Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 42 |
Mobilspel
Pågående | 19 452 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Ballerina | 2008-11-13 10:26 | |
![]() | livet leker ja jag flyttade tillbaka i September till kalla Sverige och det går inte en dag utan att jag längtar tillbaka, läser Spanska varje jag och drömmer mig bort =) Min kille är tyvärr inte riktigt lika på men han har å andra sidan aldrig varit där :P | |
livet_leker | 2008-11-13 10:26 | |
![]() | Muy cerca Alicante, pero no en Altea, ni Torrevieja, Altea es cerca Denia, una hora y media de mi casa | |
livet_leker | 2008-11-13 10:27 | |
![]() | Balle: Fattar inte hur man kan bo i Sverige eg... jag vantrivs i sverige o älskar Spanien, iaf solkusten | |
Ballerina | 2008-11-13 10:31 | |
![]() | livet leker Inte jag heller, även fast jag hade en del otur där jag bodde du kanske har läst det om min hyresvärd =) Livet var så enkelt och man hade nära till allt och solen gjorde en alltid på bra humör man orkade så mkt mer, i Sverige vill jag bara krypa under duntäcket och sova bort halva livet, ska det vara så? Vad gör du i Spanien då? | |
livet_leker | 2008-11-13 10:33 | |
![]() | Jag bara finns där ;) Det räcker... Vad hände med din hyresvärd? Har missat det. | |
pelix | 2008-11-13 10:39 | |
![]() | 13800 ca med sopor,vatten,el | |
pelix | 2008-11-13 10:40 | |
![]() | men då har jag tre våningar 9 rum å kök trädgård centralt varberg | |
livet_leker | 2008-11-13 10:42 | |
![]() | skulle inte betala 13800 om jag så fick HELA Varberg :P | |
Mathisen | 2008-11-13 10:45 | |
![]() | 3500/månad inklusive allt. Villa 140 kvadrat. | |
ElinHelena | 2008-11-13 10:51 | |
![]() | Jag bor hemma, helt gratis! ^^ | |
Ballerina | 2008-11-13 10:51 | |
![]() | Men hur klarar du det utan inkomst? eller jobbar du i Sverige då? Haha hon var en riktig loca! Hon gick in i lägenheten mitt i natten och när jag var i skolan och snodde saker, hon bodde i huset bredvid och höll koll på mig när jag gick och när jag kom hem. En dag var allt mitt smink och hår och hudvårdsprodukter borta då gick jag till henne och frågade vart de var och då sa hon arg att hon hade slängt det för att det stod ivägen. Då pratade jag med skolan och de ringde henne och vips så hade hon inte slängt det utan det fanns i en påse i hennes lägenhet hon hade med andra ord snott det för eget bruk. Saker försvann ur kylen och det började med att vi som bodde i lägenheten skyllde på varandra tills att det bara var jag och en tjej kvar och hon frågade om jag hade tagit henne choklad och jag frågade henne om hon hade ätit upp min ost, men hon gillade inte ens ost och jag hade inte ätit upp hennes choklad =) Who can it be? Sen sa lärarna att jag inte skulle få tillbaka min deposition om jag inte storstädade lägenheten. Så dagarna innan jag skulle hem storstädade jag i värmen och pluggade till mitt stora prov som jag skulle ha, jag var helt slut och sista kvällen skulle vi bara gå ut och äta tapas jag och några vänner jag ställde mig i duschen och hörde att det plingade på dörren och då tänkte jag väl att hon jag bodde med skulle öppna, jag hörde ju att nån gick in i lägenheten. Sen när jag kom ut så frågade jag min romie som satt med mp3 på högsta volym vem som hade kommit och hon hade ingen aning för hon trodde att jag öppnade mysko, sen tänkte jag inte mer på det och gjorde mig iordning sen när jag var klar skulle jag bara låsa mitt rum och jag hade alltid nyckeln i dörren och det hade min romie noterat samma dag då hon kollade om jag var hemma, ja nyckeln är i dörren Susanne är hemma. Men nu var den inte kvar, jag blev helt frustrerad för jag skulle ju inte komma in i lägenheten om jag inte hittade nycklarna och det var ju dagen innan jag hem så jag hade ju packat allt så jag skulle ju se om nycklarna var nån annan stans. Det blev en hemma kväll sista kvällen =( och dagen efter då jag skulle hämta min deposition så frågade hyresvärden vart nycklarna var och då svarade jag i dörren. Då jävlar blev det fart på fanskapet tú has robado mis llaves skrek hon. Hur fasiken kan hon veta att nycklarna inte är i dörren om hon själv inte har snott dem? Sen snodde hon min fläkt som jag hade köpt och sa att det var hennes nu för att den hade tagit så mkt ström.. Ojoj long story :) | |
kameltå | 2008-11-13 10:55 | |
![]() | 2:a på 62 kvm, kostar mig 2978:- bor i Fagersta | |
snorklan | 2008-11-13 11:03 | |
![]() | 2:a på 50 kvm på lilla essingen för 1800 i månaden (sambon äger den så han tar den tråkiga amorteringen) | |
strataeast - Ej medlem längre | 2008-11-13 11:26 | |
![]() | Själv betalar jag 2581:- för 57 kvm i Skatås/Örgryte, tio minuter från centrala Göteborg. | |
mrwoo | 2008-11-13 11:39 | |
![]() | 2 pers på 35 kvm, läge: centrala sthlm hyra: 4800:- (två saker som irriterar mig är dels att man börjar babbla om annat som inte är relevant för tråden, här t.ex. var frågan om hyra, storlek på bostad, läge etc, och inte varför man inte bor kvar i spanien t.ex., dels att man slänger in lite ord från andra språk, t.ex. spanska, typ meningar som "hon var loco" och varför gick du inte till policia", sjukt irriterande, starta er egen tråd om ni vill mixa svenska med spanska. Detta kanske för övrigt också borde gå in under en annan forumtråd) | |
livet_leker | 2008-11-13 12:43 | |
![]() | Balle(rina): Var det Alicante du bodde i? O vad bet du för den bostaden? | |
Ballerina | 2008-11-13 18:36 | |
![]() | livet leker japp väldigt centralt precis vid mercado central, 5min till el barrio och 10min till havet =) lägenheten i sig var det inget stort fel på mer än att köket var invaderat av kackerlackor =) och allt var väldigt spartanskt. Jag betalade 2500 för ett rum med delat kök, badrum etc. | |
Intet | 2008-11-13 19:13 | |
![]() | ca 2500 kr i ränta på lånet, (amorterar ej ngt nu), sen tillkommer givetvis el etc. Villa 150 kvm 2,5 mil söder om jkpg | |
VillDuÅkaHem | 2008-11-13 19:43 | |
![]() | 2558 kr för en etta på 36 kvm. | |
muulinn | 2008-11-13 20:10 | |
![]() | 3596 kr för en etta på 40 kvm mitt i centrala Linköping. El tillkommer. | |