Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-10 01:27 | |
![]() | Ja, det förstår jag så väl, zlipzten. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2010-12-10 01:28 | |
![]() | nån som har länk till detta program? gissar att det finns på svtplay | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-10 01:28 | |
![]() | Men Yamaha, han har lyckligtvis en släng av goda gener :) | |
| Laserswärd | 2010-12-10 01:29 | |
![]() | svtplay.se/t/103450/debat t | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2010-12-10 01:34 | |
![]() | danke | |
| strömavbrott | 2010-12-10 01:34 | |
![]() | Att hindra barn från att äta fläsk är också en kränkning. Liksom att skära bort förhuden på små pojkar. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-12-10 01:36 | |
![]() | Hur gör man med små barn till onaturliga mödrar som skickar dem på dagis? Förr hade man ju ammor. Får ettåringar med sig nappflaska med modersmjölk? | |
| Laserswärd | 2010-12-10 01:40 | |
![]() | Strömavbrott: Men snälla... :P | |
| apbur | 2010-12-10 01:42 | |
![]() | strömavbrott, hur kan det vara en större kränkning än allt annat föräldrar tar sig rätt att bestämma? Tycker man det är en kränkning lär man få svårt att motivera andra saker föräldrar bestämmer över. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-10 02:01 | |
![]() | le-lou Jag antar att det var detta inlägg jag skrev som du har invändningar mot. Stämmer det? Skulle du vilja förklara för mig var dina problem med mitt inlägg ligger. Jag skrev (delar av det): "Trots att jag själv är vegan, så ställer jag mig frågande till en hel del grejer, och jag är säker på att jag inte alls sitter på hela sanningen. Men just nu och för min egen del så passar veggiskosten för mig och har så gjort under måånga år. Omega3 finns visserligen i små mångder i avocado (det äter jag själv mkt av) och linfrö mm, men linfrö innehåller också ett gift och själv använder jag inte alls linfrö i någon form alls. Men jag är inte säker på att jag skulle ge mina barn vegankost. Däremot skulle jag definitivt utesluta samtliga mjölkprodukter. "Det är därför helt avgörande....att barnet äter mycket kött under hela uppväxten." Det kan hända att barn faktiskt behöver kött, men _absolut INTE_ några stora mängder (tror jag). Däremot så tror jag att jag skulle ge mina barn både fisk (feta sådana) och ägg. OCH, sen finns det hursomhelst en jätteviktig aspekt till. Särskilt OM man har börjat sitt liv med helt kött- och fiskfri kost, så _kan_ det vara stört omöjligt att någon gång senare i livet övergå till kött/fisk (speciellt kött). för risken finns att tarmarna inte alls klarar av detta - någongång. En vegan som vill börja äta kött kan bli totalstoppad av kött. Och detta är nog en aspekt som alla borde ta en funderare på tycker jag. - Och särskilt när det gäller barnen." | |
| Twaz | 2010-12-10 02:02 | |
![]() | Jag tycker man ska tvångsmata veganer med köttbullar. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2010-12-10 02:33 | |
![]() | kränkande att inte få äta fläsk..omg jag tycker man ska tvångsklippa twaz frilla | |
| Twaz | 2010-12-10 02:35 | |
![]() | Challe.. Det behövs ej.. Ge det några år så faller det nog av naturligt ;] | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2010-12-10 02:39 | |
![]() | skönt att höra! roligt att varenda diskussion om vegan vs kött så har vegansidan vunnit | |
| Twaz | 2010-12-10 02:41 | |
![]() | Så länge som folk äter kött så har de inte vunnit. :) | |
| dilivio | 2010-12-10 02:45 | |
![]() | Eller förbjuda hårfärg. Det innehåller säkerligen något som inte är bra för något annat, och med största sannolikhet ännu sämre för nån annan. Dessutom är blont hår en inkörsport till rött hår. Ärligt talat så tycker jag att det är givet att det är föräldrarna som bestämmer vad deras barn ska äta. Det handlar om veganer, för fan. Inte fanatiska satanister som vill ha färskt kaninblod som enda näringskälla eller nåt annat direkt omoraliskt, skrämmande eller ens konstigt. Så länge du har blont hår kommer jag inte ta dig på allvar. Inte för du inbjuder till det direkt ändå iofs.. G'natt! | |
| Twaz | 2010-12-10 03:18 | |
![]() | Pratar du om mig? | |
| Shabpareh - Ej medlem längre | 2010-12-10 04:12 | |
![]() | Ser inte problemet i detta, om föräldrarna inte vill att barnet ska äta animaliska produkter är det upp till föräldrarna själva. Någon i denna tråd gick så långt att hon kallade det, "barnmisshandel".. Visar bara prov på ren och skär OKUNNIGHET, en människokropp, oavsett ålder tar inte skada av en vegetarisk eller vegansk kost.. Finns tonvis med fakta att läsa på för er "non-believers".. | |
| le-lou | 2010-12-10 07:10 | |
![]() | vilket mög ^^. | |
| le-lou | 2010-12-10 07:26 | |
![]() | om man går på lillsyrrans tes då : föräldrarna ska ha rätt till få fördärva deras barn förmåga att bryta ned mat som vi är gjorda för att äta. Jag vill att min unge enbart ska äta kyckling varje dag i skolan. Tror ni det går igenom ? Nu för tiden ska ju alla ha specialmat, jag är med i en ätakycklingklubb, vi äter inget annat. Kan skolan ställa upp på det tro? Undrar om nån djurvän reagerar om jag vägrar kött till hunden också, går det att föda upp hundar på morötter och soja? nån som vet? Det borde ju vara lika ok det också. Hur gör veganer som har djur? Ger de rivet kål till hunden? | |