Spelrum
Giraffen51
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade90
Mobilspel
Pågående19 561

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Alvas pappa2009-10-23 16:05
Antal inlägg: 65

När jag var 14 år och var på stan för att handla julklapp till min tjej.
Jag hade tänkt mig lite "raffiga" underkläder som julklapp.14 år och feg hade jag tagit med hennes bästis för att inhandla detta.En trosa och en passande överdel fick det bli...Hennes bästis ställde sig i den låååånga julkön och jag en bit bort,där jag kände mig trygg (trodde jag).När det blev hennes tur att betala så frågade expediten om hon ville ha detta i ett el två paket?
Bästisen vände sig mot mig och hojtade -Ska du ha det i ett el två paket?? Det blev ett väldigt fnissande på denna kö.....och där stod jag väldigt röd i ansiktet........

Fanzine2009-10-23 16:23
Antal inlägg: 62

Var med en vännina, hennes 5-årige son o en av mina döttrar på Mallis. Vi var på en restaurant o skulle äta middag, väninnans son kunde inte bestämma sig för vad han skulle äta, han var grinig o förmodligen överhungrig, så ingenting dög som hans mamma föreslog. Kyparen gjorde sitt bästa för att på knagglig svenska få sonen att bestämma sig för nåt, när han för femtielfte gången rabblat upp olika maträtter, så sa sonen högt, han nästan skrek, med armarna bestämt i kors över bröstet, stirrandes på kyparen: " JAG TAR VÄL TJÅTTBOLLAR DÅ", ett exakt uttal av spanjorens köttbullar. Vi skratta nästan ihjäl oss, när kyparen var utom synhåll.

stormig2009-10-23 16:25
Antal inlägg: 192

alvas pappa
'* skratt* den var ju riktigt söt

nettan232009-10-23 16:29
Antal inlägg: 4086

Fanzine: Haha gullig unge :D Blir oxå sån när jag e hungrig ;)

Yinyanggurl - Ej medlem längre2009-10-24 03:32
Antal inlägg: 517

Dom skulle fixa nytt golv på mitt jobb och allt skedde under arbetstid, när vi alla var kvar på jobbet.

Snubben som lade golvet hade inte spärrat av ordenligt och det var sådant där "plastgolv" eller kompositgolv eller vad man ska kalla det...

Det var i allafall en grön, skön gegga han la ut över heeela golvet och som sedan skulle torka ifred, var det tänkt....

....tills jag glatt klampade rakt över detta nylagda gegga-golv! ;-)

Jamen vaffasen, jag gick där med mina hörlurar på mig, (med musik i) och med en bricka i händerna med produker på, så jag varken hörde eller såg var jag riktig klev någonstans....

...och mycket riktig så klampade jag naturligtvis rakt över detta golv! ...men det tog några steg innan jag kände att något var fel....då tittade jag ner och ser mig själv stå i denna sörja av mina fotavtryck i plastmassan!
(Tydligen hade det låtit jäkligt högt av mitt klampande ljud i denna massa, men jag märkte ju ingenting, ...)

Nu började fler och fler uppmärksamma vad som höll på att ske (och vad som redan hade skett, dessutom..!) Och guuud vad dom skrattade! :-D

Åh herrejösses! Jag stod mitt i plastmassan och insåg att nu var det rökt!

Äh, tänkte jag, jag har ju ändå sabbat allting, så jag kan ju lika gärna klampa på tills jag kommit dit jag vill!, tänkte jag och traskade vidare medan arbetskamraterna tjöt av skratt, (inklusive snubben som lagt golvet..)...

Ja, vad ska man säga? Mina fotsteg är för evigt inetsade i detta golv på jobbet och folk som har tråkigt en dag, brukar bara ta någa steg i mina fotsteg så brister dom ut i skratt! :-D

Jaa, vad gör man inte för att roa sina kolleger och dessutom ser till att man blir historiskt förevigad på en arbetsplats? ;-)

Lindalainen2009-12-22 16:40
Antal inlägg: 651

igår när jag var inne i stan (sthlm) och är på väg till tåget efter mitt möte så har jag helt glömt bort skärpet på min ljusgröna tröja som är knutet på ryggen, under jackan.
så jag traskar igenom huvudstaden med en fin grön svans...

pinsamt! ><

MikaelJ2009-12-22 17:33
Antal inlägg: 103

Som nyinflyttad sjundeklassare skulle Vi fara på badhuset. När jag hadde badat en stund så uppsökte jag bastun och efter det var det dax att fortsätta bada när jag kom in i badhallen så började alla att titta på mej ??? jag förstod ingenting tills en klass kamrat sa åt mej att jag inte hade badbyxorna på mej hadde glömt att sätta på dom efter besöket i bastun.Ville bara försvinna genom golvet.

callerina2009-12-22 19:54
Antal inlägg: 65

Min bästa historia handlar om en kompis till mig. Hon var på café och stod i kön och valde mellan bakverken. Hon funderade på om hon skulle ta en kanelbulle eller en chokladboll (en sån som förr kallades n-boll). Eftersom hennes man kallar kanelbullar för kanylballar tänkte hon intensivt: Jag får inte säga kanylballe, jag får inte säga kanylballe. När det blev hennes tur sa hon: Jag ska ha en kaffe och en neger.....

Hu så hemskt.

SylphiD2009-12-22 20:02
Antal inlägg: 346

HAHAHA callerina, bästa jag hört hitills !

olivia112009-12-22 21:14
Antal inlägg: 1

Jag och min man skulle handla på en byggmarknad. När vi hade parkerat bilen började jag gå medan han fixade något i bilen. Jag trodde att det var han som gick efter mig så jag började babbla på. Om att jag nog hade ätit något olämpligt för magen gjorde sig påmind. Att han inte svarade brydde jag mig inte om utan jag fortsatte bara babbla. När han var alldeles bredvid mig såg jag att han hade några konstiga skor på sig så jag sa: va har du hittat för gamla fula skor? När jag sen tittade upp och såg en en främmande man önskade jag att jag befunnit mig lång därifrån! Usch vad pinsamt!!

Mincie2009-12-22 22:03
Antal inlägg: 157

Detta hände under gymansietiden. Vi skulle ha lektion i fysik. Vi elever var på plats innan läraren och när han väl kommer in ser vi något som vi inte hade väntat oss. Fast i byslinningen, där bak, hänger det en 2 decimeter lång toapappersbit. Hela klassen har extremt svårt att hålla sig för skratt. Man ser ur förbryllad vår lärare är över att ha en så munter och fnissig klass. Efter 15 mycket långa minuter, det är svårt att hålla sig för skratt så länge, så upptäcker han till sist toapappret, muttrar ngt om att ngn måste ha skojat med honom och fortsätter undervisningen som om inget hade hänt...

Mincie2009-12-22 22:07
Antal inlägg: 157

lite stavfel ser jag.. men det bjuder jag på ;-)

Yinyanggurl - Ej medlem längre2009-12-22 23:56
Antal inlägg: 517

olivia11: Hahaha! Den där var bäst, tycker jag! :-D

micro1132009-12-23 12:01
Antal inlägg: 17540

Alvas pappa

*Skrattar*
Vad modig du var när du var 14 år -- tuff present i den ålder.

micro1132009-12-23 12:07
Antal inlägg: 17540

Mitt pinsammaste på länge, hände för ganska lång tid sen...

.. på grund av min sjukdom skärmar jag av mig när det blir mycket, och är vi då ute så tar jag tag i min mans jacka, och tittar mest på mina egna fötter -- så jag följer honom så...

Sagt gjort, i butiken, jag följde min man, släpper taget för att titta på en sak, tar tag i honom igen när han börjar röra sig, och upptäcker när han stannar igen och jag tittar upp -- att det är fel karl jag håller i

Han bara log .. när jag stammade lite förvirrat ett ursäkta

Som tur var hade min karl upptäckt misstaget och var på väg bort till oss.

maras2009-12-23 12:31
Antal inlägg: 79

En gång var jag i desperat jakt på ett par jeans, tog med ett äng in i provhytten, av med stövlar, mina byxor och satte igång ett trixande för att prova så många som möjligt så snabbt som möjligt (var 5 min innan stängning). Till min stora frustation så passade inga. På med mina byxor och stövlar, jacka och halsduk och ut ur provhytten Såg på vägen ut ett nytt par jeans, grabbade tag i de och in i provhytten igen.

Av med byxor, jacka och stövlar igen...dessa satt inte heller "perfekt", kastade en blick över provrumsdörren och såg ytterligare ett par som verkade intressant....

Gick ut i butiken varav en expedit kastade sig över mig och sa att jag hade kunnat säga till honom om jag ville ha ett par jeans hämtade. Jag skrattade och sa att det är ingen fara, räkna kassan du för jag kommer nog inte hitta nåt. Tog åt mig jeansen och tillbaka till provhytten.

Väl därinne upptäcker jag att jag endast tagit av mig de förra jeansen och satt på mig stövlarna, dvs det enda jag hade på underkroppen var ett par riktigt urtvättade svarta stringtrosor!!!!!!

Kan skratta åt det idag, men då när jag var 19 år kändes det jättejobbigt....hahahaha. ...

berserk822009-12-26 23:22
Antal inlägg: 22

Hahaha! Den här tråden är toppen! Jag kan väl dela med mig också då... Jag var 18 år och hade börjat jobba extra inom kommunen. Detta var mitt första riktiga jobb och jag skulle få LÖN! Det var det enda jag fokuserade på. Pengar, pengar, pengar!!! Jag gick och räknade dagarna till löning och när det var löningsdax sprang jag för att ta ut mina pengar i bankomaten men till min stora förvåning fanns det inte en krona på kontot. Mycket irriterad sprang jag upp till chefens kontor men han var inte där utan jag fick tillslut tag på honom i fikarummet där han satt med alla andra chefer inom kommunen.

Jag var mäkta arg och sa med en bestämd ton att jag tänkte minsann inte jobba gratis och jag skulle ha mina pengar nu! Så här fick det bara inte gå till! Chefen beklagade och sa det var mycket märkligt men självklart skulle jag inte behöva jobba gratis. Han skulle ordna detta!

De andra cheferna som fanns i rummet lyssnade på vårat samtal (självklart, när det kommer in en rabiat 18 åring och börjar skälla...)
och en tillägger: -Du vet att det är den 25:e idag va?
-Ja, svarade jag. -Och jag har inte fått några pengar!! Det är ju därför jag är här.
-Jo, svarade den andra chefen, men i kommunen får vi lön den 27:e...
Gissa om jag kände mig dum!! Jag pep iväg som en liten mus och var inte alls varken arg eller bestämd längre... bara skamsen!!!

anneli72 - Ej medlem längre2009-12-26 23:31
Antal inlägg: 11612

Vad då,då?

Det händer hela tiden.

rufs2009-12-27 06:21
Antal inlägg: 312

Fick på 80-talets mitt följa med på guidad tur på ett varv i Fredrikshamn där hade dom byggt en riktigt lyxigt fartyg som va inne i sluttampen för att sjösättas o skickas iväg till sin ägare.
När vi skulle gå av fartyget så gick det en stege längs med båtsidan .
Helt betagen över hur ngt kan se så slätt lent o fint ut så stryker jag med hela handen över båtens sida !!!! Den va nymålad!!!
Nedanför ser jag mannen som just sprutlackerat hela sidan argt blängande på mig ...jag gömmer då handen i hopp om att ingen annan ska se vad jag gjort men min kära man ser som vanligt allt FÖR HELV.... du e så jäkla korkad måste du känna på allt ?? jag försöker diskret torka av mig färgen med en servett som ligger i min ficka, vilket slutar med att hela servetten fastnar i handen så till slut får jag krypa tilll korset o be om lacknafta så jag kan få bort färg o servett ur handen...

13359912009-12-27 11:34
Antal inlägg: 376

senast idag!

Jag var helt övertygad om när jag
vaknade idag att det är lördag idag,
så vid 8-snåret tänkte jag lämna in
mitt V75 spel,men på ATG´s sida
stod det att spellistorna ej var spelbara.
Jag blev förbannad och tänkte va fan,
så här tidigt brukar spelstoppet inte
vara på V75-tänkte skriva till dom och klaga
över detta ovanliga tidiga spelstopp.

Men innan dess bestämde jag mig för att
ta på mig strumpor så in i sovrummet där
gubben låg,medans jag satte på mig strumpor
sade jag att idag går vi till puben och käkar.
Varpå han svarade: på en söndag?
Och jag svarade,vaddå söndag,det är lördag idag!
Näää-sade gubben det är faktiskt söndag,
vad har druckit som har tappat en hel dag?!

Han övertygade inte mig förräns han satte
på texttv och sade,se nu vad det står för dag!

Då först fattade jag att det är söndag idag!

J tur att jag inte hann och skriva och klaga till
ATG,dom hade säkert undrat vad jag är för
konstig person....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?