Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 881 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Herr Banan - Ej medlem längre | 2011-05-17 20:49 | |
![]() | Winston Churchill lär ha ogillat hundar för att de var för undergivna människor och katter för att de såg ner på oss. Istället ansåg han att grisen betraktade oss som sin jämlike... | |
| La bruja | 2011-05-17 20:49 | |
![]() | Magnusito-var det mitt inlägg du syftade på? För då får du gärna utveckla dig lite. Det jag säger är rena fakta- många ,många utekatter förolyckas varje år ,bara dom senaste veckorna så har jag i mitt område sett flertalet lappar om bortsprungna katter och även sett flera överkörda när jag varit ute och kört på tex motorvägen. Jag skulle själv inte med flit riskera mina djurs liv-vad är det korkade med det? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-17 20:49 | |
![]() | Ja jisses. Stora empatitråden allan är här. Jag tycker att det är värre med aggresiva grannar en förvirrade katter. Hade en tant som ringde på dörren och sa massor av hemska saker om våra barn. Som vanligt blev jag paff och mållös. Berättade det för mannen som gick och läste lusen av henne. Jag är övertygad om att en del människor är sp genuint negativt inställda att dom borde undvika tätbebyggda områden. Jag ska inte lägga ord i mun på TS men om hon kände sig i närheten av kränkt över den oacceptabla stilen som grannen närmade sig mig, så har hon fullständigt rätt i att se grannen som en del av problemet. | |
| Herr Banan - Ej medlem längre | 2011-05-17 20:52 | |
![]() | Om det gör honom till en "grismänniska" kanske Dresdenbombningarna får en förklaring... | |
| Gautama | 2011-05-17 20:56 | |
![]() | Tack Tvålis och ni andra som förstår att problemet inte bara är katten utan även grannen. Det konstiga är att ingen annan i områden någonsin har klagat på Åke. Och jag tycker nog att det är aktuellt hur jag sköter min katt. Om jag vore en ansvarslös matte och struntade i var han höll hus eller om han störde andra så är det kanske större anledning att klaga över att jag lägger ansvaret på min katt på andra. Men jag har bra koll på honom oftast, precis så mycket som man kan ha på en utekatt som är ute några timmar per dag. Kommer han inte in så går jag runt och letar efter honom, ropar i andra trappuppgångar efter honom om han har slunkit in där. Att ha sin katt ute är absolut inte oansvarigt på något sätt La Bruja, vi talar om olika sorters djur. Ingen skulle komma på att hålla en häst inne hela året om för att den kan riskeras att skadas i hagen. | |
| Minta | 2011-05-17 20:58 | |
![]() | Bra sagt. Det är mannen som är problemet, katten var väl inte ens inne i hans lägenhet. Grannar som blir aggressiva på sin omgivning är ett mycket större problem än en katt i en uppgång. | |
| Minta | 2011-05-17 20:58 | |
![]() | Till tvålis. | |
| slånbär | 2011-05-17 21:29 | |
![]() | Guatama- du kan ju inte jämföra ett djur som häst med en katt. En katt som går lös riskerar absolut att bli överkörd eller förolyckas på något annat sätt. Jag födde tex upp Norska Skogkatter en gång i tiden och jag sålde helst inte till folk som skulle ha katten ute men ibland gjorde ju folk som dom ville ändå. Av alla katter jag sålde och som folk ändå valde att ha ute så försvann eller blev överkörda alla utom en som faktiskt dog av ålder. Alla innekatterna jag sålde levde välmående liv i trygghet. En innekatt kan också skadas och en hund som går i koppel också men en katt som springer lös hur den vill löper ju självklart mycket högre risk att faktiskt dödas eller bara försvinna än en häst i en hage . | |
| le-lou | 2011-05-17 22:02 | |
![]() | det är väl ingen här som försvarat mannens ohövliga beteende? eller det kanske det är. Jag tycker inte att det ska vara förbjudet att bli arg iofs, det är ju inte som han har slagit nån direkt. Ingen vet vad som hänt honom, han kanske har haft sitt livs sämsta dag och dessutom ogillar katter. Han kan vara en galning också. Ingen vet. Varför bry sig? Måste man älska sina grannar? Men - hade inte du haft en katt som heter Åke som gått in i hans lägenhet, så hade du inte blivit drabbat av karlns dåliga humör. Så grundproblemet måste ju ändå vara att katten befinner sig lös i trappuppgången och där håller jag med din granne. Katter ska inte ränna i trappuppgångar, dels för att de mycket enkelt kan smita in i andras lägenheter i ett oanat ögonblick, dels för att de pissar och skiter. | |
| Minta | 2011-05-17 22:30 | |
![]() | Det finns massor av katter som är både ute och inne. Det går inte att komma ifrån att om katten är ute kan den smita in när någon öppnar porten och vara i trappuppgången tills den blir insläppt. Det är toppen med grannar som samarbetar och tråkigt när det inte sker. Jag tror inte man kan förbjuda katter att gå hem genom trappuppgången, men grannar kan vara ömsesidigt förstående. Det krävs faktiskt. | |
| le-lou | 2011-05-17 23:08 | |
![]() | ja det kan hända att katter slinker in. Men, en katt kan inte öppna dörren till trappen själva. Förstår inte varför det är så jobbigt att ropa in/hämta in katten själv ute på gården? MÅSTE katten vara i trappen? I samtliga lägenheter som jag bott i har det hänt att en katt funnits i trappen ett fåtal gånger, då har vi boende släppt ut katten så får ägaren hämta katten själv. Här där vi bor nu, sitter det katter mest hela tiden i trappen. Ofräscht, och man är livrädd när man kommer med hunden för att en olycka ska inträffa. (Katt och hund i trånga utrymmen kan sluta med kat(t)astrof. | |
| apbur | 2011-05-17 23:19 | |
![]() | Människor som inte har något till övers för djur skrämmer mig. Man behöver inte älska djur men det är otäckt när man blir provocerad av blotta åsynen av ett djur. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-05-17 23:21 | |
![]() | Apbur: Vem vet vad han har blivit utsatt för. Kanske tokbiten av en katt som liten. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-05-17 23:23 | |
![]() | Personligen är jag tämligen förtjust i djur, för att inte säga väldigt förtjust i, men jag måste ju acceptera att inte alla känner så. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2011-05-17 23:40 | |
![]() | Jag har inget till övers för djur. Andra får gärna ha de, bara jag slipper röra dem så är det lungt. | |
| Minta | 2011-05-17 23:42 | |
![]() | Ömsesidig acceptans eller brist på acceptans. Jag behöver inte acceptera aggressivt beteende mot mina djur, det får den som är aggressiv acceptera. Om jag känner att någon tycker illa om mina djur bara för att de är djur och beter sig som djur, så kan jag stålsätta mig och inte låta det förstöra mitt humör. | |
| le-lou | 2011-05-17 23:43 | |
![]() | vänta lite nu, grannen fick väl inte spel för att han såg katten. Katten gick in i hans lägenhet och han blev förbannad på ägaren för att katten sprang lös. Det är väl en stor skillnad. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2011-05-17 23:44 | |
![]() | Precis. Tråden har verkligen spårat. | |
| apbur | 2011-05-17 23:51 | |
![]() | På Guatama lät det som att grannen släppte in katten i trapphuset och sen ringde på och klagade. Mitt förra inlägg var mer ett generellt uttalande. | |
| Minta | 2011-05-17 23:51 | |
![]() | Katten sprang lös som katten ofta har för vana. Det existerar inte koppeltvång på katter. | |