Spelrum
Giraffen49
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade82
Mobilspel
Pågående19 810

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-JK-2006-12-14 19:48
Antal inlägg: 409

LÅNGFINGER rättade jag honom med så klart...

pilutta-dej2006-12-14 23:13
Antal inlägg: 1689

Kommentar från en fyraårig flicka på luciadagen, när hon tänkte tillbaka på hur mörkt det varit på morgonen när vi hade luciatåg på förskolan:

- Idag på morgonen var det kväll.

Forticert2006-12-18 22:18
Antal inlägg: 271

Jag träffade mitt ex dotter i helgen, hon är 8 år. Hon sade att hon tycker att jag skulle skaffa barn, för hon ville ha småsyskon. Går det att få bättre betyg som extrapappa? Det värmde mitt hjärta i alla fall. Men hon kom på ett problem, jag har ju ingen tjej, så jag skulle skynda mig på att skaffa en...

IMO 1punkt2 - Ej medlem längre2007-01-01 18:23
Antal inlägg: 1033

Min då sexårige son hade sin kompis Oskar på besök. Plötsligt kommer Oskar ner i köket och ber att få en hink med vatten. Jag undrar vad de ska använda den vattenhinken till.

- Vi ska gillra en fälla på sovrumsdörren så den som kommer in kommer att bli JÄTTEBLÖT, fnissar Oskar förtjust.

Aha, sa jag. Men det är ju inte bara den som kommer in i sovrummet som kommer att bli blöt. Det kommer ju att bli jättemycket vatten på sovrumsgolvet också, eller hur?

- Jaaaa, säger Oskar, nickar instämmande och ler.

- … Och vem hade ni tänkt skulle torka upp det vattnet sen då?

Då tittar Oskar frågande på mig. Sen säger han med en MYCKET självklar ton i rösten:

- Men det får ju DU göra! Det är ju faktiskt DU som är fru i huset!!!

Huzan2007-01-01 20:14
Antal inlägg: 1920

när ja va liten var mormor det bästa ja visste, min favorit... å ja va väldigt rädd för kommungubbarna som jobbade utanför vårt radhus me att klippa gräs å annat.. ja var oxå väldigt religös som liten..
så en dag gick ja å mormor en promenad, hon frågade -vem älskar du mest i hela världen?
-gud, jesus å kommunen svarade ja... hihi!!

skrabban2007-01-01 20:25
Antal inlägg: 1031

När min son Mikael var liten c.a 2-3 år, han kunde säga små meningar. Vi hade bråttom till dagis. Jag hade sag åt honom att man inte få gå på cykelbanan. Saken var den att han inte kunde säga cykel utan sa dyttel. När vi gick iväg så råkade jag gå på cykelbanan och då ryckte mikael mig i ärmen och sa, mamma inte gå på dyttlabanan.

pysslan - Ej medlem längre2007-01-02 10:15
Antal inlägg: 30

min son ställde en klurig fråga...(han har Många)

kan flugor krocka?

tfgm2007-01-02 12:36
Antal inlägg: 213

Äldste sonen apropå att jag tjatar på honom om läxor mm mm "för att jag bryr mig om honom"
-Mamma, du bryr dig för mycket

En annan typrisk situation för en tjatig morsa är när man kommer hem, hallen full av ryggsäckar, enorma skor, jackor och allt möjligt täcker golvet så man får plöja sig in. Innan jag ens hinner öppna munnen och ropa "Hallå!" hör jag inifrån huset;
-Sluta klaga!

Ackja...

IMO 1punkt2 - Ej medlem längre2007-01-22 16:05
Antal inlägg: 1033

Grundskola, Öland
En av lärarna i klassrummet vinkar till en annan, nyanställd, lärare som går utanför.
Flicka ~7: Vem var det?
Läraren ~50: Det var Gudrun!
Flickan: Var det hon som högg ner alla träd?

Från www.tjuvlyssnat.se/

Okorion - Ej medlem längre2007-01-22 17:47
Antal inlägg: 38

Min 6-åriga kusin som kallade Christer Fugelsang för Christer Fluglasagne

ecnaton2007-01-22 18:46
Antal inlägg: 90

Dottern hade en period när hon var 1,5 år då hon sa pappa till alla av manligt kön och jag hela tiden tålmodigt fick svara.
- Nej, inte pappa.

På väg hem sittande i vagn får hon syn på en man som kommer gående (hon ser honom från bröstkorgen och neråt ungefär).
Hon pekar glatt och utbrister:
-Pappa!
Höjer sedan blicken och ser en VÄLDIGT mörkhyad man varpå hon brister ut i skratt och säger
-Näe...inte pappa!

Lite koll hade hon i alla fall... =)

skogstorparn2009-06-04 18:19
Antal inlägg: 2287

följande utspelade sig för ett tag sedan.åttaåringen i familjen kom in när jag satt och slötittade på en dokumentär på tv,precis då visades adolf hitler gormandes på ett av sina massmöten,grabben tittar skeptiskt på tvn och frågar.

-vad säger han?
-eh..vet inte,jag kan inte tyska
-jag tror att han svär mycket
-jaså..varför det?
-jo..han låter precis som morfar när han ser på hockey..

Modest Y - Ej medlem längre2009-06-04 18:41
Antal inlägg: 424

Brorsan o hans kompis, båda runt fem då - hade vart bortresta i olika delar av landet under sommaren.

I den första gemensamma bilfärden direkt efter hördes detta.

O: Vet du, jag har börjat gilla Kavigga
D: Kavigga?
O: Ja sån där röd på mackan, Kavigga
D: Kavigga, det heter ju inte Kavigga - det heter ju Kajvar!

annelille2009-06-04 18:41
Antal inlägg: 500

*underbara barn*.....

min då 4-åriga brorsdotter satt i bilen och var ganska trött på sin 2-åriga lillebror.... plötsligt ropar hon: "NÄÄ GUSTAV!!!.... JAG FÅR HJÄRNBLÖDNING PÅ DIG!!!"..... 'Men vad säger du?' undrar mamman.... "ja.... det får pappa också!"... säger hon till mamman..... hmmm.... undrar varifrån det uttrycket kommer.....

Gisela672009-06-04 18:49
Antal inlägg: 4

Min kompis dotter var runt 6 år och gick fram till min hund, en boxer vid namn Anton för att kela med honom. Efter ett tag tröttnar Anton och går ifrån henne, då utbrister hon. "Kolla! Han har kulorna i rumpan, det har inte min pappa!!!!"

mollee - Ej medlem längre2009-06-04 19:41
Antal inlägg: 6087

Min kusin, då 5 år, hade precis blivit stora syster till min andra kusin Lina. Problemet var att hon aldrig kunde komma ihåg vad hon heter.

Min gammelfaster Margit frågade henne en dag bara för att testa om hon hade lärt sig lillasystersnamn:

-Anna, kan du säga nu då vad din lillasyster har för namn?

Min kusin tänkte efter ett bra tag innan hon svarade med en tjurig ton, antagligen arg för att hon behövde tänka efter:

- Hon heter Rep! för i helvete.

Puzzi_Tessan2009-06-04 19:42
Antal inlägg: 17

Ha ha ha! Underbar tråd det här! =)

Min kompis dotter sa för några år sen (ca 3 år): Mamma när jag blir stor vill jag ha likadana hängtuttar som du!

En kille som jag brukar sitta barnvakt åt, sa när han va lite (ca 5 år)
Kolla! Fippigt va! (istället för fiffigt). =D

mollee - Ej medlem längre2009-06-04 19:47
Antal inlägg: 6087

Kom på en till.

Min lillebror har alltid varit lite för frisspråklig och säger ofta det första som poppar upp i skallen.

Morsanoch min lillebror satt en gång på bussen. Mitt emot satt en man med en riktigt mörk hudnyans.

Tillslut utbrister lillebror med ett stort leende och pekar på mannen mitt emot:

- Titta mamma! En chokladtomte.

gnill2009-06-04 20:07
Antal inlägg: 1942

hörde om ett barn som funderade innan han lade sig på kvällen, till sin moster tror jag.

"Jag har min mage INNANFÖR mina byxor, varför har inte du din mage innanför dina byxor?"

gnill2009-06-04 20:09
Antal inlägg: 1942

Barn A 4 år kommer inspiringande med skräck i rösten "Mamma det var en MÖDRARsnigel i sandlådan", kompisen B 3 år kommer glatt efter "Mamma, mamma det var en LÖRDAGSsnigel i sandlådan"

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?