Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Harsh Head - Ej medlem längre | 2011-10-08 09:37 | |
![]() | Wordfeud är en fluga som kommer dö lika snabbt igen, medan Betapet kommer leva kvar. | |
| blue_moon | 2011-10-08 10:08 | |
![]() | Bra inlägg av Pingman! Tänka sig att ett spel i mobilen har högre status än en välfungerande spelsajt? Men det är redan många som hittat hit via WF. | |
| Miss_jk | 2011-10-08 15:47 | |
![]() | Skillnaden på Betapet och WF är ju att WF går att spela på mobilen och att det inte är tidsbegränsat. Man behöver alltså inte sitta en viss tid och koncentrera sig på spelet, utan spelar när man har tid och lust, vilket jag uppskattar mycket! Däremot skulle jag inte tveka att byta till Betapet om de kom med en riktig app. Betapet är alltid Betapet. | |
| Miss_jk | 2011-10-08 15:58 | |
![]() | Det jag menade med mitt inlägg var alltså att jag inte tycker att dessa två går att jämföra. Inte förrän Betapet kommer med en ordentlig app. | |
| tilltrasslad | 2011-10-09 15:46 | |
![]() | Alltså, det enda som finns att säga är; etapet följer Scrabble-regler och SAOL. WF är ett fånigt ordspel där man kan lägga ett S efter varje ord. De två spelen går knappt att jämföra. | |
| Kapten Röd - Ej medlem längre | 2011-10-09 16:13 | |
![]() | Problemet är inte böjningarna (finns ju böjningsrum även här) utan att ordlistan är lite modell förskola. T.ex så funkar AJA och AF men inte LAXA... | |
| sanlin | 2011-10-11 22:31 | |
![]() | Har spelat första matchen idag och det var ju en aning ovant när man är van vid Betapet. =) Spelar alltid hets eller panik här så det var en aning segt men på något sätt var det lite kul och trevligt ändå. Tråkigt att man inte kan välja tid på spelet. 72 timmar är ju lite väl häftigt. Tråkigast av allt var dock att det inte finns nån ranking! Betapet lär dock ligga varmt om hjärtat även framöver :) | |
| -DelikaTorsk - Ej medlem längre | 2011-10-11 23:35 | |
![]() | har ingen telefon med appar, så det blir inget eget wordfeudspelande. men kul ibland när arbetskamraterna kommer med sina htc eller iphone´s och ber om råd... då är man fem steg före tack vare åratal av kämpande i betapet. Då är man kung. | |
| LouLou - Ej medlem längre | 2011-10-12 14:21 | |
![]() | Inget går upp mot betapet! Jag spelar Wordfeud oxå och vinner typ hela tiden... De ända jag inte vinner mot är de som även är medlemmar här! ;) De jag vinner mot påstår ibland att jag fuskar och undrar hur jag kan va så bra... Då berättar jag att jag inte alls fuskar, däremot har jag spelat på betapet sedan 2004! =) Så jag hoppas att jag även fått fler att hitta hit! Här är ju mycket mycket roligare! Brukar göra reklam för betepet på Facebook oxå! =) | |
| Guldplate | 2011-10-12 23:50 | |
![]() | Spelade just en match på wordfeud med "random"-bräde. Returmatchen vi startade har exakt samma placeringar av poängrutorna. Det måste innebära att poängrutorna inte slumpas ut på spelplanen utan att det slumpas mellan redan gjorda spelplaner. Vilket ger lite av en mer B-aktig känsla av spelet. | |
| Zadar - Ej medlem längre | 2011-10-13 15:55 | |
![]() | Undrar om det märks något uppsving här på beta i böjningslistans rum efter det hysteriska fjudandet? Spelar också WF men som så många andra irriterar jag mig grymt på ordlistan. Böjningarna gillar jag - men helst på beta!!! | |
| Fru_J | 2011-10-17 22:02 | |
![]() | Gick in här för jag var nyfiken på hur Wordfeud har påverkat Betapet. Kul att statistiken verkar gå uppåt. Jag var nämligen tvärsäker på det motsatta. Både jag och min sambo har varit betapet-beroende men sedan WF kom har vi inte varit inloggade en gång. Störde mig på böjningar och avsaknaden av SAOL-ord i början men när jag testade spela en match här blev jag helt sjuk. Stressad av tiden, glömde bort självklara ord och ville böja hej vilt. Wordfeud är så lättillgängligt och jag har alltid spel igång, det är en omställning man inte ska utsätta sig för om man vill gå tillbaka. Enligt min mening går det inte och jag har tyvärr lämnat den här sidan som jag var så trogen innan. Tråkigt på ett vis, för vi har haft många fina stunder =) | |
| Perra92 | 2011-10-17 22:12 | |
![]() | Fru_J, bra att du är nöjd. Ditt inlägg är dock onödigt och ganska plumt. Hoppas att du inte återkommer hit igen. | |
| JefautjOuer | 2011-10-17 22:27 | |
![]() | Nån annan än jag som har problem att få brickorna i läge på Betapet mini? Har en Xperia mini pro. Får tg i brickorna men de glider tillbaka. Det händer mig aldrig på WF, fattar det inte :( | |
| blue_moon | 2011-10-17 22:36 | |
![]() | Misstänker att du lägger brickor utanför spelplanen. Den är ju bara 11x11 rutor mot standarden 15x15. Ibland blir man osäker på var gränsen går, om det inte ligger några färgade rutor i kanten och markerar. | |
| Guldplate | 2011-10-19 21:11 | |
![]() | Vart tog tråden med folks rating och wordfeud-nick vägen? Som dagsläget är så blir man en sämre spelare av att spela wordfeud mot slumpade motståndare. Bortser jag ifrån de första två matcherna på wordfeud, då jag var ovan vid böjningsordlistan, så har jag bara förlorat mot två spelare. Två vana betapetspelare... | |
| blue_moon | 2011-10-19 21:16 | |
![]() | Odin tog bort tråden med motivering att han inte ville se onödig reklam för WF här inne. Något i den stilen. | |
| -bollkalle- | 2011-10-19 21:47 | |
![]() | Haha | |
| Lightbringer | 2011-10-25 12:48 | |
![]() | Nu ska ordlistan ändras till SAOL inom de kommande dagarna har det meddelats. Härliga tider! Så nu kanske inte alla grinar över Wordfeud längre. Det har också kommit fram vilken ordlista de använder i dagsläget, och det är "Den stora svenska ordlistan". www.dsso.se/. | |
| Prärieklocka | 2011-10-25 14:57 | |
![]() | Jag har tipsat många som jag mött på wordfeud om betapet. Det är ett utmärkt sammanhang att göra reklam för betapet. Många som spelar wordfeud har av spelstilen att döma aldrig testat betapet. Har man dock provat på det ena är nog steget inte långt att testa det andra. Men jag tillhör dem som inte gillar att ordlistan ändras! Jag tycker det är kul att bygga på i det oändliga. Jag tycker att man ganska fort lärde sig vilka slags ord som inte är tillåtna. För mig vägs det upp av att jag får böja orden hur som helst. Betapet och wordfeud är två olika saker, och behöver väl inte vara för lika varandra? | |