Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 960 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-03 23:29 | |
![]() | Kryddeluntan? klart man tar med sig en vän på öde ön ;P | |
| Älgkalle - Ej medlem längre | 2013-12-04 01:11 | |
![]() | Tanterna är på krigsstigen, beter sig som griniga småungar så här kommer ett citat åt Famo och den andra mobbaren som envisas med att skriva några ord på engelska: Little things please little minds. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-04 05:22 | |
![]() | It takes one to know one. | |
| Sote | 2013-12-04 06:30 | |
![]() | Oj oj oj ni kan inte ana vad det kräver av mig att lägga band på min lust att ge mig in i det här ormboet! Men ibland så går det . Vill ha tillbaka Nulljt, det var det jag ville säga bara. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-12-04 07:31 | |
![]() | lite kul att du stavade fel på hennes namn där, om man får ha lite mörk ironisk humor. Jag kommer sakna nulltj med. hon är både snäll och smart. | |
| kryddeluntan | 2013-12-04 07:48 | |
![]() | Som jag sa, tråkigt att Nulltj hoppade av. Jag följer trådarna och tycker att hon hade mycket att tillföra. | |
| Sote | 2013-12-04 08:04 | |
![]() | Gr3en-men herregud!!!Hur kul var det då att jag råkade byta plats på två bokstäver i namnet? På vilket sätt blev det "mörk ironisk humor" ? Vad är det för fel på folk härinne egentligen? Fullt förståligt att en del tröttnar och lägger av. | |
| micro113 | 2013-12-04 08:59 | |
![]() | Jag tycker också det är synd att nulltj hoppade av - Instämmer med kryddeluntan, hon hade mycket att tillföra även om vi inte alltid är överens. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-04 10:59 | |
![]() | Hon kommer nog tillbaka :-) ATråkigt att stämningen blev lite sisådär, det är sånt som händer ibland. Var nog ingen som var ute efter att mobba någon egentligen! Kram till nulltj om hon skulle se detta. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-12-04 15:05 | |
![]() | sote hahaha vafan lugna ner dig. ok jag ska ta ner det på dagisnivå åt dig: nulltj klagade på felstavningar, blev klagad på och lämnade. Då tyckte jag att det var en smula komiskt att du stavade fel på hennes namn. Dock inser jag att ni kanske inte är på skämthumör när en trevlig människa inte vill ha eran bekantskap längre, så jag lade till att det kanske var lite mörk humor, AV MIG, att påpeka det jag fann lustigt. så sluta va så jävla hysterisk, inse att det är like mycket fel på dig (minst) som alla andra här och ja, jag förlåter dig. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-04 15:06 | |
![]() | Ok..? Nu vill jag ta upp det här med vaccinet mot den Nya Influensan=(svininfluensa n) Den såkallade Nya Influensan som påstods ha brytit ut i Sverige??? Och som inte Bröt ut i någon större omfattning i andra länder världen över??? Det enda land som uppdagades var Mexico och möjligen nåt annat land? Denna såkallade svininfluensa är för mig en HELT påhittad och en fruktansvärd LÖGN!! För jag anser och känner det som att det någonstans i världen finns personer som vill tjäna STORA pengar med att sprida ut att något som heter svininfluensan existerar!!??? Och att vaccin helst bör sättas in för att elliminera fortsatt spridning av denna påhittade influensa!! Detta vaccin måste ju ha vevats ihop på en kafferast!! För hur i sarons H-vetesdagar ska ett vaccin kunna tas fram för en influensa som för de första ingen verkar veta något om?? Och än mindre vad vaccinet får för följder för människor? och dessutom spädbarn med då 2 injektioner av detta vaccin!!?? Det är sååå.. fruktansvärt skrämmande hur ett sånt vaccin bara kan godtas av myndigheter i ett land?? Då det dessutom är nåt som injiceras in i kroppen på en människa? =/ Och ingen av de ansvariga som köpt in vaccinet vill gåmed på att stå till svars för vilka följder med sjukdomar,symtom eller kroniska symtom en människa kan få efter en vaccination med detta för mig i min tanke och känsla heelt vansinniga framtagna vaccin, som ingen verkar veta nåt om? Och de som står till ansvar för att ha köpt in det i landet vill ju såklart då inte stå till svars för om det råkar uppstå allvarliga sjukdomssymtom eller sjukdomar hos vaccinerad människa med detta vaccin??? HUR..? är det möjligt att inköpsansvarig myndighet för detta vaccin och land väljer att köpa in vaccin utan att veta FAKTA om vaccinet som sådant? För ansvarig myndighet HAR JU INTE veta vad vaccinet kan få eller får för följder på människa? För då skulle ju myndigheterna gå ut med en garanti för att vaccinet inte ger några bestående symtom eller sjukdomar för vaccinerade människor? Men myndigheterna har ju vart snabb med att avsäga sig allt ansvar redan före varje person gjort sitt val om att vaccinera sig med detta vaccin? Och det även gällande uppkomna symtom eller sjukdomar för människor som vaccinerats med vaccinet, som då både blivit kronisk sjuk eller t.o.m avlidit,så vill inte inköpsmyndighet stå till svars för som att det skulle bero på vaccinet? och det enligt media!! Då borde väl varje normalt begåvad person förstå,att om inte inköpsansvarig myndighet för detta vaccin kan ge några garantier?Så är ju detta vaccin inte nåt man vill ha injicerat i kroppen då heller!!??? =/ Och trots inga tagna ansvar från inköpsansvarig gällande vaccinet för landet och dess folk,om vad vaccinet kan få för konsekvenser för vaccinerad människa!!??? Så uppmanas FOLK starkt att vaccineras för att inte sprida den Nya influensan=(svininfluensa n )vidare?? Det uppstår en masshysteri i landet!!? Och folk står i Köö.. i ur och skur för att hinna och även få detta vaccin som ingen vet nåt om? Än mindre om själv svininfluensan??? Alltså..??? Man börjar undra om det Finns NÅGON person som överhuvudtaget reagerar? Jag passerade city i den kommun jag bor i..Och där stod människor på gatan i spöregnet i väntan på att få detta för mig iaf. ansedda fruktansvärda och framtagna lögnaktiga vaccin!! Så jag undrar? Huur kan sååå.. många människor bara följa strömmen? Inte många som stannar upp och ifrågasätter vaccinet och dess innehåll och om det kan ge några symtom? Och isf. vad? Och vad ansvarig vaccininköpare kan ge för garantier för vaccinet och dess innehåll så de inte skadar människan och dess framtida hälsa? INGEN i stort sett av iaf. Sveriges befolkning verkar ha stannat upp och ifrågasatt vaccinet och om det finns risk för biverkningar, och vilka isf.? Jag kan känna det som att detta vaccin inte har samma innehåll i alla vaccinflaskor som köptes in? Utan vissa innehöll kanske mer av nåt skadligt ämne som drabbade vissa.. med typ narkolepsi och annat?? För flaskorna som köptes in såg dessutom olika ut i utförande enl. vad jag såg på tv? Vissa flaskor var anpassat med en dos för en person.. och vissa flaskor var i större mängd? där då sköterskan bara pulade ner kanylen och sög upp en mängd vaccin till en och flera personer från samma flaska?? Och så får det ju inte vara ? =/ -Och min känsla säger bara att det är nåt som inte alls är okej med hela förfarandet av vaccinet.? -Inga garantier från vaccininköpsansvarig för vaccinet som sådant och dess ev. biverkningar eller symtom för landet och dess befolkning? -Och dessutom uppmaning till människor att vaccinera sig!! fast? det är samtidigt frivilligt?? =/ Om det är såhär människor fungerar i allt annat som egentligen inte bådar gott för människan själv eller miljö? Så förstår man varför världen också ser ut som den gör i mångt och mkt.!!??? =/ Skulle va intressant att höra hur hur många här på tråden som vaccinerade sig mot denna för mig iaf. påhittade influensa!!! =// JAG..Kan bara säga att JAG ..skulle ALDRIG vaccinera mig mot nån såkallad påhittad influensa ..som just denna svininfluensa anses vara iaf. av mig? =/ Och JAG har då såklart heller inte vaccinerat mig mot denna såkallade Nya Influensan=(svininfluensa n) Nåt ingen verkar ha nån kännedom om, och som inte heller nått mitt öra iaf. Är ? Skulle vara intressant att få veta var te.x detta vaccin framställs och som jag anser Vevas ihop på en kafferast!!!? Vilket land är det som framställer detta vaccin? Vilka är de ansvariga personerna bakom detta vaccin? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-04 15:51 | |
![]() | Nu har jag läst ditt långa och trevligt styckeindelade inlägg som gör det lättare att bena sig igenom det. Och vet du? Jag tycker det verkar som att du har en massa åsikter utan att egentligen ha belägg för dem. Visst, man får tycka och man får tro. Det är vår rättighet. Det är en rättighet många falska profeter använder sig av för att sprida sin dynga. När jag läser ditt inlägg får jag samma känsla jag får då jag hört någon av dessa profeter sprida sitt budskap. Känslor, uppfattningar, tolkningar och magkänsla går före vetenskap och tester. Självklart finns sjukdomen. Det är ju bara att se dig omkring så ser du att folk faktiskt blir väldigt sjuka i detta. Att i ena andetaaget påstå att vaccinet är blaj och verkningslöst motsägs av att du plötsligt tror att man skulle ha bytt ut vaccinet i en del försändelser mot något verkningslöst. Det finns väldigt få preparat som inte har några biverkningar. Det innebär inte för den skull att preparatet inte bringar mer gott än ont. Att säkerställa att inga biverkningar uppstår är omöjligt då vi människor är unika och reagerar olika på olika saker. Gällande att följa strömmen så väljer man i första hand att vaccinera de som av olika anledningar är extra känsliga mot en svår influensa. Sedan erbjuder man den stora massan att också vaccinera sig. Om folk väljer detta beror det på att man väger för- och nackdelar mot varandra, dvs man ser att chansen att slippa bli väldigt, väldigt sjuk står sig enormt mycket högre än att man ska drabbas av en biverkning, något som sker marginellt men sedan skrivs upp i media. Jag har inga uppgifter om vilket land som framställer detta eller vilka som är ansvariga för vaccinet men känner rent spontant att det inte spelar någon större roll. Sverige har höga krav på de preparat de tar in och att tro att det hela vore en bluff känns överkurs. Och ja, jag baserar också en del av mina åsikter på magkänsla. Skillnaden är att jag först läst en del fakta om ämnet innan jag gör det. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-04 15:58 | |
![]() | LadySol? Har nu läst ditt brev också. Och det enda jag vill säga är att? Jag står STARKT kvar vid min åsikt /magkänsla ang. svininfluensan och dess vaccin!! Då får andra ha sin magkänsla/ åsikt om detta! | |
| Sote | 2013-12-04 15:59 | |
![]() | Lady sol- lika klok och sansad som vanligt. Skönt att du är kvar i alla fall. | |
| micro113 | 2013-12-04 16:23 | |
![]() | Problemet med influensan är ju att den ändrar sig år från år - och det finns alltså aldrig egentligen något utprovat vaccin som är effektivt mot årets influensa. Båg och smart läkemedelsindustri är vad det handlar om. Dessvärre har ju barn drabbats av narkolepsi som följd av det här experimentet med barn ... På samma sätt för man nu också ut ett otestat Gardasil vaccinerar små flickor- trots att man funnit samband med både dödsfall, MS och Guillain-Barrés sjukdom. I vår familj har vi aldrig tagit en enda influensaspruta - två personer i riskgrupp ett finns - ingen av dem har blivit sjukare än vanligt när de drabbats av influensa.. Tur? Nej, helt inom förväntningarna faktiskt. Jag tror överhuvudtaget inte på att man skall försöka vaccinera bort allt - att kroppen inte får bekämpa olika virus utarmar bara motståndskraften för sjukdomar på sikt... är min uppfattning. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:40 | |
![]() | Micro113? Ja.. alltså människor är försökskaniner gällande vaccin numer! Ungefär som? Oj..??? Där strök med en människa av vaccinet!!??:/ Dåå..kanske de inte var så bra som vi trodde säger framställarna!? Vi prövar de här istället? Okej..??? inte de heller? Hmmm.. vad ska vi då röra ihop för smet? =/ Fy fan säger jag bara åt hela skiten :oI | |
| micro113 | 2013-12-04 16:54 | |
![]() | Diamond Dessvärre räcker det ju inte med att det tycker upp fall som borde starta tveksamheter kring vaccinet och leda till ytterligare undersökningar. Tvärtom så fortsätter man kabla ut skiten till man överbevisats om dess skadlighet. Det borde vara tvärtom, att innan medicin eller vaccin lanserades så skall den vara väl uttestad - och människor skall informeras ordentligt om vilka eventuella risker som finns. Det skall inte dyka upp "överraskningar" - i synnerhet inte när målgruppen är barn och unga. | |
| micro113 | 2013-12-04 17:04 | |
![]() | *dyker* upp fall.. | |
| corlini | 2013-12-04 18:14 | |
![]() | xDiamondx, du efterlyste mina åsikter? kanske inte smart att väcka dem björn som sover :) mina åsikter är många och b.l.a de om tex tjocka, lata, lediga, flyktingar, papperslösa, zigenare och den älskade negerbollen har inte alltid varit skitpopulära genom trådarna här. jag kan kommentera er debatt om vaccinet med att jag anser svininfluensan vara total bluff och samma mediagrej som fågelinfluensan, vintersjuka, fästingpaniken osv... med andra ord, ät nyttigt var ute och aktiv, gör saker och blir du lite sjuk lipar du inte mer kring det utan härdar ut tills det är bra om några dagar. det är faktiskt inte konstigt om läkemedelsföretagen inte hinner med testerna. långtidseffekten skall ses över på 5-10-15 år och befolkningens hypokondrikertendenser varierar på 6månadersintervaller. man behöver en spåkula för att veta vad alla får panik av om ett par år, hur ska man hinna testa ett 10års resultat då? | |
| Sote | 2013-12-04 18:20 | |
![]() | Eller så dör man.....och vi ska ju alla dö av nånting så varför inte av tex mässlingen eller influensa. Eller bli skadade för livet av tex TBE? Kan ju inte vara så jävla farligt Eller varför inte lite kolera? Säkert också bara bluff det där och väldigt överdrivet. Spanska sjukan var det ju definitivt även om ett antal tusen strök med om jag inte minns fel. Polio är väl också en sån där väldigt överdriven hittepå sjukdom för att inte tala om TBC!! Det är ju bara folk i öststaterna som drabbas av det ( och några på Lidingö förstås) . Sen har vi ju hepatit som alla människor håller på och vaccinerar sig mot så fort dom ska åka lite utomlands. Måste ju vara väldigt onödigt och typ ingen som blir sjuk av i alla fall. Bara läkemedelsindustrin som håller på med sin propaganda hela tiden. pengar pengar pengar. För det handlar ju inte om folks hälsa och i synnerhet inte i ett folkhälsoperspektiv. Absolut inte!! | |