Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 637 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2008-12-29 23:17 | |
![]() | Tips: Låt inte potatisen koka riktigt färdig så håller den bättre ihop då du steker den | |
| martagnu | 2008-12-29 23:23 | |
![]() | Jag tänkte köra en buffé på följande; cidermarinerade quornfiléer kidneybönsallad rödbets- och fetaostsallad med babyspenat palsternacks- och tomatsås med dill och saffran houmus med smak av sambal oelek och cocktailkapris glaserade morötter och purjolök Kanske även får för mig att göra någon slags potatis eller couscous till... Glömde handla ;) Sen kör vi knytis på dryck och efterrätt. Perfekt. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-29 23:25 | |
![]() | Och det där lät ju inte helt fel heller martagnu:-)) Mums!! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-29 23:30 | |
![]() | Jag hade rynkat näsan om jag inte fick kött... | |
| CB-RADIO | 2008-12-29 23:31 | |
![]() | Ät det som bjuds:-)GOTT NYTT ÅR PÅ ER* | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-29 23:35 | |
![]() | Raketer går fetbort för mej. Dels för djurens skull men också för att jag tycker det är roligare att lägga pengar på annat:-) | |
| allida | 2008-12-30 00:31 | |
![]() | Svar till Vetagreta: Kyckling a lá Kristian är fileér som först kryddas och steks på järn innan de läggs i en form och ovanpå en röra av creme fraiche, hönsbuljontärning, vitt vin, riven ost, vitlök, soya samt grädde. Sedan in i ugnen knappt en timme. Eftersom jag ska stå för maten, lagar jag den i förväg och tar med den till Lund, där sönerna bor. Hela menyn går att förbereda. | |
| allida | 2008-12-30 00:33 | |
![]() | Förresten: Ett riktigt Gott slut och ett Gott Nytt År till alla betapetare!!! | |
| PowerYoga | 2008-12-30 01:13 | |
![]() | Förrätt: färsk hummer lr hummersallad (har inte bestämt mig än) Huvudrätt: ungsbakad lax med rostade grönsaker och chèvrekräm Dessert: vitchoklad- och apelsinsemi freddo med rostade valnötter | |
| -50- | 2008-12-30 06:20 | |
![]() | Många smarriga tips här fast Vita_Syreners tips med jordgubbar på magen låter nog smarrigast. Vita vart kan man förtära ananasen? | |
| ViktorWig | 2008-12-30 07:20 | |
![]() | "Dansk fläskfilé, blå bands bearnaie och cola" Mr Sun Green; har du fått julbonus? ;) | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2008-12-30 07:43 | |
![]() | Macka o varm choklad.. mums :) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-12-30 12:26 | |
![]() | Förrätt: Skippar den, huvudrätten är så god så det blir proppat nog ändå. Huvudrätt: Helstekt kalkon. Till detta- hel kokt blomkål som täcks med ett lager av ströbröd fräst i smör kryddat med lite salt och vitpeppar som "hälls" över blomkålen och sedan får vara i ugnen tills det blir en krispig yta, brysselkål, gräddsås, kokt potatis/ris (olika önskemål) samt gele. Dessert: Favorit i repris, det blir Ris a´la Malta med en varm lagom syrlig körbärssås till. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-30 13:03 | |
![]() | Ändrade planer! Jobbar på nyår:( får därmed bli någon jävla fryslåda från Statoil.. och cola... Ett himla superkul gott slut önskas till alla betapetare (utom en då som vet vem h*n är). | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-30 13:06 | |
![]() | Den sista meningen var väl ändå inte nödvändig ewaleena? :-(( | |
| Dalkullan | 2008-12-30 13:11 | |
![]() | Smördegsinbakad fläskfilé med sås på kantareller från frysen, till detta potatisgratäng och så glass med en massa valfria tillbehör till efterrätt. Fast måste ju säga att jag är lite avis på Grönögas helstekta kalkon. Min mormor gjorde världens godaste kalkon. Hon satte en svål ovanpå och sen helstekte hon den och öste den massor med gånger. Sen gjorde hon världens godaste sås på skyn. =) | |
| Maja G | 2008-12-30 13:29 | |
![]() | Skulle köpa färdig smördeg på rulle idag, men det fanns inga kvar! ( jo, äckliga med spenat i:) Så det blir inte inbakad fläskfilé här, utan gör med leancuisine vitlök/örter och färska champinjoner istället Ingen efterrätt alls har jag bestämt nu! | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-30 13:37 | |
![]() | Jag läser Dalkullans inlägg och undrar länge över vad smör-design-bakad kan tänkas vara, tills jag inser att det nog är jag som är lite skadad. | |
| Dalkullan | 2008-12-30 13:46 | |
![]() | Haha Budis....det är när sambon gör lägger ner sin själ i att kavla smördegen i vackra estetiska former innan han fyller den ;-) | |
| Dalkullan | 2008-12-30 13:47 | |
![]() | minus "gör" så klart! *suck* | |