Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 577

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bitley - Ej medlem längre2008-12-15 22:09
Antal inlägg: 691

Det var lite struligt här i flera månader, tog slut nu i fredags... slutslut så att säga. Den mesta sorgen har nog försvunnit men idag självplågade jag mig själv för att se om det fanns några tårar kvar, och det kom ju ett par liter... så det är nog inte aktuellt att "ropa hej" än på ett tag.

EssQ - Ej medlem längre2008-12-15 23:48
Antal inlägg: 1433

Sånt kan ta tid.. vet allt för väl de där..

Pg up - Ej medlem längre2008-12-15 23:58
Antal inlägg: 1354

Funkar det inte så funkar det inte.

formulaW - Ej medlem längre2008-12-15 23:59
Antal inlägg: 931

Hu, .. var glad att du kan älska fullt ut! Även kärlekssorg är en form av kärlek, ändock tragisk, men det är kärlek iaf.

Efter att ha upptäckt att jag inte kan älska någon på ett tryggt sett sedan 10 år tillbaka har jag bara haft beige:a förhållanden sen dess, har haft ca 5 seriösa totalt och ca 45 oseriösa kortare varianter. ... litar inte på mig själv som älskare, och jag som är så romantiskt, en stor konflikt i själen. Så jag väljer att leva själv eller ta kortare relationer tillsvidare för att få den fysiska biten tillgodosedd.

raisingirl2008-12-16 00:37
Antal inlägg: 253

Jag beklagar, alltid jobbigt att bli lämnad, att inte själv fatta beslutet.

Jag tycker det är ok att vara ledsen och dessutom ganska länge, är sällan så mycket man kan göra annat än att vänta ut det. Hoppas det går över så fort det bara är möjligt! Och var snäll mot dig själv under tiden!

I övrigt så förstår jag inte riktigt vitsen med att säga sanningar till nån som är ledsen... Tycker inte att det är varken meningsfullt eller schysst att tala om sin åsikt i alla lägen, såvida personen i fråga inte ber om det så klart. Eller går omkring i nån slags drömvärld som helt uppenbart verkar göra mer skada än nytta. Varför är det så farligt att sörja, varför måste man alltid "rycka upp sig"?!

Risotto - Ej medlem längre2008-12-16 00:46
Antal inlägg: 3069

"A heart that hurts is a heart that beats" U2.

Det låter som skit, men det går över jag lovar!

carlmartin - Ej medlem längre2008-12-16 00:59
Antal inlägg: 4590

håller med formula litegrann. det är inte alltid roligt att vara den som gör slut för att man inte känner något. var glad att du har känslor... låter kanske arrogant, men att kunna älska är inte alla förunnat. är man inte i bra kontakt med sitt inre kan det vara svårt att veta vad man vill överhuvudtaget. jag vågade inte hänge mig till någon när jag var yngre. ändå hade jag fasta förhållanden oavbrutet i tio år. det har blivit bättre med att våga öppna sig med åren, men nu är jag den som blir dumpad istället, av tjejer som inte vet vad de vill (eller, de vill inte ha mig, hrm). kort sagt jag är hellre en som kan älska än en som möter kärlek men inte vågar ta emot den.

Risotto - Ej medlem längre2008-12-16 01:08
Antal inlägg: 3069

Fan carlmartin jag tycker att du verkar rätt klok! kan låta som smör men jag har läst en del som du skrivit och det verkar genomtänkt och bra. Fortsätt så!

Andreas

Basta - Ej medlem längre2008-12-16 01:10
Antal inlägg: 3528

Varför vill jag bara kräkas?

oeronbarn - Ej medlem längre2008-12-16 01:15
Antal inlägg: 2288

basta: ätit nåt olämpligt? ring giftinformationscentralen isf.

Basta - Ej medlem längre2008-12-16 01:31

Jag läste något olämpligt tror jag, tack för omtanken.

mollee - Ej medlem längre2008-12-16 01:37
Antal inlägg: 6087

:(

Vad ska man säga, tragiskt hur det funkar det där med kärlek.

"Kärlek är när världen står stilla. Redan utifrån denna definition står det klart, att kärlek i sin renaste och starkaste form bara varar en kort tid."

Man får bara hoppas att det löser sig för det och att du kommer över henne. Finns inget värre än ett brustet hjärta. Förhoppningsvis hittar du någon som lagar det :)

Lord Snowdon

carlmartin - Ej medlem längre2008-12-16 01:59

basta- fysiska reaktioner är budbärare från ditt inre. saker som provocerar dig är ofta tecken på oförlösta psykiska problem som manifesterar sig på samma ställe som den fysiska reaktionen äger rum. låter allvarligt. jag ordinerar extra uppmärksamhet på ytterligare reaktioner. vet att ljuset från din uppmärksamhet på sikt kommer att klara dimman såpass mycket att du kan läsa det mesta utan kväljningar.
krya på dig!

Basta - Ej medlem längre2008-12-16 02:09

Skicka över jointen Calle och sluta svamla.

carlmartin - Ej medlem längre2008-12-16 02:29

hehe. förträngningen total. subjektet inte redo för upplysning. nyttjar narkotika. oklart i vilka mängder. ofarlig för alla utom sig själv.

carlmartin - Ej medlem längre2008-12-16 02:31

godnatt. ursäkta OT

Basta - Ej medlem längre2008-12-16 02:31

Jag är stolt över att vara trång.

bitley - Ej medlem längre2008-12-16 02:33
Antal inlägg: 691

Jag tycker det är fint med support från er härliga nätmänniskor. Mina riktiga vänner säger mest ryck upp dig-saker. Det är inte lätt att prata om känslor. Men på nätet finns det möjligheter.

Det är inte ens lätt att prata om känslor med sig själv. Så då är nätets möjligheter också bra. Flera hjärnor tänker bättre än en.

Jag försöker vara klarsynt i det här, stundtals, men det är som om sorgen kommer som en feber över hela sinnet och mattar ut alla de där åsikterna som jag hade, som ju var så väl genomtänkta, som så väl förklarar för mig själv varför jag inte ska sörja henne.

Samtidigt slås jag över hur rikt jag tycker det här forumet är. Om man jämför med en datingsajt som Mötesplatsen, som jag ju provat från tid till annan, så är den så otroligt begränsad och dåligt designad. Den ska finnas som en kontaktmöjlighet för människor, men inget kan ju vara lättare än Betapets forum när man vill kommunicera. Chatfunktionen på Mötesplatsen är helt patetisk. Där hänger ett 50-tal till synes eviga förlorare som lärt känna varann, men de kommer inte vidare, de köper tid på den sajten för att komma till chatten, och gripa efter halmstrån. Här finns långt många fler, långt mycket mer intressanta människor.

Tack för att ni finns!

carlmartin - Ej medlem längre2008-12-16 02:33

trång är bra, för trång är dåligt.

Basta - Ej medlem längre2008-12-16 02:38

Jag är lagom förträngd.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?