Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 469 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vonne_ | 2008-12-18 01:42 | |
![]() | Jag har en son som är 14 om det är så viktigt. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-12-18 01:43 | |
![]() | Man blir nästan förbluffad av den ilska och hätskhet som råder här. | |
| krutmarie | 2008-12-18 01:43 | |
![]() | Pg up det är väl så att jag TROR att man vet mer om livet när man är född 1945 än när man är 28 år. Mina barn är födda mellan 1967 och 1979 och dom VET att jag vet mer om livet än vad dom gör. Det handlar inte om "vetenskapens år" utan om livserfarenhet och kanske vissa självupplevda saker. Spelar egentligen ingen roll alls. Finns säkert nån 28-åring som upplevt mer än jag på nåt annat område :) | |
| micro113 | 2008-12-18 01:44 | |
![]() | Vonne Min bror har bott hos mig också en period. Då hade vi fem små barn. Det fungerade utmärkt. | |
| micro113 | 2008-12-18 01:45 | |
![]() | krutmarie Det tror inte jag. Jag är övertygad om att jag visste mer om livet som 16 åring än de flesta behöver lära sig under sin livstid. De erfarenheter som jag fått efter det, och som varit svåra, har i alla fall inte blivit lika mycket av livets baksida som åren innan. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-18 01:45 | |
![]() | oj oj oj,har blivit pyskiskt å fysiskt misshandlad,av styv pappa sedan pojkvän,förlorade min son,förlorade min morbror i en bilolycka som var som min pappa,min pappa hade jag knappt ngn kontakt med under ett par år!ska jag fortsätta???nej,inte det jag säger,men man faktiskt ta det precis som så med tanke på hur hon skirver!och jag vet att man kan uttrycka sej dumt då man mår sjuuuuukt dåligt!men då ngn påpekar det stannar iaf JAG upp och kanske tänker till?skriver inget mer här nu | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-18 01:47 | |
![]() | micro113:precis,,,,, | |
| magalita | 2008-12-18 01:47 | |
![]() | Vonne Så du menar att din syster inte VILL bo hos för att hon inte vill vara en belastning?? | |
| vonne_ | 2008-12-18 01:48 | |
![]() | Ok jag vad ni menar men min syster är välutbildad och mamma till en 18-åring, men hon blev sjuk och blev utförsäkrad, det är det som retat mig mest för jag har en arbetskamrat som har samma problem och har inte blivit utförsäkrad. | |
| vonne_ | 2008-12-18 01:49 | |
![]() | Det hänger alltså på var du bor i Sverige och det är inte klokt. | |
| magalita | 2008-12-18 01:49 | |
![]() | eller vill inte Du at hon skall bo dig för hon är en belastning? | |
| vonne_ | 2008-12-18 01:51 | |
![]() | Min syster är ingen belastning............... ...........fy fan va jag blir sårad. Har du sett din syster på TV och det visar sig att hon är hemlös...och det kommer som en hel överraskning för dig. | |
| vonne_ | 2008-12-18 01:53 | |
![]() | Ska vi tävla om vem som mår sämst det var inte det som var meningen med mitt inlägg. | |
| magalita | 2008-12-18 01:53 | |
![]() | Det första jag skulle göra är att leta upp henne, och ta hem henne | |
| The_Viking | 2008-12-18 01:54 | |
![]() | Pg up: jag är född -79 och jag har pundat,stulit, levt ett glidarliv,supit, sett grova misshendelsfall, vapenbrott och mycket mer så gränsen går nog någonstans där 79-80 *S*. Så länge hon inte tar emot hjälpen så behöver hon den inte! Grejen är väl den att om dom (95% av alla som bor på gatan iaf) tycker det är jobbigt med alla krav för att dom ska få hjälp. Jag känner många som lever på gatan som har blivit erbjudna bostad av soc om dom söker behandling men sagt nej för dom gillar inte krav! Om vi med guldskedar och räkmackor i livet ska hjälpa kan man väl iaf kräva att folk kommer med en motprestation eller har jag fel?! Låt kärringen ruttna i husvagnen då om hon inte håller sig drogfri och nykter!!!! Hon verkar ju inte vilja ta emot hjälp från släkten ju. Självklart så tycker jag att alla har rätt till bostad men om man vägrar komma med motprestationer får man nog skylla sig själv! Jag höll på att bli bostadslös pga mitt missbruk och fick ultimatumet av soc, sök behandling eller lev på gatan, jag valde behandling och har nu haft kvar min lägenhet och nykterhet i snart 3,5år. Självklart så ville jag bli ren också inte bara pga bostadssituationen. Nä sluta ömka och tyck synd om alla bostadslösa och se verkligheten! Om vi måste flytta över hela Sverige för att jobba kan väl en bostadslös, om dom får chansen, "flytta! över hela Sverige för en bostad. | |
| micro113 | 2008-12-18 01:56 | |
![]() | vonne Du visste alltså inte om det förrän du såg Insider? Det måste ha varit jobbigt. Det hade varit mycket bättre om du skrev det, istället för att anklaga oss andra för att vara egoister. Vi är många här på forumet som har haft, och har det svårt, och absolut inte sett till några silverskedar. Jag hoppas det ordnar sig för din syster. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-18 01:58 | |
![]() | Se verkligheten Och grunderna. Och fråga sig varför. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-18 01:58 | |
![]() | men,om du inte visste hon var hemlös å det kom som en överrarskning?kunde du då ha erbjudit henne bostad?elr äre det jag som är heeeelt borta nu?=/ | |
| micro113 | 2008-12-18 01:59 | |
![]() | Viking Starkt jobbat av dig -- och väl skrivet. Jag håller med, motprestation och beredd att flytta måste vara grundkrav. | |
| The_Viking | 2008-12-18 01:59 | |
![]() | Tackar! | |