Spelrum
Giraffen45
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade76
Mobilspel
Pågående19 685

Forumkategorier

Användare Inlägg  
McTanja2006-06-11 20:47
Antal inlägg: 82

ingen mer än jag som började läsa Da Vinci koden men la av efter ett par kapitel? det är inte ofta jag slutar läsa en bok, men denna tilltala mig inte alls... skumt, halva världen verkar ju älska den.

SheDeVille2006-06-11 21:14
Antal inlägg: 2243

Fyra böcker som berört mig mycket:
Paulo Coelho: Alkemisten
Samma författare: Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät
Elisabeth Nemert: Bortom stjärnan
Marlo Morgan: Mutant message down under

Maybach2007-08-13 00:01
Antal inlägg: 2664

läste maratonmarschen av stephen king nyligen. den kan jag absolut rekommendera!

vulcan2007-08-13 00:27
Antal inlägg: 7666

Ja den är spännande. Förstörde en hel arbetsdag för mig en gång. Jag började läsa den på kvällen och kunde inte sluta förrän jag var klar med boken. Då var klockan typ halv fyra och det var 2½ timme kvar till uppstigning. :)

Gariam - Ej medlem längre2007-08-13 12:24
Antal inlägg: 2590

Jag har just maratonlästut Milleniumtriologin och jag trodde nog inte att en kriminalroman kunde vara så bra. Levande och trovärdiga beskrivningar av karaktärer (i synnerhet huvudpersonerna) fastän helt klart inte grådaskigt vardagsrealistiskt bör väl tilläggas. Stämmningen som följer en är på något vis mysig och väldigt men hanterbart rå på samma gång, luftigt och tätt. Sammanhållet underhållande rakt igenom förutom möjligtvis ett litet torrt stycke i början på sista boken där ett antal säpogubbar tragglas igenom. Är överlag imponerad av framlidne Stieg Larssons gjutna hantverk, det var roligt att få ta del av.

pms2008-04-17 23:01
Antal inlägg: 166

Oj vad svårt...Finns många bra=) här kommer några tips=)

Jo Nesbo: Smärtans hus, Djävulsstjärnan, Frälsaren

Anna Gavalda: Tillsammans är man mindre ensam
Linda Olsson: Nu vill jag sjunga dig milda sånger
Margareta Sporre(??): Johannas saga

...o till sist om man vill skratta:

Karin Brunk Holmqvist: Rapsbaggarna, Potensgivarna och Mintgrodornas återkomst

Pottränad - Ej medlem längre2008-04-17 23:27
Antal inlägg: 4315

Läser just nu: Sinuhe - egyptiern, av Mika Waltari.
Rekommenderas.

dVb - Ej medlem längre2008-04-17 23:28
Antal inlägg: 763

just nu läser jag

'Glöm att ni har en dotter' - sandra Gregory

hon smugglar knark från bangkok... och blir gripen i tullen...

barbi2008-04-17 23:34
Antal inlägg: 1924

åå de e super bra dvb:=)
just nu har ja läst ut en bok som heter ingen tar mina barn
den rekommenders ja läst nästa 12timmar i streck:=))

y not2008-04-17 23:34
Antal inlägg: 9014

jag har börjat med Sinuhe, efter att jag rekomenderades den av en Valtarifantast, men jag orkade bara ca 100 sidor sen gav jag upp. Jag mäktade inte med hans språk helt enkelt utan tyckte den blev tråkig.
Just nu håller jag på med Ines min älskade, av Isabelle Allende. Bra och levande historieskildring, men långtifrån någon av hennes bästa.
Hon är annars en att rekomendera, Andarnas hus brukar vara en lämplig att börja med.

everthorns2008-04-18 00:21
Antal inlägg: 74

George RR Martin, "Fevre Dream" - fullkomligt fantastisk vampyrberättelse, med flodbåtar, levande 1700-tal (tror jag..?), och ett språk värt att dö för. Martin kan verkligen skriva!

Joe Abercrombie, "The Blade Itself" - gritty fantasy. Huvudkaraktärer man gillar inte för att de är fantastiska, eller alltid gör rätt, utan just för att de gör fel och har mörka sidor... min personliga favorit måste vara unge kaptenen Jezal Luthar, vars (påtvingade!) morgonlöpstund är en njutning att läsa, då han skiftar mellan höga-knän och storartade hälsningar på vackra damer samt officerare, och ett flämtande, flåsande, nedbrutet, gnälligt klagande så fort ingen är i närheten...

oceano - Ej medlem längre2008-04-18 00:25
Antal inlägg: 1563

Jag lyssnar på en ljudbok som heter "Kalla det va fan du vill" av
Marjaneh Bakhtiar. Kan varm rekomendera den. Men jag tycker ni ska lyssna på den för hon som läser den e sjukt duktig på att imitera.

piggelin882008-04-18 01:29
Antal inlägg: 675

Varje gång jag läst klart en bok har jag tyckt det var den bästa jag läst.
Men jag gillar ala Martina Haags böcker, jag gillar Bridget Jones böckerna. TIll Isola av Madeleine Hesserus läste jag senast och den var jättebra. Gillade Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson.
Och böcker av Sophie Kinsella. Och Linda Skugge men mest av allt vill jag hångla med någon var också bra.Hm...många bra. Ska snart börja läsa böcker av Marian Keyes som jag tror kommer passa mig:)

oeronbarn - Ej medlem längre2008-04-18 11:49
Antal inlägg: 2288

snubblade över Jo Ann Beards novell "The Fourth State of Matter" igår och det slog mig att den säkert skulle tilltala många här på betaforumet då den innehåller inte mindre än fyra hundar, en ekorrfamilj och chockartad löpsedelstragik. den är dessutom "based on a true story". och så är den rätt så välskriven också.
vattnas det i munnen? här är den:
www.courses.vcu.edu/...hs tate.htm

Cait2008-04-18 12:21
Antal inlägg: 222

Demian av Hermann Hesse

To kill a mockingbird av Harper Lee

The Magus (Illusionisten på svenska) av John Fowles

Franny and Zooey av JD Salinger

Kejsaren av Portugallien av Selma Lagerlöf

Wuthering Heights av Emily Brontë

senast läste jag Mig äger ingen av Åsa Linderborg som var väldigt bra och jag grät på bussen (vilket jag inte gör hur lätt som helst). Jag tror det var en av de bättre svenska böcker jag läst.

Jag är en litteratursnobb...

Cait2008-04-18 12:22
Antal inlägg: 222

Glömde
Leaves of Grass av Walt Whitman

och det mesta av Sonja Åkesson

oeronbarn - Ej medlem längre2008-04-18 12:38
Antal inlägg: 2288

ser man på. mockingbirden, magusen och Salingern är även tre av mina favoriter. för att inte tala om mannen med skägget.
läste första kapitlet av Lindeborgarn för ett tag sen och gillade också. den ska definitivt införskaffas inför sommarens exil i den tråkiga norska småstaden.
har inte läst nån Brontë, men håller på lite åt det hållet nu faktiskt - Elizabeth Bowens "The Death of the Heart".
"While her novels masquerade as witty comedies of manner, set in the lavish country houses of the Anglo-Irish or in elegant London homes, they mine the depths of private tragedy with a subtle ferocity and psychological complexity reminiscent of Henry James."

Pettsonshatt2008-04-18 12:52
Antal inlägg: 1

Tre favoritklassiker:
Mrs Dalloway - Virginia Woolf
Gentlemen - Klas Östergren
Röda rummet - August Strindberg

Miraculous2008-04-18 12:54
Antal inlägg: 73

Flyga drake och Tusen strålande solar. Skakande berättelser från Afghanistan.

Stieg Larsson Millenium Trilogi - perfekt sommarläsning

Engelska deckare - Elisabeth George (kommissarie Lynley, tusen gånger bättre än filmerna), Jeffrey Deavers, Peter Robinson

Men vad mycket bra böcker det finns och så lite tid....

Ronny2008-04-18 13:05
Antal inlägg: 518

"Beröring långt ifrån", av Deborah Curtis

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?