Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 816 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-14 20:24 | |
![]() | Det är klart att det inte är ett brott att ha en läggning. Diskussionen handlar inte om det. | |
| slånbär | 2013-01-14 20:28 | |
![]() | En pedofil kan alltså ha ett helt normalt sexliv med sin partner även om deras fantasier kretsar kring barn. Hur många helt normala fantiserar inte om någon eller några helt andra än sin partner vid sex? Det är väl ändå inte ovanligt. Och ändå tycker man attens sexualliv är helt normalt och ok. Det kan även en pedofil klara av trots att dom helst av allt skulle vilja leva ut sina fantasier. Många pedofiler är ju helt på det klara med att deras läggning är fel och gör vad dom kan för att undertrycka den. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-14 20:31 | |
![]() | Jag tvivlar inte på att det finns pedofiler som klarar att avhålla sig från att utöva sina sexuell fantasier och önskemål om att ha sex med barn. Men eftersom det också finns pedofiler som döms för sexuella brott mot barn så finns den kategorien uppenbarligen också. | |
| Måns_E | 2013-01-14 20:34 | |
![]() | Det finns ju även vuxna icke pedofiler som begår övergrepp mot barn. Så det är inte så enkelt som att säga att den som begår sexuella övergrepp på barn måste vara pedofil. Men det är klart att det även existerar pedofiler som begår övergrepp mot barn, det har väl ingen förnekat? | |
| slånbär | 2013-01-14 20:34 | |
![]() | Det är väl klart attden kategorin finns men du säger att du inte tror att dom kan klara att avhålla sig vilket dom ju absolut inte gör. Dom har sex som andra men deras fantasi är inte en skitsnygg tjej med jättebröst utan en flicka utan former alls. Men det finns i deras huvud och det sexuella behovet blir ändå tillfredsställt. Då är nog dom som inte har något förhållande alls mer i riskzonen att gå över gränsen. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-14 20:37 | |
![]() | Ibland läser ni slarvigt. Jag tror inte att alla har svårt att avhålla sig. Men det finns uppnbarligen de som har svårt att avhålla sig och de personerna utgör ett problem. Tråden handlar väl om våldtäkter i första hand. Oavsett läggning hos den som begår ett sexuellt övergrepp så är det fel. Det kan vi väl i alla fall enas om. Tack och hej. | |
| TageArlander - Ej medlem längre | 2013-01-14 21:22 | |
![]() | Gruppvåldtäkten i Indien några tusen mil bort uppmärksammades mer av svensk media än den hemma i Sumpan. Detta är ju ytterst märkligt eftersom det ju i första hand är de närboende som berörs och som har störst möjlighet att motverka dessa vidrigheter. Men så vad vill man då göra i Sverige? Sitta och glo på TV och förfasa sig över de vedervärdiga indiska männen och sedan inte låtsas om när samma sak sker runt knuten hemma där man bor? (Lite statistik som kanske kan sticka i ögat på den förträfflig svensken som lydigt anammat medias inobjektiva verklighetssyn: Sverige har, per år och per 100.000 invånare, ett 30 ggr högre antal anmälda våldtäkter än vad Indien har.) | |
| boffertomte | 2013-01-14 21:24 | |
![]() | Jag håller med apbur, en människa blir inte "förstörd" av att bli våldtagen. För om det vore så, så innebär det ju att offret "kasseras". Ett förstört barn är ju ett ännu värre koncept. Ett litet barn ska alltså växa upp förstört och sedan vara förstört hela resten av sin tid här på jorden, i kanske 80 år till, efter övergreppet. Så tänk på vad ni säger när ni hävdar att en persons liv blir förstört av en våldtäkt. En våldtagen person är inte en människospillra som inte duger till nåt mer. Det är precis den sortens makt över en annan persons liv som en våldtäktsbrottsling är ute efter. Den makten behöver vi inte ge henom. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2013-01-14 21:25 | |
![]() | Det var iofs främst de ganska enorma protesterna som uppmärksammades, inte gruppvåldtäkten. Och det är ju inte så märkligt. Alls. | |
| Måns_E | 2013-01-14 21:32 | |
![]() | Nu så skall man nog inte jämföra anmälningssiffran mellan Indien och Sverige, då dels varje sexualbrott i Sverige blir en egen anmälan (i andra länder så klumpas det ofta ihop), dels att våldtäktsbegreppet är extremt mycket vidare i Sverige än i Indien samt dels att anmälningsbenägenheten är mycket större. Så det handlar knappast om att det begås våldtäkt 30 ggr oftare i Sverige jämfört med Indien. | |
| AMF | 2013-01-14 21:36 | |
![]() | Måns_E kl.20.34; Vad i hela friden svamlar du om! "Men det är klart att det även existerar pedofiler som begår övergrepp mot barn, det har väl ingen förnekat" Vem i helvete försvarar du egentligen?!! Säjer åter - övergrepp mot barn är även att ta del av barnporr på nätet inte endast penetrering eller annan fysisk kontakt. Att utnyttja barn att posera för dessa bilder är också övergrepp!! | |
| Måns_E | 2013-01-14 21:47 | |
![]() | Jag försvarar ingen såvitt jag vet. Inte heller försvarar jag barnporr eller sexuell posering av barn. Vad har du fått det ifrån? Läser du inte vad jag skriver? | |
| uffew | 2013-01-14 21:49 | |
![]() | I DSM-IV står angående pedofili: A. Under minst en sexmånadersperiod återkommande och intensivt sexuellt upphetsande fantasier, sexuella impulser eller beteenden som handlar om att personen har sexuellt umgänge med barn som inte nått puberteten. Personen är minst 16 år gammal och minst fem år äldre än barnet eller barnen. OBS: inkluderar inte fall där en person i sena tonåren har en förbindelse med en tolv-, trettonåring. | |
| TageArlander - Ej medlem längre | 2013-01-14 21:56 | |
![]() | Måns_E: I Sverige anmäls de flesta övergreppen inte. Det finns tyvärr undersökningar som tydligt visar detta. Vad jag vill ta upp med det här är att medias val av fokus rycker bort människors/väljares uppmärksamhet från den plats/land där de själva bor. Det är ju indiernas skyldighet att ge sina kvinnor skydd och svenskarnas skyldighet att ge sina kvinnor skydd och media ska väl då i första hand rapportera konsekvent och sanningsenligt för den egna medborgaren vad som händer i det egna landet. (Jag är medveten om att jag nu tillgriper en fem-årings logik. Men det kanske är vad som saknas, eller?) | |
| Kokonut | 2013-01-14 22:01 | |
![]() | Och nu blev en man våldtagen med en spade. Normalt beteende?? Skämt detta. Ett straff för en våldtäkt bör vara mycket hårt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-14 22:13 | |
![]() | boffertomte,jag tycker du ska tänka om helt,du har tydligen ingen aning om vad du talar om,hur en våldagen känner sig är något du borde sluta helt att tala om efterson du tydligen inte har en enda susning om det,en människa blir så förnedrad så dom kommer inte upp på nivå "spillra" på kanske 5 år | |
| Bitte - Administratör | 2013-01-14 22:15 | |
![]() | Allvarligt tror ni inte att den unga kvinnan som i helgen utsattes för en gruppvåldtäkt får men för livet , både fysiska och psykiska Bitte | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-01-14 22:18 | |
![]() | Självfallet tror jag att en sådan sak påverkar en människa på ett negativt sätt genom hela livet. | |
| TageArlander - Ej medlem längre | 2013-01-14 22:19 | |
![]() | Jag gick förbi där idag. Det känns jobbigt och jag tänker på henne. | |
| Måns_E | 2013-01-14 22:20 | |
![]() | Det förändrar inget i sak, du kan inte jämföra svensk och indisk våldtäktstatistik. Det säger nämligen inget om i vilket land det mest frekvent begås våldtäkter. | |