Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade44
Mobilspel
Pågående20 273

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Triss - Ej medlem längre2013-07-05 14:10
Antal inlägg: 417

Det finns en tumregel när det gäller språkinlärning: Om man varit i landet fem år men fortfarande behöver tolk kan man misstänka att personen ifråga har en språkstörning. Men vi kanske inte vill ha in människor med en sådan defekt, men då uppkommer frågan: Var ska vi göra av alla äktsvenskar med språkstörningar?

kiwiskal2013-07-05 14:38
Antal inlägg: 2684

"– Om man är emot mångkultur är sverigedemokraterna det enda alternativet, säger hon.

Vi träffas på hennes och kompisen Nina Erikssons favoritrestaurang – kinakrogen Österns pärla."

www.aftonbladet.se/n...08 37554.ab

Bitte - Administratör2013-07-05 14:56
Antal inlägg: 24120

Med 2 års regeln skulle en massa nordbor då måst återvända till sina länder för visst menar du alla då du skriver om den ??

Bitte

Gunilla _2013-07-05 15:23
Antal inlägg: 4425

Alltså, Aftonbladets "nyhet" (som kiwiskal länkade till) måste väl ändå vara hittepå för att fördumma SD (ännu mer?) ;)

kiwiskal2013-07-05 15:37

Det tror jag alltid när SDare presenterar sina "resonemang".

PostumCred - Ej medlem längre2013-07-05 16:24
Antal inlägg: 92

Bra länk kiwi. Sorligt att ungdomar känner sig som främlingar i sitt eget land p.g.a. massinvandringen. SD vill integrera de som redan finns här före fler väller in och situationen blir ohållbar. Andra partier har ingen lösning.

Gunilla _2013-07-05 16:28
Antal inlägg: 4425

Enl länken handlade det om ungdomar som vill ha jobb - utan att anstränga sig det minsta eller ens avsluta skolan. Behöver vi verkligen såna i arbetslivet PostumCred? Eller behöver vi arbetssugna och kvalificerade människor?

Sote2013-07-05 16:39
Antal inlägg: 3557

Då finns det ju dom som tar vilket jobb som helst också, fast inte svenska ungdomar då förstås.
www.aftonbladet.se/n...70 82219.ab

kiwiskal2013-07-05 16:46

Sorgligt med ungdomar som misslyckas (ofta pga sina misslyckade föräldrar) och skyller på någon annan.
Idag ser man mest invandrare på jobb som är lätta att få, typ McDonalds eller vårdare. Hmm, så konstigt. Sen sitter SD sympatisörerna och klagar på att deras mormödrar måste duschas av en blatte med brytning.

PostumCred - Ej medlem längre2013-07-05 16:55

Konstigt att dom övriga nordiska länderna överhuvudtaget fungerar. Dom har ju mycket mindre/knappt några invandrare alls. Hur går det ihop? Hur kan dom skapa nya jobb och få sin ekonomi att fungera utan dessa underbara invandrare?

kiwiskal2013-07-05 17:06

Det var ju inte det jag sa, att invandrare är = jobb. Jag menar att svenskar har blivit snobbiga när det kommer till vilket jobb man "kan ha". Konstigt nog funkar det att jobba i Norge, får då tjänar man ju mer. För svensken verkar inkomsten viktigare än själva jobbet.

Triss - Ej medlem längre2013-07-05 17:07

Danmark har tappat väldigt mycket utlandsturister pga sin restriktiva hållning gentemot utlänningar, men vi kanske bara vill ha svenska turister i Sverige. Sen förstår jag inte var du får det ifrån att invandrare är underbara. En del är det och andra inte. De är precis som du och jag. Man kan tro att det är jättestora skillnader mellan svenskar och "andra" men rör man sig bland många nationaliteter upptäcker man att vi människor är väldigt lika varandra. Det stora skillnaden är att invandrare ofta är mer väluppfostrade...

kiwiskal2013-07-05 17:12

www.svtplay.se/video...am p;sida=2 Spola fram ca 28min för lite debatt om svenskt och svenskhet.
Jag tycker det är intressant att SD känner sig så hotade av andra kulturer. Som att deras svenska kultur rycks ifrån dem. Jag gör sånt som jag tycker är svensk kultur, typ fira midsommar och äta kräftor i augusti, men jag har inga problem med att delta i andra kulturers evenemang och händelser. Jag blir inte iranier för att jag äter mat med iranier på deras nyår. Jag blir inte heller mindre svensk. Och iranierna har kvar sina kulturella uttryck trots att de kan dansa runt midsommarstången.
Vad är problemet med detta? Ingen har ryckt nubben ur handen på någon.

kiwiskal2013-07-05 17:14

Den enda som vill rycka något är SD som tycker att man ska lämna sitt hemlands kultur och bli helt svensk i sina traditioner. Annars är man farlig och dålig. Svenskar som skiter i midsommar och åker till Barbados är dock inget problem.

Sote2013-07-05 17:30
Antal inlägg: 3557

Postum .märkligt att du bara har åsikter i sånt som talar för sd och inte när det gäller sånt som talaremot. Vad säger du om att städa efter festivalbesökare? Är det ett värdigt jobb för duktiga och skötsamma svenska ungdomar? Och sen undrar jagverkligen över det där med invandrare som väller in i vårt land? Där borde det ju verkligen finnas bra arbetstillfällen för svenska ungdomar också, att stå vid våra gränser och mota bort alla som väller in. Verkar ju som ett riktigt slitjobb.

Triss - Ej medlem längre2013-07-05 17:30

SD kan inte definiera vad som är svenskt så de är ute och cyklar. Och cykel det förknippar jag med Kina:)

Bitte - Administratör2013-07-05 17:38
Antal inlägg: 24120

Nu ska vi se största delen av Invandrare i Sverige är återvändande svenskar , sedan kommer nordbor , övriga Européer , mfl, Tänk då man diskuterar saker om man kunde ha rätta begreppen för du PostumCred pratar om flyktingar och asylsökande eller hur?? Och dessa har vi ett avtal om ta emot

Bitte

PostumCred - Ej medlem längre2013-07-05 23:06

Åkessons debatt öga mot öga med Reinfeldt fick Reinfeldt att se ut som en skrämd hund. Pk-maffian vet att deras flyktingpolitik är ohållbar i längden, vem av dom blir den förste att våga erkänna det?

kiwiskal2013-07-05 23:09

När ska du våga svara på något som skrivits i tråden? Eller är det bara floskler som gäller?

PostumCred - Ej medlem längre2013-07-05 23:26

Har du en vettig fråga så ställ den.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?