Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 357 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lilla Busan | 2008-12-18 06:17 | |
![]() | kilgast var det du hette sorry... ler Jag har inga problem att ge komplimanger heller o japps jopps det gör jag varje dag... Behöver inte enbart handla om utseende utan kan gälla annat med.. | |
| kilgast | 2008-12-18 06:18 | |
![]() | jag vet, men det finns undantag... jag har träffat på dom.: ) | |
| Lilla Busan | 2008-12-18 06:36 | |
![]() | Oo jagmed jag med... men det är lite roligt att dra alla över en kam. :-) | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-18 07:32 | |
![]() | För det första, ni som inte har åldersnoja och ni som är 25 kan väl gå till någon annan tråd och låta oss åldernojiga kommunicera och gråta med varandra. För det andra, så måste åldersnoja inte ha med utseendet att göra. Det kan vara en sorg inom sig, att tiden går så fort, att man känner att man inte hinner göra det man har tänkt sig. Att man inte hinner uppnå de drömmar man hade. SÅ! | |
| Bitte - Administratör | 2008-12-18 07:47 | |
![]() | kafountine,, sant det du säger,, och vet ni fast jag är snrt 30 har jag INGEN åldernoja varje ålder har sin tjusning,, och vem jag är sitter inte i hur jag ser ut utan i vem jag är.. Denna har syrran på sin blogg tycker den är rätt bra jungfru, moder, häxa! Jungfru= det är vi till vi fått vårt första barn. Moder= det hör vi ju...då vi har fått barn. Häxa= då vi uppnått åldern att vi inte har några hemmavarande barn (fast det har ju ännu nästan vuxna sånna ) och är fulla av kunskap och vishet, en del kan tycks vara snälla och andra elaka....jag tolkas nog ibland att vara den snälla och ibland den elaka beroende på sammanhanget. Men du kom ihåg att om någon kallar dig häxa.....sträck på dig och tänk vilken frigjord kvinna du är! Häxan Bitte | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-18 08:38 | |
![]() | Ha, då är det ju perfekt att jag heter Trollpacka! =) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-18 10:44 | |
![]() | rosa_kanin men nu är det ju inte om snygghet denna tråd handlar om utan åldersnoja | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-18 10:46 | |
![]() | Basta, vad jag menar är att en människa kan må psykiskt dåligt av en fysisk detalj, och kan personen då göra någonting för att ändra på det tycker jag det är bra, huvudsaken varje männiksa mår bra. Jag är absolut för plastkirurgi. Men sen finns det ju fåfänga hos många som är en helt annan sak. Jag var trött när jag skrev det andra inlägget, hoppas du förstår bättre nu vad jag menar:) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-18 10:46 | |
![]() | Lilla Busan: Aww blindbock | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-18 10:46 | |
![]() | kafountine bra skrivet:) | |
| Satyra | 2008-12-18 11:15 | |
![]() | "Men när man sämre psykiskt av det fysiska och kan göra nåt åt det är det väl bra?:)" Bino - Vad jag undrar är om det verkligen ÄR så att man mår psykiskt bättre bara för att man operativt korrigerar sådant man har komplex över? Om man sen då korrigerar en kroppsdel - ser inte det övriga då mer slitet och fult ut i förhållande till det - direkt eller så småningom -, så att man bara flyttar runt komplexet till någon annan del? Jag tror nämligen att det är något annat som "felar" om man lägger så stor vikt på sin yta att man faktiskt tror att man blir lycklig bara för att man t.ex får ett par nya tuttar inopererade. (Pratar nu alltså INTE om korrigeringar som görs där man genom sjukdom/skador faktiskt blivit vanställd, utan om "normalt" slitage av liv och år.) Varför ses det som fult och onaturligt att det sätter spår på ens yta att man väntat barn och blir äldre - att man levt och lever? Ungdom är något högst förgängligt - större delen av våra liv är vi inte ungdomar. Blir också orolig rent utav över den ythysteri som råder. Orolig över alla barn som såklart måste påverkas av allt detta. Som redan från låga åldrar börjar iaktta sina kroppar och fundera över om de duger. Så mycket onödig tid/energi/lidande går åt till att bara må dåligt över den egna ytan. För egen del kan jag säga att jag inte alls är komplexfri, men det har inget med min ålder att göra, tvärtom i så fall - har mindre komplex idag än jag hade som yngre. För mig personligen skulle det kännas som ett stort nederlag, som en egenkränkning, som att tala om för hela världen att inte ens jag själv anser att jag duger, om jag skulle börja korrigera mig på onaturlig väg. Det handlar om stolthet för min del - att kunna acceptera mig själv så som jag är, med den slitage min kropp fått utstå genom åren. "Du är du och du duger" var en mening min mor ofta sa till mig under min uppväxt, de gånger jag "drabbades" av tungsinne över mig själv. Hur blir en sådan mening trovärdig om den som säger det själv tyckte sig vara nödd att lyfta/fylla bysten, ta bort diverse rynkor/skavanker, etc.? Hur ska vi få små flickor/unga kvinnor att tro att de duger om vi inte ens själva står ut med våra kroppar? Något annat skrämmande i det hela är ju att det tydligen är främst relativt unga kvinnor som tycker att de är så till den milda grad slitna och fula att de måste korrigera sig på onaturlig väg. 25-30-åringar. Alltså i en ålder där man omöjligt ens kan ha hunnit bli särskilt sliten - bortsett då från barnafödandet. De allra flesta kvinnor får mer eller mindre ytspår av just detta, det är högst naturligt och väldigt vanligt. Varför ska det ses som ett "fel"? Kafountine - Tråden såg inte ut att vara förbjuden för oss som inte ser åldrandet/slitagen som så svårt och tungt. Vill genom det jag skriver visa att alla inte känner så, för att möjligen också ge viss tröst till väldigt unga kvinnor som kanske läser här. Och utöver det - den här tråden startade med noja över just utseendet, därför är det det även jag koncentrerat mig på att bemöta. Och - just för att livet ÄR så kort, tiden går så fort, så är det ännu mer sorgligt om stor del av det ska ägnas åt att noja sig över ytan. Det är ju knappast vår yta som ger oss det som är själva livet, utan dess innehåll och vårt innehåll. ;-) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-18 11:17 | |
![]() | *ler stort* Din sanning är delad, bli inte arg om man inte tilldelar dig vishetspris. | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-18 11:20 | |
![]() | jeja: du är ju snygg och mogen man ska inte gnälla igår satt jag o pratade med en 78årig dam på akutpsyk så gamla ska vi oxå bli en dag livet har knappt börjat | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-18 12:01 | |
![]() | Äsch, även kvinnor har rätt att känna sig äcklade över att vara människor och tvingas bo i kroppar. Särskilt som ateist behöver man inte älska någonting som är medfött såvida man inte blir hjärntvättad av förnumstiga medsystrar tills man tror att man måste duga åt sig själv. Kräver inte tanken att kroppen ska duga åt den så gör den ju inte det. Kanske saknar kvinnor förmågan till introspektion, det skulle förklara ett och annat. Då kan de aldrig tänka i några djupare banor alls och isf bör man uppmana dem att vara nöjda med sig själva. Om inte annat för att klyschor ligger bra i munnen, oavsett kön. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-18 12:29 | |
![]() | Satyra det beror väl på vilka ingrepp man väljer att göra:) Om jag tex fixar hela mitt ansikte så jag ser ut som 30 och mår bra av det (detta är alltså bara ett exempel) och inte gör något åt övriga kroppen och jag är gift, vad spelar det för roll? Mitt kropp är dold av kläder:) Personligen vill jag att mitt yttre ska utstråla det inre:) Och jag skulle ALDRIG göra om mitt yttre så jag inte såg ut som mig själv. Men visst jag håller med till en viss del, i många fall när det gäller plastikkirurgi kan det ju vara så att det är nåt inre som behöver fixas och ej nåt yttre. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-18 12:31 | |
![]() | Med det vill jag inte säga att åldrandet utseendemässigt är något negativ. Jag är ju konstnär och älskar utseendet hos äldre vilka jag även målat. Men saken är ju att man ska må bra i sig själv:) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-18 12:34 | |
![]() | när man mår dåligt utstrålar man en negativ energi när man mår bra en positiv. Kvinnor sminkar sig för att se bättre ut, varför göra det egentligen då? Skillnaden är egentligen inte så stor:) Jag gillar inte smink och går alltid omålad förrut när jag ska på tex fest eller ut på krogen. Jag skulle hellre göra en operation och gå omålad livet ut än att kladda på mig smink hehe | |
| Satyra | 2008-12-18 12:43 | |
![]() | Budalv - Känner nog precis tvärtom - att vi hjärntvättas att inte tycka att vi duger och att det är just det man bör göra så långt det går, tänka i djupare banor, istället för att hoppa på den ytfixerade karusellen. "Även kvinnor"? Det är väl just främst kvinnor som är "drabbade" av det fysiska självföraktet? Klyscha ... om det ska ses som en sådan att försöka acceptera sig själv och andra - med plåtskador och allt - så är det väl än mer sorgligt alltihop. I mitt tycke. | |
| Satyra | 2008-12-18 12:46 | |
![]() | BiNo - för mig är skillnaden enorm på att sminka sig/klippa håret och genomgå operativa ingrepp. Är förövrigt som dig där - sminkar mig aldrig till vardags, bara om jag går på fest och/eller står på scen. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-18 12:49 | |
![]() | Satyra, jag är dålig på att söka i detta forum. Om jag var bättre skulle jag söka på "Det är insidan som räknas" samt "Man ska vara nöjd med sig själv" för att se hur många träffar det blir. | |