Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 18 918 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-16 10:43 | |
![]() | Nu är det dags.... Alla möjliga klubbar och grejer kan man nog gå med i och få små roliga gratisprover till bebben. Jag gick precis med i klubb Libero... Någon som har andra tips? Antar att pampers och sempers säkert har något också... | |
| fairy_Dragon | 2010-09-16 13:33 | |
![]() | Okej, jag får väl hoppas att det går över i vecka 12 då eller rätt snabbt efter det :). Jag är bara rädd för att inte få behålla bebisen. Fick missfall i 14 veckan förra gången. och sen ett till efter ca 5 veckor. Men hört att det är jätte vanligt att man får missfall upp till 3 gånger innan man får behålla det. Så jag håller tummarna för tredje gången :) | |
| Gautama | 2010-09-16 14:31 | |
![]() | Vad sorgligt att höra fairy_Dragon. Mådde du lika illa med de andra ofullgånga graviditeterna? Har hört att om man mår illa så är det ett gott tecken på at allt är som det ska. Håller tummarna för dig:-) | |
| Savi | 2010-09-16 16:56 | |
![]() | Missfall är vanligare än vad man tror.Jag fick ett missfall mellan barn 1 & 2 i vecka 8.Sen fick jag ett missfall efter barn nr 2 i 5 månaden,det var INTE lika roligt. Men nu är jag gravid igen & väntar pojke nr 3 som kommer i början av februari & allt ser bra ut & känns bra. Så man får aldrig sluta hoppas att det inte går att få barn.För nån gång så väljer kroppen att behålla den lilla bebisen. Lycka till | |
| fairy_Dragon | 2010-09-16 19:16 | |
![]() | Nej mådde inte lika illa de andra gångerna. Så jag hoppas att detta är ett tecken på att allt är bra.Men mitt illamående under dagen går ofta över när jag äter något litet, men blir värre om jag äter på kvällen innan jag ska sova. | |
| fairy_Dragon | 2010-09-16 19:22 | |
![]() | Jag tyckte det var hemskt nog i 3 månaden.. men 5 måste kännas fruktansvärt. Men bra att du ändå lyckats få 2 barn :) Hoppas 3 klarar sig och är frisk. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-16 19:44 | |
![]() | Ja, missfall är vi nog många om att dela sorgen med. Själv fick jag ett mellan 1:an och 2:an som närpå kostade mig livet. Men så här i efterhand, när jag tittar på den underbara tjejen som fick komma istället, så vet jag att det som hände var tragiskt då, men rätt nu. | |
| Mnd | 2010-09-18 11:23 | |
![]() | Missfall låter otäckt vanligt. Finns det några siffror på hur många graviditeter som slutar i missfall? Jag är i vecka 11 nu och börjar känna mig lite orolig. Förra graviditeten kräktes jag i 3 månader, nu mår jag knappt illa. | |
| fairy_Dragon | 2010-09-18 15:30 | |
![]() | 1 av 4 graviditeter blir missfall.. det är väldigt många. Det är statistiken min barnmorska sagt till mig. | |
| fairy_Dragon | 2010-09-18 15:34 | |
![]() | Kan man få tidigt ultraljud någonstans? min barnmorska har inte apparaterna till det utan kommer skicka mig till Lund i vecka 18, men jag vill veta redan nu hur det ser ut. Vi är inte ens säker i vilken vecka jag är. Vi tror 8 men kan vara 12 med. Hur kan man kolla det utan ultaljud annars? | |
| tuttifrutti | 2010-09-18 16:15 | |
![]() | Ja väntar på mitt tredje barnbarn o de är oxå jättemysigt lycka till alla gravida stor kram | |
| Mnd | 2010-09-18 20:23 | |
![]() | fairy-dragon: jag fick göra ett tidigt ultraljud i torsdags för att fastställa vilken vecka jag var i, vecka elva visade det sig. Det verkar dock som att olika kommuner har olika åsikter om tidiga ultraljud, jag flyttade precis och i min gamla kommun sa dom nej till det. Du får fråga dig fram! | |
| fairy_Dragon | 2010-09-19 16:12 | |
![]() | Okej, jag får inte i lund eller malmö. Utan om jag vill ha ett tidigare måste min barnmorska skicka en remiss, men i komunen brukar man vänta tills vecka 18 och jag vill inte byta till en privat klinik som inte ligger i kommunen just för att det blir för långt att åka sen när man väl ska dit varje vecka. Blir dyrt med. | |
| Mnd | 2010-09-20 11:01 | |
![]() | Det är märkligt att dom inte har samma mäjligheter i alla kommuner, du kanske kan ringa gyn och be att få komma dit och kolla upp vilken vecka du är i? Dom har läkare där som kan göra det | |
| Tess 08 | 2010-09-20 11:05 | |
![]() | Har man gått igenom missfall mm så brukar dom var lite mer generösa med ul... har jag erfarit själv. Du kan väl berätta om din ängslan och oro för att det inte står rätt till...? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-20 11:29 | |
![]() | i vårat fattiga landsting ,så får folk tjata sej till u | |
| Yamma | 2010-09-20 13:15 | |
![]() | En hälsofråga - det är nu 11 dagar sedan jag födde sonen, och för ett par dagar sedan började det göra ont i magen. Det känns lite som att vara gasig (och det är jag också), och det gör ont när man trycker mitt på magen på vad jag tror är tarmarna. Detta innebär ibland att det gör ont att kissa, inte svidande ont, utan lite krampaktigt. Samma känsla kan komma när jag gör nummer 2. Jag är f.ö ganska hår i magen, och när jag varit på toa gör det oftast mindre ont i magen sen, även då jag kissar. Min mage har dragit ihop sig ganska snabbt tycker jag, kan det vara tarmarna som inte hunnit lägga sig i ordning än? Nån som känner igen detta? | |
| fairy_Dragon | 2010-09-20 13:31 | |
![]() | Jag får väl ligga på och tjata. Jag hoppas att jag kan få ett tidigare ultraljud just för att se hur långt gången och hur allt ser ut. Jag är väldigt nervös för att något ska gå fel. 10 veckor är lång tid att vänta när man konstant tänker på det. | |
| nystan1 | 2010-09-20 14:17 | |
![]() | fairy_Dragon - där jag bor får man göra vaginalt ultraljud om man vill på läkarundersökningen, och den var jag på i vecka 9. Sen var det RUL i vecka 19 för mig, men då var det på ett större sjukhus i Göteborg. Blev orolig nånstans runt vecka 12 minns jag, tänkte konstant på att något kunde ha hänt. Kände att jag höll på att bli knäpp då jag inte kunde släppa det, så jag ringde min bm och sa hur jag kände. Hon sa att då tyckte hon att jag skulle komma dit så kunde jag få lyssna på hjärtslagen. Var då i vecka 15 eller 16. Vet inte hur tidigt man kan höra hjärtslagen, men du kanske kan fråga din bm? Kan ju inte kosta så mycket om du kommer dit i 5 minuter, och det är ju bra om det kan hjälpa dig att slappna av lite. Lycka till =) | |
| fairy_Dragon | 2010-09-20 18:57 | |
![]() | Nystan1- Det är resandet som kommer kosta en massa för mig om jag ska gå till en privat klinik hela tiden. Ett besök är okej, men inte om jag ska bli inskriven och åka dit varje gång. Jag har ringt runt i Malmö och Lund de största kommunerna runt om och de gör inte tidigare ultraljud utan remiss. Min barnmorska har inte tillgång till vaginalt ultraljud utan det är endast kk i malmö o Lund som har det. Så måste be henne om att skriva remiss, men tror inte att hon gör det för hon verkar inte tcka att man behöver ett tidigare ultraljud. | |