Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 18 533 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magga | 2010-11-30 23:31 | |
![]() | The Mag, men jag tycker sidan ger fel signaler. De uppmanar till otrohet, ja det är säkert många som lever i öppna förhållanden och tycker att sidan är bra, men det är säkert många som lockas till otrohet för att det görs reklam för det. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-11-30 23:36 | |
![]() | Tror du folk lockas till otrohet för att en sida gör reklam för det? Och att dom inte varit det annars? | |
| Gautama | 2010-11-30 23:37 | |
![]() | Vem har sagt att det vore det värsta som kunde hända i ens förhållande att partnern var otrogen?? Inte jag i alla fall. Kan se en massa saker som vore värre. Om han "bara" var otrogen vore beslutet enkelt, kasta ut skiten. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-30 23:38 | |
![]() | fel signaler minsann. personligen tycker jag att svenskans heminredningsreportage ger fel signaler. kan jag ha högre moral än somliga måntro? | |
| The Mag | 2010-11-30 23:38 | |
![]() | Om allt som behövs för att vara otrogen är en sida på nätet så är förhållandet nog inte så starkt. | |
| magga | 2010-11-30 23:39 | |
![]() | Det är klart att folk kan bli nyfikna på det och testa när det görs reklam för det. | |
| magga | 2010-11-30 23:43 | |
![]() | Har inte sagt att det enda som krävs för att man ska börja vara otrogen är en sida på internet. Men det faktum att det finns en sida som ser positivt på otrohet lär ju få de som står och balanserar på otrohetslinan att tippa över på fel sida. | |
| Gautama | 2010-11-30 23:45 | |
![]() | För övrigt till debatten så vill jag absolut inte förbjuda något alls, tror inte på förbud. Lockar en sådan här site flera att vara otrogna?? Nej! Det tror jag inte heller, att vara otrogen är inget nytt fenomen och inget vi kan slippa i vårat samhälle. Ser det inte som omöjligt att jag själv kommer vara ortrogen ännu en gång i mitt liv men hoppas att det inte kommer att ske. Att jag lärt mig något med åldern och erfarenhet. Men en sådan här sida förenklar ju givetvis för "svinen". Men jag är tämligen övertygad att de som söker sig till en sådan sida har eller kommer att vara otrogna vilket fall som helst. För mig handlar det om ett förtroende som bryts. Sen om det är otrohet eller något annat som jag och min partner kommit överens om spelar mindre roll. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-11-30 23:46 | |
![]() | Det tror jag dom hade gjort ändå förr eller senare. Jag tror att om man är där att man kan tänka sig att vara otrogen så gör en sådan sida varken från eller till i dom flesta fall. | |
| magga | 2010-11-30 23:52 | |
![]() | Men alltså, som ett exempel (och ja det är två vitt skilda saker): Men om man startar en sida som uppmanar till våldtäkt. Är det då okej att starta den bara för att våldtäktsmän hade våldtagit oavsett? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-11-30 23:55 | |
![]() | Nej, för att det är olagligt att våldta någon. | |
| magga | 2010-11-30 23:58 | |
![]() | Ja det är klart att det är olagligt. Men det behöver inte vara skillnad i smärta för det. Att bli utsatt för våldtäkt och att bli utsatt för otrohet är två saker men kan nog kännas ganska mycket båda två. | |
| numsan | 2010-11-30 23:58 | |
![]() | Magga - självklart har jag varit inne och kollat på sidan i fråga precis som jag förutsätter att alla som är delaktiga i diskussionen har annars har vi ju inte samma utgångspunkt. Det är ju trots allt den som är diskussionsämnet. Jag håller dock inte med om att den nödvändigtvis uppmuntrar eller uppmanar till otrohet. De skriver till och med själva på förstasidan: "Vi vill inte under några omständigheter hylla otrohet, men ser också att våra medlemmar är vuxna kvinnor och män med egna valmöjligheter. Eftersom alla måste uppge sin civila status undviker man risken att bli lurad." Om man registrerar sig på sidan så märker man (precis som Ramsey påpekade tidigare) att det är ganska många singlar som är medlemmar, men även att många som är gifta som civilstatus skriver att de inte är ute efter att träffa någon irl utan bara vill diskutera olika ämnen eller hålla det till nätflirtande. Vad folk som är medlemmar har för agenda med sitt medlemskap har vi ingen aning om. Troligtvis finns det lika många olika anledningar till medlemskap som det finns medlemmar. Vissa anledningar må vara berättigade och andra inte, men hemsidan i sig är bara ett kommunikationsverktyg och inget annat. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-11-30 23:58 | |
![]() | Lyckligtvis har alla en fri vilja. Är man mer otrogen för att det finns en internetsida som uppmuntrar det? Lockas man av sånt, men inte andra saker, är man nog rätt svag som person. | |
| numsan | 2010-11-30 23:59 | |
![]() | Ojojoj. Jämförde du precis att bli våldtagen med att bli utsatt för otrohet på fullaste allvar? Intressant.. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-01 00:00 | |
![]() | Att bli utsatt för otrohet kan kännas som själslig våldtäkt. Det förstnämnda är dock inte olagligt. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-01 00:02 | |
![]() | magga>> klart att båda är smärtsamma upplevelser, men jag tycker inte man kan jämföra otrohet med våldtäkt på något plan. Det ena är ett val, må så vara fullkomligt omoget och svinigt, av en person som på något sätt inte känner sig tillfredsställd i sitt nuvarande förhållande. Det andra är en kriminell handling av någon med en förvriden syn på makt och sexualitet. | |
| magga | 2010-12-01 00:05 | |
![]() | numsan, man kan välja vilken civilstatus som helst på alla dejtingsidor, och man kan välja om man är ute efter flirt, romans, vänskap, seriöst förhållande. Det behövs inte en sån här sida för att vara otrogen. | |
| magga | 2010-12-01 00:06 | |
![]() | numsan, ja jag jämförde dem. Därmed inte sagt att jag tycker att otrohet är en värre handling än våldtäkt. | |
| numsan | 2010-12-01 00:07 | |
![]() | magga - visst kan man det, men vari ligger då problemet? Varför är just denna sida så upprörande om fenomenet ändå finns på alla dejtingsidor? | |