Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 287 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:31 | |
![]() | miss e: länk på det med gosedjur? | |
| Gunilla _ | 2011-08-09 22:34 | |
![]() | "Jag vet inte... var bara en tanke.. vi föds nog olika in/utåtriktade men om vi sen varje gång vi ex gör något extrovert, får en respons som är negativ och när vi varje gång vi gör nåt introvert får en positiv respons av samma nivå så tror jag man lär sig att göra det introverta." Människan söker/behöver bekräftelse, även negativ om det är så, och formas till stor del av det. Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill ha kontakt till vad pris som helst. Hjalmar Söderberg (1869-1941) Ang SkySpy_s inlägg 2011-08-09 22:08; Ofta förvärras olika neuropsykiatriska funktionshinder av fel diet, å andra sidan är väldigt många t ex inom autismspektrat oerhört ensidiga i sina kostintag - inte sällan just av det de inte "bör" äta. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:37 | |
![]() | Ah! kost är viktigt ja | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:38 | |
![]() | en förklaring till varför män i större utsträckning begår brott än kvinnor kan vara att det fortfarande vanligare att det är mannen som ska dra in pengarna till hushållet än kvinnan. Många kriminella män är nog familjefäder eller har underhåll att betala. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:38 | |
![]() | btw: läste att gemensamt för ett gäng massmördare var att de led brist på magnesium och möjligen zink | |
| SkySpy_ | 2011-08-09 22:39 | |
![]() | kolhydrater.ifokus.s...-a dhd-kost | |
| Gunilla _ | 2011-08-09 22:39 | |
![]() | Åhå. Mer magnesium, och möjligen zink, till folket! "en förklaring till varför män i större utsträckning begår brott än kvinnor kan vara att det fortfarande vanligare att det är mannen som ska dra in pengarna till hushållet än kvinnan. " Say what? :) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:41 | |
![]() | bra länk sky! Märker att denna kost är ultimat för mig med. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:41 | |
![]() | Att kvinnor skulle vara introverta och män extroverta måste väl ändå vara ett skämt? Män och kvinnor har i olika grader aggressivitet. Kvinnors aggresivitet har ofta en tendens, enligt min högst personliga tolkning, att drabba på ett mer emetionellt plan. Jag har sett kvinnor åstadkomma ofantlig skada med missriktad aggressivitet, ofta mot nära och kära. Män har en annan typ av aggressivitet som är mer fysisk. Jag är övertygad om att kvinnans aggressivitet är betydligt mer skadlig långsiktigt och att kvinnor ofta driver män till fysiska aggressiva handlingar (historiskt som krig etc). Men just för dom som totalt tappar fattningen i aggressiva situationer, där tror jag att vi ofta pratar om hormoner och funktionsnedsättningar. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:43 | |
![]() | Jag hörde att kvinnor fortfarande tjänar mindre pengar än män, därför slår de sina män. :) Stay On Topic. | |
| Måns_E | 2011-08-09 22:43 | |
![]() | Det kan förvisso vara en fördom men jag har svårt att tro att manliga bankrånare och medlemmar i mc-gäng först och främst tänker på att dra in pengar till underhållet när de "jobbar" | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:43 | |
![]() | gunilla... hmm äh jag snöade nog iväg lite varför män är överrepresenterade i brottsstatistiken och glömde att tråden var inriktad mer på våldtäktsmän och huliganer. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:44 | |
![]() | lol måns | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:46 | |
![]() | Nä, det blev lite mkt kostsnack. Tror vi kan vara överens om att kosten inte har särskilt mycket med våld att göra. Om man inte intar olaglig sådan. | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:51 | |
![]() | måns... ja du såg min förklaring till gunilla men jag kan utveckla lite ändå. Vad driver någon att bli kriminell? Är det verkligen för att det är så flashigt som i filmerna eller är det många gånger sista utvägen att skaffa mat till sin familj? Varför blir man kriminell? För att man inte kan få ett jobb eller orkar jobba. Varför tar man ett jobb? För att skaffa mat på bordet. Är man ensamstående kan man gå rätt långt för att slippa bli kriminell, men har man ett barn eller två och inga andra utvägar... (enligt deras egna kanske något förkrympa sinnevärld) Sen är det bara en teori såhär på kvällskvisten, jag var noga med att skriva saker som "nog" och "kanske" på rätt plats. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:53 | |
![]() | ankan, nog har du lite rätt i det, men fel väg och fel spår från början och kanske en släng adhd och droger på det och en trasslig barndom ja allt hör ihop i väven livets väv | |
| Gunilla _ | 2011-08-09 22:55 | |
![]() | "lite mkt kostsnack"? Mellan 25-45 % av de intagna svenska fängelser har ADHD och de flesta av dem har begått våldsbrott. (Inte sällan pga "självmedicinering".) Du ser inget samband Delicious? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:56 | |
![]() | Samband mellan lördagsgodis och mord? Nej. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:57 | |
![]() | Nu är du bråkig deli. Jag håller med Gunilla. Deli får läsa på. | |
| Måns_E | 2011-08-09 22:57 | |
![]() | Jag tror att det i visst mått handlar om risktagande, och jag tror att du kan ha rätt om vi pratar om exempelvis någon som är utblottad som snattar mat eller liknande, då handlar det om att överleva. I våldskulturer verkar det mer handla om status, en "enkel" väg att bli rik och det verkar påfallande ofta vara empatiskt störda individer som går så långt så att de använder våld mot sina medmänniskor för att tjäna pengar. Jag tror tvärtom att det är egoistiska skäl som driver dessa människor inte att de skall komma hem till frugan med mat. | |