Det handlar inte om sexighet eller mys. Det handlar om pondus och förmågan att få folk att lyssna. | |