Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 982 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Spillmåns | 2008-06-10 17:45 | |
![]() | HEJA Sverige!!! Hur det än går, så tittar vi o håller tummarna!! Älskar fotboll, det e så underbart att EM börjat! HEJA Sverige!!! | |
| felghen | 2008-06-10 17:47 | |
![]() | Så ska det låta Spillmåns :) | |
| E_Cantona | 2008-06-10 17:47 | |
![]() | Min startelva om jag var kapitän:) Isaksson Stoor, Hansson, Mellberg, Nilsson S.Larsson Svensson Ljungberg H.Larsson Zlatan M.Rosenberg | |
| E_Cantona | 2008-06-10 17:48 | |
![]() | Henke som offensiv mittf... | |
| bobo flux | 2008-06-10 17:48 | |
![]() | Lagerbäck hade en chans i samband med uttagningen av EM-truppen att rätta upp sitt anseende i mina ögon, genom att våga satsa på unga, hungriga spelare som kan bli utropstecken i detta EM. Tyvärr så vågar Lagerbäck inte peta sina "trotjänare", de får vackert lägga skorna på hyllan själva innan de är inaktuella för spel, och inte ens om de tackar nej så kan han släppa dem (Henke Larsson). Vi har Rasmus Lindgren, som spelar som ordinarie defensiv mittfältare i holländska Ajax (förvisso inte samma spelmässiga maktfaktor i Europa idag som före Bosman-domen men som ändå tillhör falangen storklubbar). Han har gjoert en kanonsäsong, har kvalitet (utan kvalitet platsar du inte i Ajax), han har framtiden framför sig, inte bakom sig, och skulle kunna ta ytterligare steg i utvecklingen genom en EM-medverkan. Men Lagerbäck föredrar Daniel Andersson, en spelare som hade sin spelmässiga topp för kanske 6-7 år sen, och som knappast kommer att bli bättre. Jag är övertygad om att Lindgren redan idag är en klart bättre fotbollsspelare än vad Daniel Andersson är. Tyvärr så tror jag att när Lagerbäck väl lämnar över till näste förbundskapten (förhoppningsvis efter VM 2010, om Sverige ens tar sig dit, men mer troligt efter EM 2012), får denna person ta hand om ett svenskt landslag som ska genomgå en "generationsväxling" med spelare som då är närmare 35 än 20 men som aldrig fått chansen tidigare. | |
| Palini | 2008-06-10 17:53 | |
![]() | Jag tror knappast att det handlar om Lagerbäcks mod. Det är sån han helt enkelt är, det kan väl inte ha undgått någon att han inte tar med spelare i truppen för att de ska "se och lära" eller för att de är "unga och lovande". Han tar ut de spelare som han tror är bäst för laget och låter dem spela, oavsett ålder eller klubbtillhörighet. Han kör sitt race fullt ut och gör det som funkar för honom, när ska folk förstå det? | |
| bobo flux | 2008-06-10 17:57 | |
![]() | Jag förstår hans resonemang, men jag köper det inte. I så fall skulle han ju fortfarande haft Kennet Andersson med i laget. Hur ser och lär man sig om man aldrig får chansen att vara med? | |
| Maizena | 2008-06-10 18:21 | |
![]() | Lätt att ALLTID klanka ner på Lagerbäck. Finns 1000 tals coacher hemma i sofforna och trots allt har han varit med och fört Sverige till 5 raka mästerskap. Gnällde ni under alla dom avgjörande matcherna som Sverige vann i kvalen också? eller om allt vill säg väl och sverige vinner med säg 3-0 sågar ni fortfarande honom då? | |
| jonaker | 2008-06-10 18:22 | |
![]() | 100-0 till Sverige Jipiiiieeee!!!!! | |
| Maizena | 2008-06-10 18:23 | |
![]() | Jonaker: Jag som trodde jag var den enda som satsat en 500:ing på 100-0 | |
| Firefork - Ej medlem längre | 2008-06-10 19:00 | |
![]() | Okej, slutsnackat! Nu tar vi dom! Go Djupleds-Danne go! :-) | |
| P-Rat | 2008-06-10 19:03 | |
![]() | Känner mig lite pirrig | |
| Firefork - Ej medlem längre | 2008-06-10 19:04 | |
![]() | Ja, det hör till. *Tuggar febrilt på klorna* | |
| smörbit | 2008-06-10 19:07 | |
![]() | De vinner ..Grekland hade tur senaste EM-et ............Grattis svergie | |
| bobo flux | 2008-06-10 19:11 | |
![]() | Ja, det är bra att vi har tagit oss till 5 raka mästerskap, men jag håller mig ändå kritisk till Lagerbäcks oförmåga/ovilja att släppa fram unga, hungriga spelare i landslaget. Framöver kommer det bli landslagsspelare märkta pre- och post-Lagerbäck. Han hade i EM-truppsuttagningen ett utmärkt tillfälle att etablera lite nya spelare inför ett kommande VM-kval, med tanke på att Alexandersson, Allbäck, Larsson, Hansson och Svensson knappast blir yngre, och att några av dem antagligen lägger ner efter detta EM. En 23-mannatrupp borde kunna rymma lite mer framtid. Jag blir inte förvånad om landslagets kommande generationsväxling sker på smärtsam bekostnad av en plats i VM 2010 och/eller EM 2012. | |
| Teppy | 2008-06-10 19:26 | |
![]() | Grekland är duktiga faktiskt... De har mycket bra spelare, tex Samaras. Man kan ju hoppas att Sverige vinner.. :) | |
| matss - Ej medlem längre | 2008-06-10 19:35 | |
![]() | Jag är lite kluven. Visst hejar jag på Sverige, men på ett sätt hoppas jag att laget åker på tre raka förluster och åker hem utan att ha gjort något mål överhuvudtaget. Då kanske man äntligen kan få slippa se Lagerbäck-Andersson efter EM och låta svensk fotboll andas lite framtidsluft igen. De enda nya spelarna i startelvan sen förra mästerskapet (VM 2006) är väl Petter Hansson och Daniel Andersson. Och inga är ju direkt några framtidsnamn. | |
| vulcan | 2008-06-10 19:41 | |
![]() | Det är väl ett skäl till att man inte ska låta förbundskaptener sitta för länge på sin post. De blir för kära i sina gamla system och gamla konstellationer helt enkelt. Det var ju lite samma sak med Tommy Svensson. Han kunde inte inse att succégänget från 92 och 94 hade passerat sitt zenit i flera fall. Resultatet blev missarna i kvalen till EM96 och VM98. Lagerbäck och Söderberg byggde på en ny generation, men som Bobo konstaterar så hade det kanske varit läge att påbörja generationsväxlingen lite mer. Å andra sidan har jag inte tillräckligt bra koll på vad det kommer för folk bakom. Kanske är det till viss del så att det inte riktigt finns material så det räcker. Om Henke&co täpper till truten på mig och Bobo kommer jag å andra sidan inte att gråta mig till sömns över det :) | |
| jonaker | 2008-06-10 19:49 | |
![]() | Kloka ord från vår kära Vulcan. | |
| Firefork - Ej medlem längre | 2008-06-10 19:50 | |
![]() | Minns mitt tips, barn. 2-0. Ljungan och Ibra nätar. | |