Spelrum
Giraffen | 13 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 33 |
Mobilspel
Pågående | 19 549 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Kokonut | 2015-06-11 19:19 | |
![]() | Limpan. Du vill ha en moske till i götet? Å inte att det byggs mer lgh? Bygg en moske långt upp i norrland i skogen istället. Så får vi se hur många som går dit. Bättre med bostäder på en attraktiv mark. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-06-11 19:35 | |
![]() | Orka. Bättre flytta dit det passar en själv. | |
Sote | 2015-06-11 21:01 | |
![]() | Kokonut- du har liksom hakat upp dig i samma tankebana och stoppat fingrarna i öronen.Det är inte så att det byggs en Moske istället för bostäder! Den byggs inte heller för dina skattepengar! Det hade alltså inte byggts billiga hyresrätter om marken varit tillgänglig för ett billigt pris. Den som äger marken oavsett om det är en kommun eller privatägd mark vill i första hand tjäna pengar på en försäljning eller ett bygge på attraktiv mark. Billiga hyresrätter är inte lönsamt för markägare eller byggherrar. Däremot är svindyra bostadsrätter det men det hjälper ju knappast dom på bostadsmarknaden som är mest i behov av en bostad. Så du kan sluta ställa dessa ting emot varandra och du kan defenitivt sluta gnälla över muslimerna för det är inte deras fel att det inte finns bostäder åt folk. Däremot har dom precis lika stor rätt som andra troende att ha en lokal där dom kan utöva sin religion. | |
kryddeluntan | 2015-06-11 21:38 | |
![]() | Kokonut, Sote har helt rätt i sitt resonemang. När du nu har läst igenom allt, finns det någon annan lösning som du kan tänka dig? Det ena behöver inte utesluta det andra, bostäder- eller- moské. Idag har vi ett samhälle där folk har behov av både bostäder och ställen att kunna utöva sin religion. | |
Kokonut | 2015-06-11 22:14 | |
![]() | Jag sa att man behöver ej bygga på en attraktiv mark. Bygg 10 moskeer i norrland. Nope det görs inte. Varför? Sote. Ej påstått det blir billiga lgh som byggs, lr? Ej påstått att det byggs en moske istället för bostäder heller. Utan hade VELAT det byggs. Måste det byggas en stor "lokal" för Att utöva? Du kallar alltså en moske för en lokal. Snällt sagt. Finns privatägda markägare som väljer vad dom vill skall byggas på son tomt. Varesig dom får mer lr mindre för marken. Tokfel av dig. Sen kan jag lova dig att om det byggs lgh varesig dom är billiga lr dyrare så hyrs lr köps dom direkt ändå på ett attraktivt ställe. Så ta du diNa egna fingrar å tryck in i öronen istället å öppna ögonen. Krydde. Tycker ändå bostäder är bäst för vill ej se folk knör in sig i husvagnar, rum på nåra m2 å då bor väl 7-10 st. Tycker fan sjukt synd om dom när dom väl kommer hit. Men sote tycker detta e finfint när campingägare tjänar storbelopp på denna buisness. Där då jag vill att det byggs bostäder så människor får ett ordentligt hem. Lr varför inte nåt ställe där barn kan få leka. Spela boll mm. Slippa se dom dra på stan. Bygga nån multipark. Men inte en moske | |
Sote | 2015-06-12 00:30 | |
![]() | Kokonut- du får ursäkta men du skriver väldigt osammanhängande så det är lite svårt att riktigt förstå vad du pratar om. Du skriver alltså om vad du vill och tycker utan att relatera till hur det verkligen ligger till. Jadu, jag vill också en massa saker men föredrar att hålla mig till verkligheten. Privata markägare väljer självklart vad dom vill ska byggas men om du på allvar tror att en som äger en attraktiv tomt struntar i vinstintresset så är du väldigt naiv. Byggföretag och markägare är ju i den verksamheten för att tjäna pengar. Frågan om varför man inte bygger tio moskeer i Norrland borde du vara smart nog att kunna lista ut svaret på själv. Ditt svammel om att jag gillar att campingägare tjänar stora pengar på att folk bor i husvagnar vet jag inte riktigt vad du fått ifrån för jag har då verkligen inte skrivit ett enda ord om några husvagnar och campingägare. Vilka är dessa människor du pratar om? Jag får väl förmoda att dessa bostadslösa människor som trängs i husvagnar är såpass välbärgade så att dom köpa sig en dyr bostadsrätt för några billiga hyresrätter var ju inte det primära om jag förstod rätt? Iden om en multipark är ju jättebra men om det nu finns ett behöv av detta varför har ingen drivit den frågan? Vem ska finansiera en sådan anläggning? Om det gav markägaren mer i plånboken att sälja till en som vill bygga en sådan då hade han nog gladeligen gjort det. Varför tror du att det inte blev aktuellt? Tror du att det är nån sorts konspiration från muslimerna? Om du vill bygga en multipark så satsa på det du. Men att sitta och gnälla i ett internetforum lär ju inte göra någon skillnad. | |
Kokonut | 2015-06-12 06:36 | |
![]() | Saken är väl den att jag gnäller inte. Bara kolla hur mycket du skriver här på forumet. Jag började skriva här å startade mosketråden då jag hörde på radion att det skulle byggas en moske. P4 gick runt å hörde sig för på stan å alla va negativa till det. Men den person i denna tråd som gnäller å skriver romaner är du sote. Likaså i dom flesta trådar du är aktiv i. Ordet gnälla kan stå för dig själv å passar dig alldeles utmärkt. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-06-12 07:20 | |
![]() | Ni behöver inte bekymra er. Jag och Moose gnabbas lite i all vänskaplighet bara. | |
Sote | 2015-06-12 08:05 | |
![]() | Kokonut- jösses, tagga ner lite nu! Jag menar bara att om du verkligen brinner för den här frågan så är ju det bättre att ta en aktiv del i en förändring än att bara ha åsikter i frågan. Håll dig gärna också till fakta och ha koll på vad dem du vänder dig till faktiskt har skrivit istället för att hitta på saker. Som tex det där med att jag var positivt inställd till campingägares profit på trångbodda husvagnsboende. | |
limpan__2 | 2015-06-12 08:56 | |
![]() | "Bygg 10 moskeer i norrland. Nope det görs inte. Varför?" För att det inte finns en efterfrågan på 10 moskeer i Norrland. Moskeer byggs av och för muslimska samfund och bör såklart finnas där det bor muslimer. Det finns såklart muslimer även i Norrland och det finns även moskeplaner i Norrland. Jag tror dock att Götalands muslimer har större nytta av en moske i Götaland. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-06-12 09:07 | |
![]() | Vi kan tvångsdeportera muslimer till Norrland. Sedan finns det behov av minst 10 moskéer där. | |
poohney | 2015-06-12 14:44 | |
![]() | Snälla, bygg inga flera moskèer i vårt land. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-06-12 15:05 | |
![]() | Poohney, Vem adresserar du din vädjan till? Ännu en som inte vill ha religionsfrihet i Sverige. Det finns alldeles för många som inte värnar demokratin i vårt land. Historielösheten breder ut sig i samhället........ | |
Kokonut | 2015-06-12 16:48 | |
![]() | Limpan Exakt. Därav kanske man ej behöver placera alla på ett å samma ställe. Sote. Du som borde tagga ner. Du som attackerade mig. Va då beredd på mothugg. | |
Sote | 2015-06-12 17:43 | |
![]() | Kokonut- kallar du att inlägg med annan åsikt än din att attackera? Det är väl ändå det diskussioner går ut på? Däremot skrev jag att du skrev osammanhängande så detvar lite svårt att förstå och det står jag för. Det kanske beror på stavningskontrollen men ändå. Jag har absolut ingenting emot mothugg men jag ser gärna att dom innehåller lite substans också. Du svarar inte på frågor som ställs utan fortsätter bara upprepa samma sak om igen.det blir ju ingen givande diskussion på det viset. Men du kanske bara är ute efter att få medhåll och helst ser att alla med annan åsikt avhåller sig från att skriva i din tråd? Så då ställer jag mina frågor igen och hoppas på nåt konstruktivt svar. Var har du fått det ifrån att jag har någon som helst åsikt angående campingägares eventuella profit? Var skrev jag det öht? Hur tänkte du att det skulle gynna dessa bostadslösa stackare som trängs i husvagnarna om det byggs dyra bostadsrätter på den attraktiva marken där mosken ska byggas? Eller den där parken? Hur och vem tror du skulle finansiera ett sådant projekt? Och tror du i så fall att en sådan park skulle vara lönsam för ägaren? Eller skulle den vara liksom gratis och öppen för allmänheten med fri tillgänglighet som vilken park som helat? Om inte, hur skulle en sådan park vara till nytta för kringdrivande barn och ungdomar i behov av fritidssysselsättning? Jag väntar ivrigt på lite svar nu på dessa frågor så vi kan gå vidare i diskussionen istället för att älta samma sak. | |
kryddeluntan | 2015-06-12 20:45 | |
![]() | Jag väntar också på kolonist svar Sote | |
kryddeluntan | 2015-06-12 20:46 | |
![]() | Ursäkta Kokonut :-) | |
Måns_E | 2015-06-12 23:10 | |
![]() | Det får nog plats en moské i Tuve. Vad jag vet så är exploateringen i Tuve, vare sig det gäller religiösa byggnader eller fastigheter inte så värst omfattande. Det får säkert plats med några villor och kanske något höghus där också. Om nu någon vill bygga. (Det är ju inte direkt Göteborgs innerstad) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-14 18:38 | |
![]() | Jag trodde det att det var i innerstad i Gbg,I utkanten spelar det ingen roll .då är inte Moskén ivägen för något lägenhetsbygge | |
Mormodern49 | 2015-06-17 17:35 | |
![]() | Nej Tack! Inga fler moskéer , med samlingsplats för terroristorganisationer som utbildas till att delta för IS | |