Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| zonetta | 2011-09-13 18:59 | |
![]() | ca 3500 kvar o ensam med 3 barn | |
| Oranjestad - Ej medlem längre | 2011-09-13 19:05 | |
![]() | 80-90 tusen. Beror på hur mycket jag fakturerat. | |
| slånbär | 2011-09-13 19:15 | |
![]() | Zonetta-såna som du är vardagshjältar. Att klara fyra personer på så lite pengar är en bedrift.Jag vet-jag har själv varit där fast jag var ju inte ensam vuxen men jävligt lågavlönad. Det blir bättre och ungar kostar faktiskt mindre ju äldre dom blir konstigt nog. I allafall mina killar. När dom var små var det så mycket kläder o grejer som skulle köpas för dom väste så förbannat-nu kan dom ju ha kläderna tills dom slits ut. Det som kostar mer nu är förstås maten. | |
| clinton | 2011-09-13 19:39 | |
![]() | lite off topic men det halkade ju in på kredit och lån, och måste säga att det är alldeles för lätt att skuldsätta sig över sin betalningskapacitet idag. Kreditinstituten verkar skita fullständigt vilken situation deras låntagare sätter sig i, totalt samvetslösa. Visserligen blir det väl ett litet svinn med folk som aldrig kan betala tillbaka, men det är nog med i kalkylen. förr eller senare tvingas ändå de flesta att betala tillbaka på något sätt, först efter att de satt sig i en så ekonomiskt ohållbar situation att det tar många många år att komma på fötter igen. finans-och kreditlåneinstituten är inget annat än rena horor! | |
| caughtbock | 2011-09-13 20:30 | |
![]() | Typ minus... Måste verkligen skaffa nytt jobb. | |
| Nenne82 | 2011-09-13 20:48 | |
![]() | Runt 6000:- Det räcker och blir över :D | |
| klantglenn | 2011-09-14 01:10 | |
![]() | itnå. | |
| le-lou | 2011-09-14 01:46 | |
![]() | För mig är det så enkelt som att folk som inte klarar av att hantera pengar är de som får de ständiga problemen med sina kreditkort men nog fan skulle de ha de problemen iaf? Verkar som att den allmänna uppfattningen är att kredit är superkonstigt eller totalt orimligt för att det kostar pengar. Kredit är ju en produkt som alla andra. Precis som falukorv. eller tja valfri produkt du betalar för. Använder själv icakortet i princip dagligen (nja veckovis kanske mer), tycker att det känns bra att betala allt i efterhand då man kan se allt man handlat. Jag har mycket bättre koll på inköpen efter att jag skaffade det. | |
| dany | 2011-09-14 02:23 | |
![]() | har kvar rätt mycke när räkningarna e betalda o maten står på bordet... försöker spara så mycke man kan.. | |
| Tjattefackap | 2011-09-14 03:36 | |
![]() | Det brukar ligga på +- nån hundring eller två. | |
| elgen5 | 2011-09-14 04:33 | |
![]() | Clinton du skrev va lever du på vitaminer och nudlar när g sa tt hon äter för 1000kr månaden. Men jag äter GOTT och gör sällan av med mer än 1000kr månaden planerar inköpen så får man mycket för pengarna 80kr så har man typ 12 fläskokletter vilket e smaskit. Så frysar man in det man inte äter den dagen. Hinner sällan tömma hela frysen till månan e slut. Så kan man göra så mycket mera för dom resterande 4000:- dra på en resa? | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-09-14 07:29 | |
![]() | hyfsat höga driftskostnader... el, fordonsbränsle, hästmat, hovslagare, försäkringar, mat till oss själva och lite svinn på vägen till impulsgott. gjorde ett överslag i somras 127 000 in ger ett + / - noll i månaden. spara fixar jag inte, varför skjuta målet framför sig? eller spara till vad? | |
| slånbär | 2011-09-14 07:58 | |
![]() | Silverbjälke-på två månader drar du in och gör av med vad jag tjänar på ett år............ | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-09-14 08:01 | |
![]() | Ja, bra jobbat Silverbjälke! Älskar när folk lyckas dra in mycket pengar. Kan tänka mig att hästförsökringar knappast är gratis. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-09-20 06:32 | |
![]() | Vet inte, men det räcker till mat och lite kläder, bilen, inte mer. Sparar 3-4000 i månaden till bilbyte och husrenovering. Skulle aldrig leva på kredit, kämpar för att få huset betalt. För då vi blir pensionärer blir det riktigt tufft, vet inte ens om vi klarar att bo kvar. 0 kr i pensionssparande, och jag har jobbat deltid/varit hemma med barn under så många år att jag kommer att få typ 6000 i pension. FÖRE SKATT. | |