Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| minigrisena | 2010-12-11 18:38 | |
![]() | från det ena till det andra. tror ni att nätdejting gör människor mer inskränkta? för mig har det varit viktigt att ha vänner och bekanta av olika slag, olika åsikter, olika livsåskådningar och olika bakgrunder för att utmana mina egna värderingar och tankesätt. de människor som nätdejtande personer väljer att chatta med är väl de som har liknande intressen, ålder osv.?! | |
| Handy Man - Ej medlem längre | 2010-12-11 18:43 | |
![]() | Fast vad var och en av oss känner inombords färgas ju starkt av vad andra har för förväntningar. En äldre kvinna utan familj glider knappast fram på en räkmacka så på vad baserar du dina tankar kring att män har det svårare, lillsyrran? Din tes går ju dessutom stick i stäv med myterna om att män är mer intresserade av kravlöst sex än kvinnor och att tjejer vill ha kärlek, barn och trygghet i högre utsträckning etc etc. Är det inte svårt att veta vilken av alla extremt grova genusgeneraliseringar du ska koncentrera dig på? | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-11 18:57 | |
![]() | "Fast vad var och en av oss känner inombords färgas ju starkt av vad andra har för förväntningar." Näe. Låter man påverkas av sådant så är det nog hög tid att börja jobba med sig själv (=med sitt inre). ------------------------- ---------- "...vad baserar du dina tankar kring att män har det svårare, lillsyrran?" Ja behöver bara lyssna på folk (tror det eller ej, men jag är jäkligt bra på det). ------------------------- --------- "Din tes går ju dessutom stick i stäv med myterna om att män är mer intresserade av kravlöst sex än kvinnor och att tjejer vill ha kärlek, barn och trygghet i högre utsträckning etc etc" Myter? Så du menar att det inte är så att ni vill både äta kakan och ha den kvar? ;) (obs flinet) ------------------------- -------------- Och du, genus hit och dit. Snacka inte med mig om sånt, jag kräks på hela det köret. Om det är _någonstans_ det finns fanatiker så är det där. Både bland män och kvinnor. Har du t.ex varit inne på Per Ström's blogg? OMG! OMG! | |
| Handy Man - Ej medlem längre | 2010-12-11 20:02 | |
![]() | Ja, jag har varit inne på Genusnytt, och det finns väl inget så korkat som människor som generaliserar vitt kring hur män och kvinnor är av naturen, vilket han gör. Han är ju bensäker på att män och kvinnor är på ett visst sätt men tycks aldrig kunna stärka sina teser med statistik och fakta. Det enda han har är en trött övertygelse om att han har rätt, för det är så han känner punkt slut. Människor som Ström kan inte reflektera över hur vi påverkas omedvetet av de förväntningar som ställs på oss utifrån vilket kön vi tillhör utan tror att man kan dra alla över en kam. De tror också att en liten kille eller tjej enkelt borde kunna skaka av sig de krav som ställs på dem för annars är de ju svaga individer och att denna press inte följer med upp i vuxen ålder. OMG asså gud vad tokig han är ja! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-11 20:47 | |
![]() | men oavsett vad ts gjorde, så funkade det... :) kul! | |
| janola53 | 2010-12-11 21:13 | |
![]() | e det nåt som vill träffas, jag e 57 bast | |
| Tinna | 2010-12-11 21:36 | |
![]() | Tvålis. Ja, står ju "upptagen" på hans status så.. ^^ | |
| Anon20080107 - Ej medlem längre | 2010-12-11 21:45 | |
![]() | Vi kanske ska starta en beta-singel-tråd där vi kan sitta och gadda ihop oss? | |
| Tinna | 2010-12-11 21:48 | |
![]() | En sån tråd finns.. Har för mig att jag skrivit i en sån iaf. :P | |
| Tinna | 2010-12-11 21:49 | |
![]() | www.betapet.se/forum...am p;page=0 www.betapet.se/forum...=- 0#412096 Fanns visst två.. | |
| kaffedryck | 2010-12-11 22:07 | |
![]() | säger bara lycka till till er som träffas över nätet, själv är jag av den gamla stammen som vill träffas "på riktigt", inte aktuellt för egen del då jag och gubben varit ihop i över 20 år, men hoppas att alla ni som söker någon finner det ni önskar | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-11 22:20 | |
![]() | 2010-12-11 20:02 Mm... Det är mycket som är märkligt i den bloggen. Nu är iofs det länge sen jag var dit och kollade upp den, men hursom, så gav den mig ruskigt mycket olustkänslor. Den bloggen (sådant Ström skriver, men också kommentarerna) genomsyras av väldigt mycket hat (mot oss tjejer så klart), men också av bitterhet osv. Och jag menade ju givetvis inte att inte folk ibland skulle ha fog för sin bitterhet, men var och en borde jobba med det (terapeuta sig) istället för att låta sig förgiftas av det. Och sen har också han (Ström) grovt drabbats av någon sorts tunnelseende. Han SKA bara ha allt som händer och sker passa in i hans egna teser. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-11 22:25 | |
![]() | jises så många skrivfel. *l* blunda för dom, tack. | |