Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-26 22:09 | |
![]() | usch ja, sylvia:( skumt iofs att hon ser ut som en fattig opad ryss/polska medans hennes plånbok erbjuder henne zeta jones kirurg. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-11-26 22:11 | |
![]() | Personligen är jag "ok" med att folk gör vad dom vill med sina kroppar, däremot kan jag finna det tragiskt när någon "opererar sönder" sin kropp, sitt ansikte. Jag tror att orsaken till att "vi" idag utför/genomgår skönhetsoperationer i större utsträckning än tidigare enkelt (många gånger) handlar om att det idag är möjligt. Efterfrågan och tillgång. Efterfrågan på skönhet har alltid funnits, sen är det en smaksak vad individen anser vara skönhet. Jag tycker det är aningens sorgligt när det blir som en "kamp" mellan två läger som det har varit till stor del i den här tråden om man läser den från början. Varför måste det ena utesluta det andra? Är skönhet som fått hjälp av kirurgi inte längre skönhet? Vet man inte om att personen ifråga är opererad så ser man bara det vackra... eller hur. Vackert tilltalar människan, har alltid gjort. Spelar det någon roll varför någon väljer att göra ett ingrepp eller inte? Ska man klanka ner på den som absolut inte kan tänka sig plastikkirurgi? Det finns kvinnor och män som jag finner enormt attraktiva, som jag anser blivit attraktiva först när åldern fått göra sitt. Rynkor har en charm. Vissa åldras med "värdighet" som det så vackert uttrycks, och jag håller med. Sen finns det de som inte åldras fullt lika "värdigt". Bara för att den rynkan klär den innebär det inte att den andra ser fullt lika "charmig ut" i samma rynka. Ofta så är det när folk sitter med facit i hand som åsikterna kommer, att någon ser "plastig ut" osv. Eller, hur har hon mage att se ut på det viset! Varför fixar hon inte till det!? Det är spetsarna. Allt där emellan då? De som plockar det bästa ur bägge världar, någon lite mer, andra lite mindre. Världen är inte Svart eller Vit, inte enbart, det finns många toner och nyanser. Måste det alltid bli två läger... | |
| Jenniepuss72 | 2010-11-26 22:12 | |
![]() | Jag skulle behöva lite fettsugning lite här och där. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-26 22:14 | |
![]() | blandar ihop usige o sylvia. jaja, tänkte på dig U. komplimang till er båda hsh. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-26 22:19 | |
![]() | "Är skönhet som fått hjälp av kirurgi inte längre skönhet? " Frågan är hur mycket det är rimligt att beundra och värdesätta skönhet överhuvudtaget. Personligen tycker jag det är snäppet mer beundransvärt att åldras väl utan ingrepp. Fast det betyder inte att alla som gör något ingrepp förlorar sin skönhet. Ett värdigt åldrande trots år av rökning: pageslap.files.wordp...pi ppin.jpg images1.fanpop.com/i...00 _276.jpg | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-26 23:04 | |
![]() | svar på svar "Frågan är hur mycket det är rimligt att beundra och värdesätta skönhet överhuvudtaget. Personligen tycker jag det är snäppet mer beundransvärt att åldras väl utan ingrepp. Fast det betyder inte att alla som gör något ingrepp förlorar sin skönhet." yes! sant. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-26 23:15 | |
![]() | oj, halva mitt inlägg försvann:( "Frågan är hur mycket det är rimligt att beundra och värdesätta skönhet överhuvudtaget." - så mkt estet du är. "Personligen tycker jag det är snäppet mer beundransvärt att åldras väl utan ingrepp" - ja, det är mest estetiskt. Fast det betyder inte att alla som gör något ingrepp förlorar sin skönhet- nä, sant? gulligt gumman. jag är estet. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-26 23:21 | |
![]() | dum du e r. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-26 23:24 | |
![]() | ber tusen gånger om ursäkt ... uppenbarligen var det någon admin som tyckte det också eftersom inläggen försvann | |
| bobo flux | 2010-11-29 22:03 | |
![]() | Satyra, jag läste nu att du helt plötsligt vill diskutera med mig igen. Vad föranleder denna kovändning? Jag behöver uppdatera mig lite i tråden igen. | |
| Gautama | 2010-11-30 13:50 | |
![]() | www.aftonbladet.se/k...81 98553.ab Kanske något för alla som är rädda för att åldras:-) | |
| bobo flux | 2010-11-30 16:06 | |
![]() | En sak slår mig när jag läser Gautamas länkade artikel. En skönhetsoperation måste väl inte innebära att man vill se yngre ut, utan att man kanske vill se bättre ut? Eller är yngre detsamma som snyggare? | |
| Gautama | 2010-11-30 20:02 | |
![]() | Om någon är intresserad så börjar det en dokumentär på kanal 5 nu kl 20.00 om skönhetsoperationer. Självklar bobo så handlar det inte alltid om att se yngre ut. men många gör det så därför länkade jag innan. Men lite på skoj också, därav smilysen:-) | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-30 23:03 | |
![]() | Ja,jag såg den nyss. inte så kul form på bysten...jag tänkte på hon som var mörk. | |
| Zoon1 | 2010-12-01 08:09 | |
![]() | Ja och angående dokumentären - hon som ville ha störst bröst i England, hon var 19 år och glamourmodell. Hon hade nog inget självförtroende alls. Huvudsaken var att hon fick göra plastikoperationer. Hon gjorde fettsugning fast hon nästan inte hade nåt fett alls. Sen gick hon på fest utan korsett m.m. som doktorn hade sagt att det var jätteviktigt att ha för att slippa komplikationer. Hon skulle ju "bara" vara där en timme men det slutade med att hon var ute hela natten. Där är ett exempel på nåt helt sjukt iallafall! | |
| maarieell | 2010-12-05 19:01 | |
![]() | Det där med häng under hakan kan jag också tänka mig att ta bort om 30-40 år. Men... visst är jag missnöjd med vissa saker, men jag tycker det är alldeles för dyrt och tänk om något går fel? Jag är nog för rädd helt enkelt. | |
| heja barca | 2010-12-05 21:16 | |
![]() | Man ska kunna att vara den man är. Man ska vara nöjd med sig själv men det är ju inte helt ängkelt. Det vet jag. | |
| heja barca | 2010-12-07 15:59 | |
![]() | skönhetsoperationer NÄ NÄ det bara händer olyckor | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-07 16:14 | |
![]() | klart man kan vara den man är .frågan är om vi vill, jag vill inte bli rynkig,det handlar inte om att vara rädd ,jag personligen ser rynkor som avskyvärt fult,men det är fullt ok för mig om resten av värden vill vara rynkiga som sagt bara jag slipper | |
| heja barca | 2010-12-07 16:21 | |
![]() | såklart att man vill se bra ut | |