Spelrum
| Giraffen | 62 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 96 |
Mobilspel
| Pågående | 19 445 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kryddeluntan | 2014-07-14 20:28 | |
![]() | Håller med 125478 | |
| gnagel - Ej medlem längre | 2014-07-14 20:28 | |
![]() | Som sagt. Har gjort det. Ser ingen anledning att låta folk vara i okunskap om vad som pågår dock. Frågan är varför du gör det? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2014-07-14 20:30 | |
![]() | Ta upp det med värden i pm. Jag tror som sagt att man inte stänger av någon utan anledning. Och det är inget att hålla på att spekulera om här tycker jag. | |
| gnagel - Ej medlem längre | 2014-07-14 20:34 | |
![]() | Du gör ju just det. Du tolkar avsaknad av motivering som bevis på felaktigt beteende. Du tar därmed ställning. Jag dlrstår pm du tycker det är läskigt att säga något mot överheten men du måste väl ändå kunna se vad som händer? Vi får väl se när och om admin känner för att svara. | |
| Måns_E | 2014-07-14 20:34 | |
![]() | Jo jo, när det klipps och läggs locket på så kanske det kan verka som att man inte stänger av någon utan anledning. Den som har varit med ett tag kanske drar andra slutsatser. Vad vet jag. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-07-14 20:37 | |
![]() | Eller hur? | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-07-14 20:40 | |
![]() | nu blev det fel. glöm mitt inlägg. | |
| dinodog | 2014-07-14 20:44 | |
![]() | Sitter och kollar på 5:an Superspararna. Visst att sparsamhet är en dygd. Men jösses vad får dom tag i allt folk. Tur att jag inte är granne med någon av dom. Eller ännu värre vara gift med en av de i programmet. | |
| kajix | 2014-07-14 21:04 | |
![]() | Jag är också konfirmerad trots att jag redan då var väldigt ateistisk. Varför gjorde jag det? Det innebar presenter. Varför är kyrkan intresserad av att ha medlemmar som inte tror på gud? Det innebär presenter. Nåväl, min fråga är, är det likadant nuförtin eller varför konfirmerar man sig? | |
| Lill-IT | 2014-07-14 21:09 | |
![]() | Tror nog att de flesta gör det för presenterna, tyvärr. | |
| kryddeluntan | 2014-07-14 21:10 | |
![]() | Ja du Kajix, jag tror det är presenterna idag med, bara en känsla, inget vetenskapligt. | |
| Rultatultan | 2014-07-14 21:12 | |
![]() | @kajix Det frågade jag "mina" åttor i våras. Deras svar blev: "För att det hör till allmänbildningen" och "Det är tradition i vår släkt" och "Det är roligt att göra det tillsammans med kompisarna för vi kommer nära varandra då vi gör så roliga saker." Plus "För att man kan få fina presenter" Uppenbarligen är inte konfirmationsläsning idag var det var när en annan var i den åldern. Det är mycket mer relationsinriktat och fullt av värderingsövningar och liknande. | |
| kryddeluntan | 2014-07-14 21:15 | |
![]() | Intressant Rultatultan, jag hade bara hört om presenterna. Då har kyrkan ändå lyckats förnya sig och har något som tilltalar ungdomar. | |
| Rultatultan | 2014-07-14 21:18 | |
![]() | Jo, det verkar så - i alla fall på vissa håll. "Min" kyrka (Sv k:an) har verkligen förnyat sig och det kryllar av ungdomar. Nästan FÖR många faktiskt (även om man inte får säga så). Före detta konfirmander fortsätter att komma till ungdomsgrupperna och deltar i nästkommande kullars konfirmandundervisning på eget initiativ då de trivts så bra och vill föra vidare detta till nästa gäng. Vilket innebär att det blir trångt-trångt i lokalerna! ;) | |
| Lill-IT | 2014-07-14 21:23 | |
![]() | Jag närde ju några ateister vid min barm innan dottern. Men även de trivdes i konfirmandundervisningen. Som Rultan skrev, så är det mycket förändringar. De har bland annat pratat om kärlek, om hur man förhåller sig till sina vänner och till folk i allmänhet, om sorg.. kort sagt om allt som livet bjuder på. Mycket grupparbeten och diskussioner, utflykter, resor.. besök i andra samfunds kyrkor, besök på kyrkogård. Prat om tro, religioner och andlighet. Och ja, mina barn har själva fått välja om de ville konfirmera sig. Inga krav. | |
| kajix | 2014-07-14 21:24 | |
![]() | Finns det något konfirmationsliknande för äldre, typ 40-åringar, inom svenska kyrkan? Eller är jag fullärd? | |
| hfranke | 2014-07-14 21:27 | |
![]() | Du är ju redan konfirmerad. Du får nog inte vara med. Fråga ttiittii, hennes kyrka tar nog emot myskoxar :) | |
| Lill-IT | 2014-07-14 21:28 | |
![]() | Du får väl kolla med din närmsta kyrka. :) | |
| kryddeluntan | 2014-07-14 21:30 | |
![]() | Fråga Moose72, han vet :-) | |
| _Fjällan_ - Ej medlem längre | 2014-07-14 21:30 | |
![]() | "Vänder blad" | |