Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 572 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-09-10 22:31 | |
![]() | Jag såg en tjej uppe på ICA som i all hast ville köpa ett paket tändstickor. Men kassapersonalen tyckte att det saknades en krona. Det hela slutade med att jag fick betala den kronan för att det inte skulle bli pinsamt. | |
| ___Tania___ | 2009-09-10 22:50 | |
![]() | Marenda, aaahaha! Ta påse från pantpapperskorgen...uaaac k!! | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2009-09-11 13:21 | |
![]() | Jag var på en inflyttningsfest en gång i tiden, hos en ytlig bekant. Han ville veta innan hur många vi skulle bli för att kunna handla maten så vi räknade ihop ett gäng på ca 20 pers.. Vi gick dit med en sedvanlig blomma, relativt stor, som inflyttningspresent och vi åt och drack det han ställt fram på borden.. Döm om vår förvåning när vi skulle dra vidare och han höll fram lappar där det stod vad var och en skulle betala!!! Jag hade sagt att min sambo skulle med, men han blev sjuk och kunde inte komma, så på min lapp stod att jag skulle betala för 2 pers!!!!! Han hade inte många polare kvar sen kan jag säga.. | |
| Teddow | 2009-09-11 14:36 | |
![]() | mrperfect: Tala för dig själv, jag brukar åka ut till miljöstationer och sno alla batterier från lådorna för att sedan gräva ner dom i marken. Man kan ju dock tycka att alla i denna tråd som klagar på att kompisen bjöd inte på maten, han tog panten som jag skulle använda osv. är lika snåla ni. Skulle min kompis ta panten från mig eller bjuda hem mig på middag som jag sedan fick betala själv, så skulle jag faktiskt inte bry mig så mycket. Men å andra sidan så torkar jag mig med tio-kronor också.. | |
| cokki | 2009-09-11 14:59 | |
![]() | Jobbigt att torka sig med tior | |
| cokki | 2009-09-11 15:06 | |
![]() | skämt å sido.... Det skulle vara väldigt jobbigt om alla skulle ha betalt till höger och vänster. Och ett väldigt räknande med pengar. Börjar man med det så ligger man nog risigt till. För rättvist ska det ju va! Jag har ialla fall lärt mig att ge och ta | |
| lolacola | 2009-09-11 15:30 | |
![]() | jag tar betalt för allt. Brukar gå o sätta mig vid marknader där de är gratis inträde o låtsas jobba som vakt o säga att de kostar o gå in. Har med mig en liten stämpel föreställande en blomma ( ungen fick de i en happy meal en gång). Ingen tvekar o alla betalar snällt. Funkar vid parkeringar också, bara o sätta på sig en grönreflexväst o säga att de kostar 20 kr o parkera. jag köper billiga kattungar för typ 10 kr o säljer dem för ca 500 kr. De är bra o va snål! | |
| Teddow | 2009-09-11 15:34 | |
![]() | lolacola: Jag köper konceptet. Själv brukar stjäla sånhära ringar med lotter på och sedan sälja lotter utan vinst. Jag brukar även gå och panta fulla läskdrycker som jag tar direkt ifrån affären. Jag går runt med rädda barnen-bössa, men med rädda barnen så menar jag givetvis pengar till mitt barn, då barnbidraget går raka vägen till pappas ölkonto- | |
| -Torskmacka | 2009-09-11 15:45 | |
![]() | Jag vrider bara ur mina strumpor på kvällarna. Så spar jag tvättmedel, ström och vatten. jag spar dessutom pengar på inköp, eftersom jag aldrig behöver mer än ett par. | |
| mia_kilasen | 2009-09-11 15:49 | |
![]() | Jag har en kompis somfryser in överblivet kaffe som hon ska ha när hon bakar :) | |
| Epsil - Ej medlem längre | 2009-09-11 16:15 | |
![]() | Finns det ngn anledning alls att gå med på att splitta restaurangnotor? Kyparen kan lätt hålla reda på vem som konsumerar vad, eller hur? På det enkla viset undviker man pinsamheter och ev. tjafs. Börjar kyparen hänvisa till lokala traditioner så kan man upplysa om att möjligheten att få betalt överhuvudtaget underlättar restaurangens ekonomi på ett påtagligt sätt. I kassakön om hörnet är det väldigt sällan kassörskan slår ihop hela köns inköp och kräver det av den siste. Statistiken talar här sitt tydliga språk. Personligen skulle jag anse det vara uttryck för en form av självsvåldighet att kräva av folk man inte känner att betala tillsammans. Har jag mer eller mindre fel i snabbköpsexemplet än i restaurang-ditot? | |
| ___Tania___ | 2009-09-11 17:54 | |
![]() | Jag tycker det är snålt när folk diskar fryspåsar. Diskmedel och vatten går åt, men en påse som blir sur av fukt, det går bra. Förstår inte hur de tänker. | |
| ___Tania___ | 2009-09-11 17:55 | |
![]() | Snålt är också när folk bjuder en på fika och slänger ur sig: "du får bara ta en skiva ost på mackan." | |
| stegosaurus | 2009-09-11 17:59 | |
![]() | En kompis till mig tar massa små saltpåsar på mcdonalds och låter sen sitt barn hälla över det i stora saltkaret hemma. Mycket snålt! | |
| lycopersicon | 2009-09-11 18:02 | |
![]() | En kollega som köpte en sallad på macken som kostade 39,90 valde att betala med kort istället för kontanter då han på det sättet sparade 10 öre.... | |
| Tess 08 | 2009-09-11 18:31 | |
![]() | Min svärmor kan skicka brev som ska till vårt sjukhus med min mamma (som jobbar där). På så sätt sparar hon ju in portot.... Samma om jag ska åka någonstans... så får jag med en bunt brev | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-11 18:37 | |
![]() | stegosaurus 2009-09-11 17:59: "En kompis till mig tar massa små saltpåsar på mcdonalds och låter sen sitt barn hälla över det i stora saltkaret hemma. Mycket snålt!" He he :-) | |
| skogstorparn | 2009-09-11 19:43 | |
![]() | för många år sen,när man var ett partydjur,hade vi en supersnål j**el i vårat kompisgäng..han tog aldrig med sig mer än 40kr..det var noga uträknat fritt inträde+1liten öl 29kr+gaderob 10kr,och sen snylta resten av kvällen.. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2009-09-11 19:51 | |
![]() | En i släkten "glömmer bort" när alla andras barn fyller år, men är noga med att bjuda in när hennes egna barn fyller år.... | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2009-09-11 20:07 | |
![]() | Min moder diskar fryspåsar..fattar inte riktigt varför | |