Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 19 024 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mz_lzrd | 2016-01-14 10:42 | |
![]() | Om någonhär vill engagera sig i kampen mot västerländska pedofiler och barnprostitution i Sydostasien så har ni haft gott om tid på er att göra det, det är inget nytt och hittills ouppmärksammat fenomen. Maj-Gull Axelsson skrev boken Rosario är död 1989. Och det är inte för sent att ta itu med problemet nu. Men händelserna i Köln - som trådtiteln lyder - handlar inte om barnprostitution. Det handlar om kvinnors möjligheter att röra sig fritt utomhus i Europa. I ett land där man länge kämpat för kvinnors lika rättigheter och uppnått väldigt mycket. Ska det omintetgöras nu för att utomeuropeiska män ska få en bekväm och hemvan tillvaro här, huvudsakligen försörjda av skatt som betalas av kvinnor vars frihet de hatar? Vill vi ha det så? Har vi rätt och möjlighet att välja bort det om vi inte vill ha det så? Eller är det den icke-vite mannens behov och önskemål som är viktigast i vårt samhälle? | |
mz_lzrd | 2016-01-14 10:44 | |
![]() | I länder, ibnte ett land. Och de är huvudsakligen försörjda med skattemedel men inte huvudsakligen av skattemedel från kvinnor. Kvinnor tjänar fortfarande mindre än män. Slarvigt skrivet av mig, ber om ursäkt. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-14 10:44 | |
![]() | Låg. För mig är det en diskussion om mäns våld mot kvinnor oavsett var den sker. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-14 10:58 | |
![]() | mz-Lzrd. Konstigt vad man kan tolka en text olika. Det jag tog fasta på bortser du helt ifrån. Selektiv läsning? "Ingen individ ska skyddas, upphöjas eller beskyllas med hänvisning till etnicitet. " | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-14 11:25 | |
![]() | Enligt Leif GW finns det gott om sajter där denna typ av taharrush/övergrepp/aktio ner diskuteras och planeras. | |
lesjö | 2016-01-14 11:51 | |
![]() | Kastrera alla som blir dömda för våldtäkter och övergrepp, kanske avskräcker det mer än fängelse...... | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-14 12:18 | |
![]() | Varför får inte denna tråd handla om det som är viktigt i sammanhanget. Mäns övergrepp och våld mot kvinnor. Varför ska den handla om vad vi tror/konspirerar om händelsen i Köln. Den allmänna debatten har ju kommit att handla om skiljelinjen mellan att se gärningsmännen som män eller se gärningsmännen som asylsökanden. Era försök till att relativisera svenska mäns våld mot kvinnor och styra tråden i en riktning som bättre passar synen att uländskt kulturellt våld och hedersvåld är ett mer viktigt kvinnovåld att bekämpa. Det enda jag ville, på ett bra uppslag av Mollee, var att problematisera hur det svenska samhället ser ut vad gäller kvinnosynen. Om då ni; Micro, janne, lågintensiv och mz_lzrd blir skitnödiga och tycker det blir jobbigt är rätt så talande för hur brännande frågan är egentligen. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-14 12:19 | |
![]() | *är märkliga (efter bekämpa) | |
Lågintensiv | 2016-01-14 12:20 | |
![]() | Du är så fruktansvärt irriterande. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-14 12:33 | |
![]() | Lågintensiv, Tack, det tar jag som en komplimang med tanke på avsändaren. Du kanske vill att jag ska lämna dig, Micro, janne, mz_lzrd, puntatullku etc i fred så att ni kan jobba på ert konsensus i fred? | |
Rhotheta | 2016-01-14 12:39 | |
![]() | Totravel. TS säger inget om mäns våld mot kvinnor. TS säger heller inget om homo sapiens våld mot kvinnor. Inte heller något om HS våld mot HS, eller om "händelser" av alla typer utan någon urskiljning alls. TS vill diskutera händelserna i Köln och flera platser, dvs en viss typ av män med genetiskt ursprung som inte kan spåras till den europeiska kontinenten, utan i stället Asien, men inte Sydostasien, samt Afrika. Specifikt utmärker sig bland annat Afghanistan, Syrien, och Nordafrika. Deras offer är främst kvinnor som inte bär heltäckande klädsel. Företeelsen som diskuteras kallas Taharrush gamea Så varför inte återgå till trådens ämne, totravel? Gudrun Schyman-citat finns det sannolikt gott om trådar som behandlar. | |
Rhotheta | 2016-01-14 12:43 | |
![]() | Av oförklarlig anledning måste man också lägga till att bara för att alla taxar är hundar, betyder inte det att alla hundar är taxar. Om jag säger "hundar förbjudna" slipper jag alla taxar. Det säger ingenting om att jag skulle kalla en schäfer för tax. Den dag någon kan peka ut en tydlig skillnad mellan en tax och en schäfer, går det utmärkta att lägga till "men schäfrar är tillåtna" Sätt igång. | |
punatulkku | 2016-01-14 12:57 | |
![]() | Varför kan inte DU Totravel istället syarta en ny tråd om svenska män?? Gissar på att den tråden inte blir så långvarig då INGEN av oss härinne skulle komma på tanken och flytta fokus och istället börja diskutera akvariefiskar!! Ge dig nu, du är ju som en sjuåring | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-14 12:57 | |
![]() | Rhotheta, Du menar i motsats till när du, Micro och kanske någon mer, i den nyss stängda tråden om flyktingsituationen, diskuterade Cornelis och språkkänsla tills den tråden låstes. Din tillrättavisning går över huvudet på mig, tyvärr. Det jag diskuterar har mer relevans än Cornelis och språkkänsla har för flyktingsituationen. Vän av ordning kanske tycker att två fel inte blir ett rätt i detta sammanhang, men jag tycker att ni "sket ner" den tråden helt i onödan, vilket var fel ett och jag tycker att den förenklade bilden på svenska mäns kvinnosyn som kommer fram i flera inlägg tidigt i denna diskussionen borgar för att det är värt och dessutom on topic att diskutera, vilket alltså inte är fel två. | |
punatulkku | 2016-01-14 12:58 | |
![]() | Starta* | |
Rhotheta | 2016-01-14 13:11 | |
![]() | Totravel Vad jag kan utläsa påstår du att de enda slutsatser som kan dras efter nyår 2015 är att det händer att män utövar våld mot kvinnor, samt att du tror att tråden handlar om det. Du tycks inte se några etniska eller kulturella drag som utmärker dessa aktioner och gör dem till en alldeles egen typ av problem med lösningar som inte bör inrikta sig på män generellt. Har jag tolkat dig rätt lämnar jag dig med din uppfattning i fred. | |
Rhotheta | 2016-01-14 13:19 | |
![]() | Notera förresten att som jag uttryckt mig är ditt reflexsvar: "Jag tycker inte att man skall särbehandla människor efter sin etnicitet, nej" inte gångbart. Jag har nämligen inte skrivit det. Om du håller med om något skall du alltså inte omformulera vad jag skrivit så att det blir något helt annat :-) | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-14 13:39 | |
![]() | Jag tycker länken jag lade in till SDs forum visar ganska klart att problemet i Köln är varken lokalt eller etniskt. Varför är det ingen som reagerar när hot om våldtäkt och död mot kvinnor kommer från svenska män? Någon som missat vd Zara Larsson får utstå? Dagligen. Av arga svenska vita män. Hon är ju bara ett barn och dessa män skriver att hon borde våldtas. Dagligen. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-14 13:57 | |
![]() | Ingen som reagerar? Du måste skämta. Men nu är det den organiserade händelsen i Köln tråden gäller. Dessa organiserade övergrepp skedde ju inte bara där, utan även simultant i Helsingfors, Växjö, Kalmar.. Det finns särskilda sajter där det organiseras dessa massövergrepp. | |
Lågintensiv | 2016-01-14 14:13 | |
![]() | Man baxnar över den låga nivån. Gymnasiet ringde och ville ha sina uppsatsskribenter tillbaka. | |