Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-08 18:47 | |
![]() | Men limpan.... Alla dessa tio tusen tal kostar pengar.... Bostäder finns ej... Får fom en bostad så får vi betala den för dom. Jobb kommer dom ej knappt få lr vill ha. Dom går ett dukat bord när dom kommer. Visst många som kommer har problem hemma men vi tar in mer lr mindre allt som knackar på lr illegalt tar sig in. Bränner sina id handlingar m.m. | |
| Offen | 2012-12-08 18:52 | |
![]() | Jag tycker det finns anledning att vara tacksam att vi får bo i ett land av överflöd. Vi kan gott dela med oss! | |
| ingson | 2012-12-08 19:14 | |
![]() | Speedo, är det inte så att endast 30% får put i första skedet? Var kommer dina siffror ifrån? | |
| stol | 2012-12-08 19:25 | |
![]() | OFFEN Vi bor inte i ett land med överflöd. Medelklassen och överklassen har det bra men övriga: arbetslösa, sjuka, gamla, utlänningar, ensamstående med barn har det nog så svårt. | |
| limpan__2 | 2012-12-08 19:46 | |
![]() | "Alla dessa tio tusen tal kostar pengar" Ja, ungefär motsvarande 1-2% av vår BNP. Det är lika mycket som vi blev rikare tack vare tillväxten under ett dåligt år. Bra år växer ekonomin med 3-4%. Och återigen, vi tar inte emot flyktingar för att de ska få jobb utan för att de ska få skydd. Det vore konstigt om det inte kostade pengar. Angående bostäderna har jag återkommande visat hur vi skulle kunna bygga fler bostäder, att regeringen av politiska skäl inte vill gå den vägen är inte flyktingarnas eller mitt fel. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-08 21:59 | |
![]() | Skyller ej på flyktingarna å aldrig gjort utan dom som styr å tar in dom. Det du visat angående bostäder kommer ej att kunna genomföras. Du har ett önsketänkande å det e.juh bra. Men verkligheten säger annat. Sen även om vi hjälper folk så måste det ändå jobbas. Varje dAg som går går vi minus på varje vi tar in som ej sätts i arbete. Ett arbete som knappt ej finns idag. | |
| Yamma | 2012-12-08 22:48 | |
![]() | Speeedo, då frågar jag igen - varför engagerar du dig inte i frågan om barnafödande? De kommer ju också behöva bostäder. Varför anser du att det är skillnad på tonåringar som ska ha nånstans att bo och invandrare som ska det? | |
| Måns_E | 2012-12-08 23:39 | |
![]() | Flyktingskäl fastställs inte av någon kvot "hur många man kan ta in", utan flyktingskäl fastställs efter situationen i landet som flyktingen flyr ifrån, och den enskilde flyktingens skyddsbehov. Då är det väl inte heller så konstigt om siffrorna på hur många som beviljas asyl skiljer sig mellan olika år? Det handlar helt enkelt om hur många som behöver fly, ett år med färre konflikter, eller år med konflikter i länder vars medborgare söker sig till andra länder än Sverige så blir det också lägre asyltal. Naturligtvis så kan det uppstå en del praktiska problem de år det kommer många flyktingar, med det är ju knappast några oövervinnerliga problem. | |
| limpan__2 | 2012-12-09 00:28 | |
![]() | " Du har ett önsketänkande å det e.juh bra. Men verkligheten säger annat." Kanske, men bostadsministern var inne på samma spår, enklare planprocesser, fler hyresrätter, nya skatteregler och enklare standarder i vissa typer för att pressa priserna. Varför ska det vara mycket billigare att bygga i Berlin än i Göteborg och Stockholm? | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-09 10:08 | |
![]() | Limpan...kan man fråga sig. Lr varför e det billigare för en amerikan att komma å köpa en volvo bil i sverige gör att sen forsla över den till usa? Lr gör vår del handla en bil i usa gör att importera den...även om det vart en volvo. Allt är snett... Yamma...kamma dig nu. Faller ej kronan ner för dig snart.??? Barna födare kan vi ej stoppa men invandringen kan man begränsa... Skall jag förklara tydligare?? | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-09 10:09 | |
![]() | Srry limpan...hatar touch mobbe. Blir lite stavfel... | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-09 10:13 | |
![]() | Sen är standarden i bostads lgh lr hyreslgh väldigt enkla idag. Egentlugen inget som kostar pengar. Det golk får betala är givetvis sina tillval. Olika dörrar..köksluckor...hand tag m.m alltså inget kostnads mässiga saker. Det som köparen får pröjsa för är läget. Vi har byggt massa lgh vid hamninloppet i gbg...skyhöga priser. Bygg dessa lgh i norrlands urskog så blir det billigare. Men vem bosätter sig där??? | |
| limpan__2 | 2012-12-09 10:42 | |
![]() | Om man jämför med andra länder har vi väldigt stora bostäder med hög standard. Att t.ex. studenter bor i egen lägenhet är rätt ovanligt i andra länder. Där delar man snarare rum än lägenhet (jag hade själv underslafen i ett litet rum när jag läste vid Berkeley och det funkar det med). Att marken i eftertraktade lägen är dyr är inte ett försvar för att det ska vara dyrt att bygga bostäder generellt. Förenkla processen, standarden och öka konkurrensen i byggsektorn så kommer vi ha råd med fler, och i vissa fall billigare, bostäder. En fråga; om bostadssituationen skulle lättas upp, är du då villig att ta emot de flyktingar du idag vill stänga ute? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-09 10:52 | |
![]() | Intressant fråga, minst sagt, nästan värd en egen diskussion. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-09 10:59 | |
![]() | Jag har aldrig sagt nej till att ta in. Utan begränsa. Går bostadsbyggandet igång så är ekonomin bättre i sverige. Nu går vi in i en byggkris. Man talar om ett nytt 2008 inom bygg. Jag har hela tiden sagt att när vi själva här hemma kommer på fötter bättre å arblösheten går ner m.m. Så skall vi ta in å hjälpa. Men begränsa antalet. | |
| limpan__2 | 2012-12-09 11:07 | |
![]() | Ok, vi får hoppas på rejäla stimulanser till byggsektorn och mindre till läxhjälps och bartender-hemma subventioner i vårbudgeten. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-09 11:13 | |
![]() | Ja nu fick ett ex antal lärlingar sparken på jobbet... Du ser va snett det är. Dessa ser jag först å främst får jobb å tryggad bostad innan man tar in. Sen kan vi juh ta en disskusion angående våra 40-talister som jobbar längre än 65. Gå hem...ta ert ansvar å ge dom unga platsen. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-09 11:13 | |
![]() | Finns ett par förslag som kan vara intressanta; sänkt fastighetsavgift för flerbostadshus och förlängd avgiftsfrihet t ex. | |
| bobo flux | 2012-12-09 11:18 | |
![]() | Går det inte att bygga framtida bostäder som passivhus och plusenergihus? www.handelskammer.se...lo esningar | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-09 11:22 | |
![]() | Jo, såklart. Men passivhus är fortfarande förhållandevis dyra att bygga; tar lång tid att spara in merkostnaden. | |