Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
41
Inloggade84
Mobilspel
Pågående19 217

Forumkategorier

Användare Inlägg  
miss evelyne2011-08-05 22:51
Antal inlägg: 467

schylster.. jo blev påmind om plåster idag av min bror som lyckats nästan skara sig i två fingrar in till lederna =/ Plåster är ett måste då jag själv också lätt börjar blöda XD

hemförsäkring är fixad =)

Didis Tack... det står så olika på alla sidor.. vissa är ju löjliga 2500 i mat på en person.

Crazye.. Okej jag ska kolla på det. har en kompis som gick förra året och hon har nu hoppat av så jag ska få köpa hennes böcker i paketpris så kan jag sälja av det jag inte behöver sen =) men jag ska ta det lugnt med bokköpandet =)

Just ja... man ska gå med i kåren också.
Tack tack ^^

Tinna2011-08-05 22:56
Antal inlägg: 20250

Kårobligatoriet är borta, så man behöver inte gå med i kåren om man inte vill.

Orkar du inte laga mat nån gång, så får jag tipsa om matsalen.
Riktigt god mat för 47kr (student).
Och salladsbuffé ingår.
Tycker man ändå det är dyrt så har du gårdagens mat för halva priset i Snålfiket. :)

miss evelyne2011-08-05 23:02

jo vet att det är borta men det kan väll ändå vara bra att vara med?

Ojsan det var billigt... hahah XD snålfiket. Men jag ska verkligen komma ihåg det.. kör dom på specialkost då med laktosfritt och sånt, vet du det? =)

Tinna2011-08-05 23:13
Antal inlägg: 20250

Hehe, do it. ;)
Hm, det vet jag faktiskt inte. :S
Du får ta och höra dig för där sen. :)

miss evelyne2011-08-05 23:34

haha självklart. .kan smuggla in dig på festerna ;)

Ska absolut kolla upp det.. låter ju super verkligen =)

miss evelyne2011-08-08 20:06

Angående bostadsbidrag så ska tydligen en hyresspecifikation bifogas och ett godkännande av bostadsrättsföreningen.. Föreningen har godkänt uthyrningen och har inget möte förrän i slutet av augusti nu och jag måste ha ett skriftligt svar därifrån. Sedan specifikation... vad ska vi skriva där? pratade med försäkringskassan men fick inget bra svar. =S Nån som har koll?! Lite panik just nu då jag inte har råd att missa bidraget. =/

Tvålis - Ej medlem längre2011-08-08 20:13
Antal inlägg: 4429

Handla inte på kredit.

miss evelyne2011-08-08 20:15

okej.. det är ganska saftiga räntor på det va? och har man inte pengar så har man inte helt enkelt.

EpsilonNoll - Ej medlem längre2011-08-08 22:24
Antal inlägg: 493

Du, mjölk är främst avsedd för kalvar - tro det eller ej. Många är mer känsliga för laktos än dom vet om. Ät lchf-mat, då håller man sej mättare länge och det är nyttigare än vår kolhydratstinna föda;
googla på kostdoktorn!
Beg. studentlitteratur brukar ofta gå att köpa.
Lycka till, God bless!

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-08 22:29
Antal inlägg: 37631

forsokringskassan.se där kan du preliminörsöka och se vad du får,jag har för mig att man måste vara 26 år för bostadsbidrag men jag kan ha fel

miss evelyne2011-08-08 22:40

Epsilon... Jag dricker ju inte mjölk då jag är laktosintollerant så det är skönt =) Okej ska kolla upp lchf. =)
Tack så mycket ^^ 10 dagar till flytten nu =D

Ttiittii.. jag är berättigad ca en tusenlapp i månaden. Man är berättigad bostadsbidrag om man är studerande. gjort allt och skickat in men nu fick jag veta jag skulle bifogat mer grejer...

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-08 23:26
Antal inlägg: 37631

det finns bostadsbidrag och bostads tillägg vet inte skillnaden

Tyllestar2011-08-09 00:07
Antal inlägg: 350

glöm inte att packa varma skor, vantar o mössa.. segt att behöva köpa nya.

Tyllestar2011-08-09 00:13
Antal inlägg: 350

ha med dig kaffetermos på föreläsningar, tycker du inte om smaken så blanda i lite oboy och alla kommer att prata om hur gott ditt kaffe luktar.

asvanteson2011-08-09 10:35
Antal inlägg: 249

Om du inte har en riktig frys, utan endast frysfack i kylskåpet, tänk på att det inte alls är samma hållbarhet på grejerna då. Läser på min egna djupfrysta kycklingfilé: hållbarhet i köldfack (-6 grader) 3 dygn. Det gör storhandlandet/matlådefix andet mycket trixigare. Hoppas du hittar en frys. Lycka till!

miss evelyne2011-08-09 15:31

tyllestar. Japp just kläder kom jag på är sånt jag behöver nya XD Så blri att spara så mycket som möjligt och köpa så billigt som möjligt av det. Men vinterjacka och skor har jag nog. =)
åh bra tips där med kaffet för jag verkligen HATAR att dricka kaffe.

Asvantesson oj just det... Då får man mer veckohandla eller? och stohandla torrvaror och sånt. försöker leta efter en liten som skulle få plats =/ lite svårt att hitta en som inte kostar lika mycket som en stor frys =( TACK SÅ MYCKET för tipsen!! =D

miss evelyne2011-08-13 18:27

Bredband och TV.. nån som vet en bra leverantör och så? flyttar till ett comhem hus men vet inte om det är det jag ska ha eller inte än.. Kloka råd?! snällla!!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?