Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Bisonbox | 2015-10-10 12:12 | |
![]() | Le Trams om odemokratiskt, att 6 partier gör en kompromiss kommer lyckligtvis aldrig att vara odemokratiskt. Ing Uppenbarligen är det inte så enkelt för alliansen har haft den möjligheten från dag 1. Att förlita sig på och kohandla med ett enfrågeparti på yttersta högerkanten lett av nynazister eller i bästa fall rasister är inget som man önskar ens sin värste fiende. Sluta hoppas, alliansen kommer att börja samarbeta med regeringen. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-10 12:17 | |
![]() | Vem vill rösta på ett Alliansparti som inte längre har ledare som jobbar mot samma mål och som inte drar sig för att bryta avtal mitt i en regeringsperiod? Dessutom i en kritisk tid när Sverige har så många andra problem att tackla? Nej, de gör nog smartast i att låta tiden gå och låta det falla in i den kända glömskans töcken. | |
Bisonbox | 2015-10-10 13:11 | |
![]() | Det är nonsens att det är en kritiskt tid för Sverige. Det är en kritisk tid för flyktingar. Tyvärr är det många alliansväljare som tycker det okej att bryta avtal och börja samarbeta med fascister. | |
Måns_E | 2015-10-10 13:32 | |
![]() | Jag vill rösta på ett alliansparti som för borgerlig politik och försöker att få igenom så mycket som möjligt av den Nora. Så tror jag att de flesta borgerliga väljare resonerar. Det lär väl för övrigt visa sig i opinionsundersökningarna framöver. | |
Måns_E | 2015-10-10 13:33 | |
![]() | Ett svek mot S+Mp väger alltså ganska lätt jämfört med ett svek mot sina väljare. Så kan man ju tycka att S-väljare borde resonera också. | |
kryddeluntan | 2015-10-10 13:52 | |
![]() | Alliansen kommer att behöva samarbeta med regeringen, ingen vågar utmana och gå till nyval och kanske åka ut. Vi får vänta och se. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-10 14:01 | |
![]() | måns. Nu har du tjatat om Löfvens lögn i ett år. Det här är ju också en lögn som enligt mig är värre. Den sväljer du bara. | |
Måns_E | 2015-10-10 14:14 | |
![]() | Nora, det här var det bästa som kunde ske, och är ingen lögn. Dessutom så har jag ju hela tiden sagt att DÖ aldrig kommer att hålla. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-10 14:26 | |
![]() | måns. Du menar alltså att det även hade varit ok om S+MP hade upplöst DÖ efter nästa val om Alliansen skulle (gud hjälpe mig) vinna? | |
kryddeluntan | 2015-10-10 14:39 | |
![]() | Så måste det väl vara Nora, ingen behöver tydligen hålla några överenskommelser. | |
Bisonbox | 2015-10-10 14:43 | |
![]() | Nora1 det hade förstås varit världshistoriens största svek för måns om sossarna gjort det. Borgerlig etik och moral sträcker sig aldrig längre än plånboken | |
Bisonbox | 2015-10-10 14:59 | |
![]() | Måns_E Det tycker vi också. Löven sitter kvar och snart får han igenom sin första riktiga budget. | |
Sharky68 | 2015-10-10 15:18 | |
![]() | DÖ är död! Tumme upp | |
Måns_E | 2015-10-10 15:40 | |
![]() | Nora, jag är helt övertygad om att S+Mp hade tagit första bästa tillfälle att bryta DÖ om de hade kunnat sätta käppar i hjulet för Alliansen. Jag skulle aldrig personligen ingå ett avtal med Stefan Löfven, han står ju inte vid sitt ord. Om någon alliansledare hade meddelat att hen skulle avgå om DÖ sprack så hade jag dock förväntat mig att denne också hade gjort det nu. | |
ingson | 2015-10-10 15:42 | |
![]() | Bisonbox Alliansen (om den finns kvar) behöver inte alls samarbeta med SD för att fälla regeringen SD vill nämligen gärna fälla varje regering som inte samarbetar med SD Den upphävda Dö Gör det enklare men jag tror inte det kommer att ske | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-10 15:46 | |
![]() | måns. Så alliansen har dåligt omdöme då? Ytterligare en anledning att inte rösta på dem då. | |
Måns_E | 2015-10-10 16:00 | |
![]() | Nora, de allra flesta alliansväljare, och även väldigt många aktiva allianspolitiker tyckte att DÖ var dålig, och gynnade framförallt V och SD i första hand och S och MP i andra hand och Allianspartierna eventuellt efter ett val om de då hade några väljarsiffror kvar. Därför föll DÖ För övrigt så har jag noterat att Sjöstedt har varit väldigt snabbt framme och försäkrat om att han och Löfven är tighta polare och minsann skall fortsätta att smida planer tillsammans. Själv så har jag svårt att tro att V skulle ha så värst stort inflytande över svensk politik, om nuvarande regering fortfarande sitter kvar vid nästa höstbudget. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-10 16:23 | |
![]() | Måns. Att Alliansen brister i logik har jag tyckt ända sedan de skrev på DÖ. Hur stort var oddset att Alliansen skulle tjäna på denna uppgörelse? De hade precis blivit av med makten och Batra var ett nytt och osäkert kort. Samtidigt fick S+Mp chansen att locka tillbaka sina väljare. Nu har de "slarvat" bort 1 år. Det hade varit smartare om de hade tagit emot den utsträckta handen ifrån S, att styra över partigränserna. Om allianspolitikerna är så splittrade i frågan hur ska de kunna samla sig kring en enig Allians. Vem kommer att tro på att de klarar att hålla sna löften? | |
Måns_E | 2015-10-10 16:27 | |
![]() | Nej, det var nog inte så genomtänkt att ingå i DÖ från första början. Men alternativet då var ett extraval, då fanns inga andra alternativ. Det gör det kanske nu. Vi får väl se. | |
Bisonbox | 2015-10-10 16:43 | |
![]() | Ing Vad är det då för mening att upphäva DÖ när läget i praktiken är oförändrat. S och Mp får igenom sin budget. Måns_E Argumenterar som en 5 åring, de skulle ändå bryta avtalet, suck. Vi vet vem som bröt! Hur hindrade DÖ alliansen från att försökt smida planer med S+MP och frysa ut V? Sjöstedt vill tydligen till skillnad från alliansen få igenom sin politik. Löven tramset är bara tröttsamt, men det var en alliansenledare som lovade nyval. Men det är klart då det är en borgerlig politiker så är det naturligtvis bara ett smart förhandlingsutspel. Förutsättningarna har ju ändrat sig för det gick ju precis som han befarade. | |