Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lojzan93 | 2012-02-18 18:58 | |
![]() | På vilket sätt förstörde han det? | |
| Tjattefackap | 2012-02-19 01:51 | |
![]() | Han startade Ghost busters och tog kål på dem. | |
| peter | 2012-02-19 05:26 | |
![]() | Intressant läsning och fina och klara inlägg om vad människor står i frågan...min uppväxt bestod till stor del av ett författarskap kring detta...det låg lite i tiden att på 60-70-talet skriva mer lättåtkomliga böcker och i veckotidningar om andar och övernaturligheter...likso m det även nu finns i TV-kanaler sen ett antal år...I mitt hem producerades det väldigt mycket material..artiklar och böcker.. om dåtida medium och andeupplevelser i Sverige och Europa så jag hade en minst sagt intrssant barndom... Var med på häxsabbater i London, dansande bord, spökröster på rullbandspelare, att finna försvunna personer och UFO-landningar i norra Finland för att nämna några saker... Det var en härlig, spännande tid...och det är lite därför jag frågar hur folk idag tycker om detta..... :) | |
| _imi - Ej medlem längre | 2012-02-19 12:07 | |
![]() | "Var med på häxsabbater i London, dansande bord, spökröster på rullbandspelare, att finna försvunna personer och UFO-landningar i norra Finland för att nämna några saker... Det var en härlig, spännande tid...och det är lite därför jag frågar hur folk idag tycker om detta..... :)" Menar du på allvar att det var okej och spännande? Eller driver du med folk här? Jag tycker att allt det där låter bara jättehemskt. | |
| Pocaloca | 2012-02-19 12:19 | |
![]() | väldigt intressant tycker jag =) | |
| Minta | 2012-02-19 12:34 | |
![]() | Det låter onekligen spännande. | |
| Bim1964 | 2012-02-19 12:47 | |
![]() | Om jag har upplevt en sak som inte går att förklara. Varför ska då en del försöka att komma med förklaringar ändå? Äsch det var nog vinddrag eller du vet hjärnan är märklig när man är stressad osv... Jag har vart med om mycket märkliga saker, och en del skrämmande som inte går att förklara. Vi är alla olika vissa tror vissa tror inte. Men försök inte att bortförklara andras upplevelser. | |
| sara20 | 2012-02-19 12:48 | |
![]() | har aldrig upplevt något sådant men man ska aldrig förkasta det tycker jag | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-02-19 12:53 | |
![]() | kaffeflicka 2012-02-18 16:28 Jag tror inte längre på varken spöken, gud, new age eller allmänt hokus pokus. Kan dock mycket väl förstå att många människor behöver allmänt flum som motivation och ångestlindrare. Säger inte bergsäkert att jag nu har rätt men jag tror att allt finns i våra hjärnor. Jag tror på verklighet, humanism, beprövad vetenskap och kärlekens kraft. Amen till allt. | |
| tipitina | 2012-02-19 13:02 | |
![]() | Bim, men om det är något som skrämmer som du själv skrev är det då inte skönare att veta att det var något helt naturligt så att man slipper känna obehag? | |
| _imi - Ej medlem längre | 2012-02-19 13:05 | |
![]() | peter Jag kanske ska förtydliga. Jag uppfattade som att du har varit med om allt det där sen du var barn och det var det jag reagerade på. Vuxna får givetvis syssla med vad dom vill (så länge de inte skadar någon annan), men ska man verkligen utsätta barn för vad som helst? Det är det jag menar. Spökröster, häxsabbater (vad är det förresten?), dansande bord, mm. Vad tycker du? Finns det inga gränser där? Tror du att barn mår bra av sådant? | |
| Bim1964 | 2012-02-19 13:26 | |
![]() | Nej, när det inte finns något naturligt sätt att förklara vad man upplevt så blir det lite skrämmande. Men inte så att man blir skrämd i ordets mening. Snarare en slags upphetsning eller en euforisk känsla, låter kanske märkligt. Det blir mera som ett konstaterande att, aha det jag kände/upplevde var inte fel. Jag har en vännina som bodde i en lägenhet i den kände jag ett starkt obehag varje gång jag var där. I början sa jag ingenting men efter ett par gånger så sa jag vad jag kände, till henne. Då sa hon att hon kände samma sak, hon kände sig inte välkommen helt enkelt. Vi ett tillfälle skulle jag sova över där, men jag kunde inte sova och inte i sovrummet. Jag sov inte en blund den natten, det gick bara inte. Ett kort tag senare fick min vännina reda på, att det var en blivit knivmördad i hennes lägenhet. Hon flyttade därifrån hon fick ingen ro alls i den lägenheten. Så känslan som vi hade var inte fel. Det var rätt många som bott i den lägenheten. Den som flyttade in efter min väninna, bodde bara där i två månader. Hon sa samma sak som vi, hon kände sig inte välkommen. Så det blev mer ett konstaterande i slutändan att det vi känt inte var fel. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-02-19 13:30 | |
![]() | Bara för att dryga mig: Kan man bevisa existensen av något övernaturligt så är det per definition inte övernaturligt längre. Åter till verkligheten. | |
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-02-19 13:58 | |
![]() | Jag har alltid varit agnostiker: ser jag något så tror jag på det. Ser jag det inte så får väl folk tro vad de vill -- faktum är att jag tycker att folks religiösa och liknande uppfattningar är intressanta, så länge de inte försöker pracka på mig sin tro utan bevis. Efter ett par märkliga upplevelser när jag var 30+ tror jag således att det finns "spöken", och avlidnas andar tycks vara den förhärskande teorin till vad "spöken" är för något. Så tills vidare "tror" jag på det. Har även hört ett antal berättelser från andra om övernaturliga upplevelser, kan tilläggas, men jag brukade tro att dessa hade naturliga förklaringar. Många har säkert det också, men inte alla. | |
| peter | 2012-02-19 16:28 | |
![]() | Vet inte om jag blev skadad...kanske... Det var liksom en annan tid i ett annat liv..1960-och 70-talen.... Jag kände nog bara hur spännande och intressant det var .....och jag var aldrig rädd... Jag tror att det beror på att de vuxna jag hade kring mig under min barndom och ungdom talade "vuxenspråk" med mig och förskönade inget, höll inget hemligt utan förklarade det som skedde utifrån deras egen tro och erfarenhet... Enda gången jag minns så här direkt var häxsammankomsten i London då överhäxan mot slutet skulle vandra naken i cirklar i ett fisknät och sedan välja ut och genomföra samlag på ett pentagramformat golv i djävulens namn med två män...alla i tjugoårsåldern vill jag tillägga..Det blev lite för mycket för en familjetidning...så det stoppades och blev en mer tillrättalagd artikel och bilder med kläder på :) | |
| bobo flux | 2012-02-19 19:28 | |
![]() | Jag tror på Succuban, Näcken, älvor, gnomer, troll, badajärer, Vindsjohan och Musmannen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-19 19:34 | |
![]() | hm var har källargubben tagit vägen | |
| Bitte - Administratör | 2012-02-19 19:36 | |
![]() | Att jag tror på det övernaturliga beror på många egna upplevelser, och även nära vänners upplevelser Bitte | |
| Naity_ | 2012-02-19 19:48 | |
![]() | Hinken du har helt fel med ditt påstående "Bara för att dryga mig: Kan man bevisa existensen av något övernaturligt så är det per definition inte övernaturligt längre. Åter till verkligheten." Inte med de naturvetenskapliga instrumenten, men om de visar sig att man får syn på det med blotta ögat, och de är andra som kan styrka det.. Då är det ju bevisat.. Folk som tror på det övernaturliga har oftast fått personliga bevis. Men om gud kommit ner från himlavalvet och alla människor ser det, då är det bevisat.. | |
| sessan2011 - Ej medlem längre | 2012-02-19 20:06 | |
![]() | man måste har varit med om nått för att tro på det..det är vad jag tror iaf :) jag har sett för mycket för att inte tro. | |