Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 877

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Måns_E2015-11-28 01:33
Antal inlägg: 12023

Det är rätt tre personer som är kvar. Simon är sämst, har aldrig riktigt förstått vad folk ser hos honom, dessutom så irriterar jag mig på hans tillkrånglade sätt att sjunga.

Det är viktigare att sjunga med inlevelse än att göra några moonwalks på scenen.

Amanda är mest fullfjädrad, och Martin har en fantastisk röst. Amanda är ju dessutom bara 19 år, henne kommer man att få höra mer av definitivt.

Amanda och Martin borde gå vidare nästa vecka, Amanda borde vinna.

kiwiskal2015-11-28 02:45
Antal inlägg: 2684

Så för att hon har en hög panna är det okej att driva om den för att man tycker att hon inte är som man önskar?

Tycker inte någon av idolerna har skyldighet att gulla med barn som kommer dit för att ta del av upplevelsen idolerna bjuder på. Det borde deras föräldrar åtminstone fatta. Om det nu inte står i deras kontrakt med tv4 att de ska ha kontakt med folk i publiken som inte är vänner och familj.
Sen är det ju jättefint om några får säga hej och få en autograf.

kiwiskal2015-11-28 02:46

Tror typ alla svenska kändisar blivit kallade uppblåsta divor för att de inte vill ge autograf till Lena på Hemköp typ. Åh kränktheten.

dinodog2015-11-28 04:50
Antal inlägg: 4973

Men herregud, bara för att någon inte stannar och skriver autograf eller är med på en selfie eller gud vet vad. Så betyder inte det att personen ifråga är uppblåst.

Tror att det är många som drar i dom och det kan vara svårt att behålla fokus, i det kaoset så råder.
Att sedan säga att min bästa kompis sa att det var så, är ju inte självupplevt, utan hörsägen. Man går helt enkelt på vad någon annan sagt. Och då är man ute på hal is. För alla vi upplever saker och ting på olika sätt. Det märks ju här, somliga tycker Martin andra tycker Simon och en del tycker Amanda.

Humblen2015-11-28 11:42
Antal inlägg: 664

Martin är den som jag uppskattar mest. Han är inte alltid den bästa på scenen men det har också att göra med att juryn tvingar fram fåniga danser etc. Han skall vara värdigt stilla och använda det som han är bra på sin röst.
Lyssnar man på honom tex i spotify är det uppenbart att han är otroligt duktig och jag tror inte idol har haft egentligen någon artist som jag har varit intresserad utanför tävlingen innan.

Amanda är en fullfjädrad artist men hennes musik tilltalar inte mig även om hon är duktig på det hon gör. Känns som det är för en yngre generation knappast något som många över trettio lyssnar på.

Simon är också duktig, han borde dock ha hjälp av en bra låtskrivare för han tenderar att spåra ut lite annars. Men han har också en bra röst.

125478 - Ej medlem längre2015-11-28 18:58
Antal inlägg: 8332

Nu är idol och dess inspelningar- och sändningar en heeelt annan sak, än när man är ute privat. Mellan sändningen och "eftershowen" är det mingel, det är då alla får chans att skaffa en autograf av dessa idoler.

Och det är uppblåst gjort att inte ens vinka tillbaka till några, hur jobbigt kan det vara.

Och dino, det var en närstående som upplevde hennes beteende vid två olika tillfällen, och det var absolut inget skvaller.

Simon är den med störst talang, men det spelar ingen roll vem som vinner.

dinodog2015-11-29 14:19

Javisst men även om det är "mingel" kan man ha en mördande huvudvärk pms eller någonting annat, som gör att man upplevs som dryg.
Även om det var en närstående som upplevde att någon var dryg. Så innebär det inte att det var så, du kanske inte skulle uppleva likadant.

Men som alltid finns det alltid två sidor av myntet. Och det kan inte vara lätt att hela tiden vara på tårna. Vet att de får utstå mycket, och både se och höra människors avundsjuka.

125478 - Ej medlem längre2015-11-29 14:52

Det hör som sagt till saken att detta var vid två olika tillfällen.
Men, men... tro vad du vill. Jag tror inte - jag vet.

För mig är en bra artist medveten om betydelsen av hur man agerar mot sin publik. Särskilt i samband med att man gör ett jobb, vilket dessa idoler trots allt ska låtsas göra.

Jag är inte avundsjuk eftersom jag inte är artist, jag tyckte jättebra om henne i början.

Men hur duktig du än är så väger det rätt tungt i min vågskål om du inte har en ödmjuk inställning till publiken och till ditt jobb som artist.

kiwiskal2015-11-29 15:11

Hur många artister i det här landet skriver autografer då? För här utgår vi ju ifrån att idolerna är fullfjädrade artister. Jag tycker det är helt oviktigt. Barnen får väl gå på Tobbe Trollkarl eller nåt istället då, om autografen är viktigare än underhållningen.

125478 - Ej medlem längre2015-11-29 19:14

Seriöst... Idol är ett koncept som bygger på att få folk (barn- och unga främst) att stötta och heja och främst betala pengar för att hjälpa "sin" idol att komma fram.

Fattar man inte att det handlar om att bjussa lite på sig själv när man är på "jobbet" som artist, då har man inget där att göra.

Tindris2015-11-29 19:33
Antal inlägg: 3510

Dom är bra på olika sätt alla 3..
Tänker man skiva skulle jag helst lyssna på Simon.

125478 - Ej medlem längre2015-11-29 23:17

Visst är det så Tindris, inget är svart-vitt, alla har sina goda- och dåliga egenskaper.
Jag gillar Martins röst men skulle inte pröjsa för att se honom uppträda direkt.
Jag tycker att Amanda sjunger väldigt bra, men gillar inte hennes manér och skulle inte lägga någon slant på att se henne heller.
Simon har både röst och ett trevligt sätt men kanske att hans nördighet inom musiken, och det där perfektionistiska hos honom, gör att det blir lite opersonligt. Men skulle jag betala för att se någon av dem så skulle det ändå bli Simon just för proffsigheten.

le-lou2015-11-30 08:50
Antal inlägg: 17500

Martin har grymt bra röst men ingen vidare teknik, han sjunger ju bedrövligt enformigt och har ett tråkigt scenspråk. Vissa låtar briljerar han i, men det börjar bli lite slätstruket nu. Adeles "Hello" satt som en smäck dock men utöver det ...så har jag lessnat.
Amandas personlighet känns lite Carole/Marie Sernholt men å andra sidan är det inte en personlighetstävling utan artist och där överglänser hon sina mottävlande med råge ju. Vilket proffs hon är. Riktigt duktig, klart hon ska ta hem detta. Att hon inte skriver autografer åt alla skrikande småkids är knappast en dealbreaker.
Simon är duktig men sjunger som en övertänd rastafaribobban. Känns lite töntigt ibland. Dessutom har han ett påhittat artistnamn, ska man inte börja med sånt när man faktiskt blivit artist?

dinodog2015-11-30 11:15

Ska bli spännande att se på fredag. Dels vilka låtar de har och så ska de väl sjunga vinnarlåten alla tre.
Det är den det hänger på tror jag.

Jag gissar att Martin vinner Amanda som nr två, vilket inte gör något, hon har redan sin framtid klar som artist.
Och Simon kommer som nr tre.

125478 - Ej medlem längre2015-11-30 11:34

@le-lou

Jag tycker inte att det är fel att en del väljer att ta byta till ett nytt efternamn i samband med att de gifter sig.

Simon är en artist och musiker och har jobbat som det ett bra tag, så då får han ha ett artistnamn då enligt dig, eller? :P

Det är bättre med fakta än att sprida dynga.

"Paret gifte sig i fjol i Ekenäs och firade bröllopsfest på Knipan. Då beslöt de sig för det nya gemensamma efternamnet Zion.

Simon berättar att det var lite svårt att köra solo som Simon Reinikainen under åren i Australien och Tyskland. Folk försökte inte ens uttala efternamnet så han blev kort och gott kallad Simon."

vastranyland.fi/kult...en -nystart

le-lou2015-12-02 10:09
Antal inlägg: 17500

uj uj uj , tar du precis allt personligt? Lugn och fin.

125478 - Ej medlem längre2015-12-02 11:02

Nej du, det gör jag inte.

Men jag gillar att ta reda på fakta, och berättar gärna sedan om det finns någon sanning bakom skitsnacket eller inte.

------------------------- ------------------------- ------------------------- -------

Kanske vinner Martin, tror inte att Simon vinner i alla fall.

Men vem som kommer 1:a eller 3:a spelar ingen roll om ett halvår eller så. Ta Darin t.ex han kom tvåa, Daniel Lindström vann. Filip Williams 3:a och Loreen 4:a.
De som har artisteriet i sig lär "överleva" efter något år.

125478 - Ej medlem längre2015-12-02 11:05

Och det var alltså från Idol 2004...

125478 - Ej medlem längre2015-12-02 11:09

"De som har artisteriet i sig lär "överleva" efter något år."

Konstigt uttryckt kanske?

Jag menar att de kommer att verka som artister, medan de som inte har "den rätta knycken" glöms bort efter jul typ.

kiwiskal2015-12-04 16:27

Tror Martin vinner, såhär i förhand iaf. Vinnarlåten ska tydligen passa honom bäst också så..

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?