Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 924 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maskulinist | 2008-06-26 17:08 | |
![]() | Ni som reagerar på den här artikeln: Tycker ni att man ska få jobba som lärare och extraknäcka som prostituerad? | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-06-26 17:26 | |
![]() | Nu känner jag igen vulcan bättre och denna gång kan jag hålla med honom bättre :) love_ya: Nä, klart man inte ska jämföra dödsmetallare med HA osv. Spelade själv i ett dödsmetall band tidigare. Vi hade lätt kunnat profilera oss som Sveriges mest fikande band. Kaffekokare, småtugg och myspys i replokalen nästan varje gång :) Det gäller bara att ha tillräckligt med distans till vad man håller på med. För mig handlar det bara om musiken och att få spela och hålla på med det jag gillar. Hela genren är ju rätt konstig egentligen och ibland kan man mest bara skratta. Det är också ngt som jag tror många utomstående missar. Det är bara själva musiken som är på allvar och det övriga tas med en stor nypa salt. I ett av mina gamla favoritband, Morbid Angel, är huvudmannen helt insnöad på den japanska serien 'Sailor Moon' som nog mest är tänkt för småtjejer egentligen. Man kan se honom iklädd en Sailor Moon tröja mot slutet av denna video: youtube.com/watch?v=...q4 rqNV2388 Ingen bryr sig alls om detta dock vilket nog inte varit fallet om nu alla varit så hårda och tuffa hela tiden. (Passa förresten på att kolla in det toksnygga gitarrsolot mot slutet :D ) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-26 17:58 | |
![]() | Tack Apan Bollo för videon :) Är det du som lirar gura? Jag är mest för power metal, ända sen Deep Purple 1971. Visst har hårdrocken avarter. Jag tycker mycket illa om t ex Marilyn Manson, w.a.s.p och Dimmuborghir. Allt med blod, död, förtryck gillar inte jag. Tycker det är lite taskigt av vissa här på betapet att jämställa hårdrockare med nazister. Inte heller jag skulle vilja ha en lärare till mina barn, som predikar förstörelse, våld eller självmord, det är ju absurt. Skulle den aktuella religionläraren ha gjort det?? Jag kan hålla med om att han kunde tona ner sin image och göra klart för alla, via kollegiemöte och föräldramöte att hans band inte har ett dugg med hans lektioner att göra. Vill ge en eloge till kartoffel, för dina ord om profeter, som tror sig vara allrådande. Skulle sen gärna vilja höra om era reaktioner mot hårdrockaren hade varit de samma om han varit författare till skräckböcker eller konstnär med domedagsmotiv. Eller är det just den bullrande musiken, de vilda kläderna och håret ni vänder er emot? | |
| emman | 2008-06-26 18:31 | |
![]() | Maskulinist: nej? | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-06-26 18:44 | |
![]() | mommesfrites: Önskar det var jag som spelade :) Du har en bra poäng i ditt inlägg också. | |
| vulcan | 2008-06-26 21:44 | |
![]() | Mommes: Var har jag skrivit om musiken, kläderna och håret? Rätt småfånigt faktiskt att tolka in en dold agenda. Jag bryr mig inte om hur folk ser ut - det är bara värderingarna jag reagerar på. Ingen här har heller jämställt hårdrockare i största allmänhet med nazister. Däremot är jag inte säker på att jag tycker att de värderingar som killens band gav uttryck för på sin hemsida var så särskilt mycket bättre än nåt man kan läsa på nån nazistsida. Tycker du? Jag gillar f.ö. hårdrock jag å, om än inte de mer death, speed och allt vad det heter metal. | |
| Demoex | 2008-06-26 22:05 | |
![]() | Jag tycker det är lika skrämmande om det ståt en ultrakristen framme vid tavlan och mässat om all det skitsnack jag anser att dom kommer dragande med, men det är bara min åsikt. Den perfekta läraren är ju den som ser öppet på allt inom de ämnen som han eller hon undervisar i och som dessutom kan ta en debatt för eller emot allt. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-26 23:52 | |
![]() | Demoex, den perfekta läraren? Den du beskriver låter ungefär som Leo Strauss... | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-06-27 00:12 | |
![]() | haha är nog bara Sverige som lyckas med nåt sånt här dumt..det är ju så man vill flytta | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-06-27 00:18 | |
![]() | måste varit ett jävla jobb att analysera texterna..haha | |
| Demoex | 2008-06-27 00:52 | |
![]() | Ordprofeten: det vara bara en del av allt den perfekta skall klara av. | |
| Peddape | 2008-06-27 01:17 | |
![]() | Bara i Sverige snack tycker jag man kan köra åt bägge hållen. Själv tycker jag inte att det är några konstigheter att en skola inte anställer vad som helst. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-27 01:19 | |
![]() | Demoex, Leo var väldigt duktig, han kunde mycket annat. | |
| Suds McDuff | 2008-06-27 01:40 | |
![]() | Den här tråden bringar nytt liv i uttrycket "klipp dig och skaffa ett jobb" | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-06-27 01:57 | |
![]() | Vill bara påpeka att det är enorm skillnad på svartrock, death metal och black metal. Death metal, med bland andra Entombed i den svenska täten, har ingen uttalad religiös grund, vilket black metal-band har. De kan jämföras med kristna hårdrocksband. Det de gör, både av och på scenen, har alltid en direkt tråd till deras religion, satanismen. Liksom kristna hårdrockare. Därför håller jag med Mårten i allt han skrivit i den här tråden. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-06-27 02:02 | |
![]() | PS. Tycker faktiskt att ordet "hårdrockare" i tidningsartikeln är direkt missvisande. "Satanist" hade varit mer sanningsenligt, om läraren verkligen ÄR black metal. Är det bara en löjlig image måste han ju som vuxen människa förstå att det inte är förenligt med hans yrke. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-27 09:30 | |
![]() | Nej Vulcan, du har inte sagt något om musik, kläder och hår :) Jag tycker inte lika som du jämt men hoppas att du inte får ett riktigt (vulcan-)utbrott för det. Jag uttrycker mig inte så himla bra, min gymnasiesvenska från 1977 är inte perfekt heller. Har inte läst många böcker de senaste 20 åren om man bortser från högläsning av nästan hela barnavdelningen på biblioteket. Det är inte lätt att hävda sig på betapet bland alla doktorer och proffessorer. Mina åsikter grundar sig nästan enbart på mina personliga upplevelser. Men jag kan säga att ni kan läsa koranen fram- och baklänges, på både svenska och arabiska och ändå vet ni väldigt lite om hur det är att leva i en muslimsk vardag. Dela den och berätta sen! Nu övergår jag till en annan tråd, som vi diskuterade i och framhärdar att irakierna slåss och dödar varandra, för att de är shia/sunni/kurd och alla tre viftar med samma bok. Jag väljer inte sida, jag tycker om dem allihopa som mina vänner. Men jag beklagar den religionen. Kram från en småfånig, patetisk kärring :) | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-06-27 11:25 | |
![]() | Förlåt trådskaparen om jag inte helt och hållet håller mig till ämnet. Det går bra att plocka bort inlägget om det inte riktigt hör hit. Skulle vilja utbrista ett tack! Tack mamma (mommes) för högläsningen! Tack för Narnia-serien och H.C Andersen och Astrid Lindgren. Tack för alla andra hundratals boktitlar och författare som jag skulle kunna räkna upp och för de jag inte längre minns. De har fyllt mig med andras upplevelser och ord och har gjort mig öppen för andra. Vill jag tacka dig särskilt för något så är det först och främst för denna skatt av människor och ord. Tack för kramar och värme. För att du har lärt mig att lyssna på människor istället för att dömma dem redan på förhand. Du är mig mer värd än någon doktors-examen och någon yrkestitel i världen. Jag kunde inte gå in på bandets hemsida som läraren hade varit med i, den verkar inte längre finnas kvar, så jag kunde se om den verkligen predikade lidande och död. Men säger ni så så är det väl så. Men inte ens med den vetskapen är jag säker på att han borde ha fått sparken. Jag skulle ha behövt lyssna vad han hade att säga. Vad som var show och teater kring bandet, vad som var hans egna avsikter och om han på något sätt lät dem gå ut över undervisningen. En parentes till det här är att på mina småbröders högstadieskola fanns det en lärare som var utmärkt bra på att få eleverna att engagera sig i skolan. För det första så var han hårdrockare och duktig gitarrist, vilket gjorde att många elever gillade hans grej, men för det andra så pratade han med eleverna på deras nivå också, och han fick faktiskt de värsta bråkstakarna och skolkarna att faktiskt börja engagera sig i skolan igen. Så tack Knut också! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-06-27 11:52 | |
![]() | _Candid, jag kallar mig själv för hårdrockare (bland annat) och anser att jag är en väldigt varm och fin människa. Ingen har satt dessa saker som motsats till varandra. Men det ÄR skillnad på hårdrock och hårdrock. Black metal, som jag redan skrivit, är en genre grundad på satanism. Har man sådana värderingar som satanismen står för bör man inte arbeta på en skola, med lättimponerade barn. Min åsikt. | |
| dwight | 2008-06-27 12:12 | |
![]() | Jag bor där detta inträffade! ^^, Han borde nog sjunga om blommor istället för självmord och förstörelse för att få jobba kvar på särskolan.. Även att han är en snäll människa! | |