Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 104 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-03-06 12:31 | |
![]() | "resursen" skall i stället vara "resurser". | |
| SatanIGatan- | 2012-03-06 15:21 | |
![]() | Köpa ett hus vid medelhavet och aldrig komma hem igen. | |
| Kh-collies | 2012-03-06 15:36 | |
![]() | Jag skulle bygga ridhus, rusta upp stallet och köpa en Volvo XC 90. Mer betesmark blir det nog också! | |
| sfi | 2012-03-06 16:18 | |
![]() | Jag ställde frågan som ett uppsatsämne bland vuxna invandrarelever. Ingen tänkte på sig själv när de berättade vad de skulle göra med pengarna. De ville bygga sjukhus och skolor i sina hemländer, de vill skänka sina pengar till barnhem i hemländerna De ville också hjälpa släktingar i hemländerna (precis som slånbär), men ingen önskade sig något för egen del. Ganska förbluffande!!? | |
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-03-06 16:45 | |
![]() | Tänkte de inte sig själva? Tänkte de kanske på sin heder och att få sitt namn historisk där i hemlandet? Samtidigt tänkte de bort sin möjlighet att satsa på konsumtion i Sverige och glädjen att stödja det svenska samhället med sina skattemedel. | |
| Hunkalunk | 2012-03-06 17:39 | |
![]() | Jag tror jag skulle skänka en hel del till kronprinsessa viktoria och daniel, dom kan behöva stöd nu när dom har fått en liten sessa. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-03-06 17:54 | |
![]() | Ha, ha! Ja, de har ju knappt några slantar alls stackarna! Apropå det sfi skrev, så tror jag att så länge det inte är på riktigt, så ligger det nära till hands att man vill både bygga skolor, sjukhus och "ge bort alltihop till behövande"... Men jag tror att det skulle bli lite fler "egoistiska" alternativ om alla dessa pengar var ett faktum. Det är lätt att vara en ädel riddare i fantasin... | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2012-03-06 18:01 | |
![]() | Jag skulle mest bli förvånad om jag vann mycket pengar eftersom jag inte spelar... | |
| salsera | 2012-03-06 18:03 | |
![]() | Jag arbetar också med vuxna invandrare. Och vet att de även i det faktiska verkliga livet är mycket mer givmilda och hjälpsamma, alltså mindre egoistiska än "vanliga" svenskar. | |
| Träsmak | 2012-03-06 18:04 | |
![]() | Om jag vann tio miljoner... Skulle jag åka jorden runt ett år, bo på alla lyxigaste lyxhotell och spendera alltihopa. | |
| åsa_lin | 2012-03-06 18:04 | |
![]() | betala bort alla skulder, köpa huset av pappa som vi nu hyr, riva det o bygga nytt, större o köpa ny större bil. Då familjen växer men 2 barn o ett i magen :) | |
| vonsan-62 - Ej medlem längre | 2012-03-06 18:16 | |
![]() | Jag skulle ge mina barn pengar så de kunde betala tillbaka det dom är skyldiga mig:) skämt åsido så skulle dom få så att de kunde bygga ut hus och köpa hus med tanke på att de har familj. själv skulle jag nog jobba mindre och köpa en tomt i byn där jag kommer ifrån eftersom min sambo även jagar älg där. | |
| Lillianlill | 2012-03-06 18:39 | |
![]() | resa runt jorden.. | |
| Lillianlill | 2012-03-06 18:40 | |
![]() | och självklart ge massa pengar till djurhem och djursjukhuset i hela sverige.... | |
| gnill | 2012-03-06 18:59 | |
![]() | Hus vid havet, ja! På en klippa i skärgården. Hus som krävde minimalt underhåll och ingen trädgård (det har jag redan och det räcker med en). Kanske en båt för att ta mig till huset också om pengarna räckte. | |
| catta65 | 2012-03-06 20:30 | |
![]() | Sfi, jag kan förstå varför dina invandrarelever sa att de skulle göra det som de sa. Och det är något som vi svenskar skulle tänka över lite mer. För ingen som har gått igenom svårigheter av den arten skulle bara tänka på bara sig själv. Hade inte tänkt ge mig in i den här tråden egentligen men gjorde det när jag såg vad dina elever önskade, för det är samma som jag skulle. Se till så att jag och min familj bara har så att vi klarar oss och sen skulle jag vilja göra något för andra som inte har det lika bra ställt som oss andra i Sverige, för de finns och i dagens samhälle så blir det bara fler och fler som har det så. Och det tack vare dagens politik. | |
| Hayde | 2012-03-06 20:44 | |
![]() | skulle besöka maccu picchu, chitzen Itza, paleque, tikal, uxmal och andra intressanta saker | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-03-07 12:09 | |
![]() | Jag tror nog i alla fall att man - invandrare eller svensk - gärna brer på lite extra när det inte är på riktigt. Och varför skulle det vara fel att unna sig själv bra saker? Man kan faktiskt göra bådadera, det ena utesluter inte det andra. Tycker inte om att vi rackar ned på oss själva som folk heller, många av oss har nog oxå haft det svårt och som sagt så kan man både hjälpa andra och unna sig själv saker! | |
| meimse | 2012-03-07 12:27 | |
![]() | Skulle köpa mej en nauticat å så sen skulle jag köpa alla banker å börsnoterade företag, å guld, å jord som finns åsså sen skulle jag dela allt i lika delar till alla människor i världen, utom nauticaten då för den skulle jag behålla alldeles för mej själv. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-03-08 10:51 | |
![]() | Men fyy så egoistiskt av dig då! ;) | |