Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade72
Mobilspel
Pågående18 781

Forumkategorier

Användare Inlägg  
magnusito2011-04-01 17:23
Antal inlägg: 4985

Såja braaaaaaaaaaa! Känna hur du mår gott ända in i själen. Ta nu ett glas vin och lugna ner dig.

magnusito2011-04-01 17:27
Antal inlägg: 4985

Allvarligt talat så måste man väl få bli upprörd över denna historia. Det är väl som att alla här kan komma överens om att alla fakta inte är med och att vi skulle kunna ompröva vårt ställningstagande.

Sedan finns det ju sådana som verkligen är homofober, t ex apbur. Hon ägnar sig alltid åt att vrida bort frågan på det där sättet. Det är inte första gången. Då måste man ju föra in en massa argument som styr bort oss från upprördheten.

peawan2011-04-01 17:30
Antal inlägg: 136

Hm... Om ord står mot ord väljer jag generellt att lita på offret.

Tänker på den här tjejen som blev våldtagen i skolan för något år sedan, där _ingen_ trodde på det hon sa. Där var hela samhället hon bodde i på gärningsmannens sida, trots erkännande och teknisk bevisning. Och även efter dom...

Vad har offret i det här fallet att tjäna på att ljuga? Några tusenlappar? Att för denna saks skull dra igång en (säkerligen upprivande) process mot ett stort försäkringsbolag tar nog mer än man får ut av det.

Bara lite planlösa tankar, inslängda lite före matlagning

apbur2011-04-01 17:30
Antal inlägg: 9699

Det är så barnsligt att anklaga andra för att vara homofober. Du gör ju bara bort dig.

xveganx2011-04-01 17:39
Antal inlägg: 32

jag är inte alls förvånad, homofobi är tyvärr inte en så ovanlig företeelse som vissa tycks tro.

Quickfix - Ej medlem längre2011-04-01 19:59
Antal inlägg: 43

Med tanke på att han filmade dem - var det för att han tyckte det var provocerande eller egentligen för att han gillade det? Är snacket om alla fula ord efterkonstruerade? Vittnen?

ramsay - Ej medlem längre2011-04-01 21:10
Antal inlägg: 9204

verkar vara en sjukt jobbig brud, den där sara.

Yonderboy - Ej medlem längre2011-04-01 21:14
Antal inlägg: 1661

Tycker historien är trist! Gubbtjuven förtjänade sitta i hålan om historien stämmer!

promenad - Ej medlem längre2011-04-01 21:15
Antal inlägg: 3995

gubbtjyv!

Gautama2011-04-01 21:20
Antal inlägg: 6854

Hon heter Sofia! Det är väl det minsta man kan begära att du ska kunna innan du kommer med dina intensägande inlägg ramsay!

kajix2011-04-01 21:21
Antal inlägg: 7767

"När våldsmannen inte betalar vänder sig Sofia till Länsförsäkringar"

redan här tycker jag att det ligger en hund begraven. behöver man inte betala böter om man inte vill? och varför ska lf betala? är det hans försäkringsbolag?

ramsay - Ej medlem längre2011-04-01 21:25

kajix, kronofogden driver in skadestånden. vid försäkring så betalar försäkringsbolagen målsägande och de regressar sedan genom kfm. utan försäkring så betalar brottsofferfonden den som tilldömts det enskilda anspråket.

jaapconrad_ - Ej medlem längre2011-04-01 21:57
Antal inlägg: 670

Ang. diskriminering vid försäkringspremier som apbur tidigare var inne på så har EU precis bestämt att det är diskriminering att ge män högre bilförsäkringspremie:

www.sverigeskonsumen...ng spremie/

Har för mig att någon liknande nyligen dom påverkat prissättningen hos frisörer och taxis (s.k. ''tjejtaxa'') i samma riktning.

Hoodman - Ej medlem längre2011-04-01 22:11
Antal inlägg: 2826

Jag tycker det är bra att Apbur finns och balanserar upp diskussionen (och många andra). Det kan inte vara helt optimalt att alla hela tiden ska nicka och ta emot den information som strömmar till. Gillar att Apbur är källkritisk.

Tvålis - Ej medlem längre2011-04-01 22:24
Antal inlägg: 4429

Jag tror det är svårt för en del hetrosexuella att förstå att homosexualitet inte är provocerande i sig. Det är kärlek eller sex på samma sätt som det vackra gamla paret som matar änder.

Om man har en konfliktfylld relation till kärlek så är jag övertygad om att det kan finnas stötande yttringar oavsett hur dessa ser ut.

Men för att återknyta till trådens titel.Om man ska komma ur garderoben eller inte.

Jag vill göra minne till Jonas. En av mina bästa väner när jag var yngre. Han hade hyfsat förstående föräldrar, många goda vänner och en miljö där hans "handikapp" var accepterat fullt ut.

Jonas finns inte här idag. Han passade aldrig någonsin in trots att vi son älskade honom satte honom så högt. Han valde att hänga sig.

Om det hade kunnat vara så att människor som har ett så stort behov av att yttra sina tankar angåenda annrs rätt att älska och leva att det inte hade påverkat honom i hans dagliga liv, så hade det kanske varit okej.

Men det är inte okej. Dom som behöver stanna i garderoben är dom som tycker illa vara.

peawan2011-04-01 22:32
Antal inlägg: 136

Tvålis - väldigt fint uttryckt!

kajix2011-04-01 22:38

så om inte försäkringsbolaget betalar så betalar brottsofferfonden?

ramsay - Ej medlem längre2011-04-01 22:48

ja, när skadestånd för brott mot liv och hälsa, kränkning etc som här.

kajix2011-04-01 23:00

och här betalade inte försäkringsbolaget och brottsofferfonden borde då betala?

ramsay - Ej medlem längre2011-04-01 23:17

nja, det bästa var nog att försäkringsbolaget ändrade beslutet enligt mig iaf. jag tycker att försäkringsbolagen i högre utsträckning än de gör ska rätta sig efter domarna. men visst, så kunde ha skett om hon ansökt där- bof, istället.

ibland känner jag lust att banna folk med självpåtagen helig vrede och tagelskjorta, kanske det var handläggarens synd det med?:) men men, f.bolagens restriktiva policys kan drabba oss alla.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?