Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 546

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Satyra2010-01-28 17:54
Antal inlägg: 4561

hahaha, nä jag förstår dig inte ramsay, det kan jag på ett ögonblick erkänna rakt av! hehe

Satyra2010-01-28 17:55

Nikonisten förstår jag dock. :-) (tur det, annars hade jag börjat fundera på om jag var på väg att bli helt snurrig, hehe)

ramsay - Ej medlem längre2010-01-28 17:56
Antal inlägg: 9204

haha, då skulle en person som blev dominerad i sängen vara den dominanta för att han/hon kanske sänt ut signaler som fått den andra att vilja dominera... men visst, vad är väl ett språk, gör det till ditt!

femöringar var det:)

Tvålis - Ej medlem längre2010-01-28 17:57
Antal inlägg: 4429

Jag är helt lost, menar ni att män tar initiativ ibland?

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-01-28 17:58
Antal inlägg: 31064

Nu kan jag inte delta mer för nu skall jag ut och bli raggad på. Hej!

Nikonisten2010-01-28 18:00
Antal inlägg: 51

Språk är enormt viktigt. Det är ju genom språket vi förstår varandra, det är ju där kategorier och institutioner uppstår. Språk är livsviktigt!

mrperfect2010-01-28 18:01
Antal inlägg: 11437

Sp..glöm inte raggsockorna!

Satyra2010-01-28 18:01

ramsay - nu var det ju i och för sig du som började prata om "subtila signaler", (själv är jag mer direkt i mitt tillvägagångssätt) men det stycke du så gott nu skrattade åt ... ja, på sätt och vis är det kanske just så man kan tolka det, om man vill.

ramsay - Ej medlem längre2010-01-28 18:01
Antal inlägg: 9204

hihi, you go sylvia!:)

Satyra2010-01-28 18:02

Ha så kul Sylvia! :-)

Miss Yoco - Ej medlem längre2010-01-28 21:53
Antal inlägg: 2521

Nikonisten 2010-01-28 17:08

Nej, jag tror inte att jag kan förklara det något mer ingående, men ska dock strax göra ett litet tillägg till det, när jag svarar Satyra. :)

(jovisst, Nikon här med)

Mouche - Administratör2010-01-28 22:08
Antal inlägg: 24193

Positivt är: Hel, ren, uppför sig snyggt, glad, intelligent och säker på sig själv.

Negativt: Slafsigt klädd, luktar av diverse obehagliga saker, berusad, surmulen, fjollig, flamsig och fnittrig och osäker i sitt uppträdande.
Värst av alla dåliga saker är att råka ut för en alltför berusad kvinna som kladdar. Det kan göra mig spysjuk ärligt talat.

Mouche

Miss Yoco - Ej medlem längre2010-01-28 22:52

Satyra 2010-01-28 17:10

"Miss Yoco - för ovanlighetens skull håller jag inte med dig, hehe. ;-)

Speciellt inte i din sista mening. Vad är det för struntprat?!? :-O Klart man ska se till att få den man vill ha och inte sitta passiv och hoppas på att killen/mannen ifråga raggar upp en. Näe, verkligen inte! ;-)"

......................

Bingo, Satyra! Äntligen något där vi tycker olika, och det rejält då, den gången det slutligen händer. Hahha :)

Men si, det handlar då inte om att vi ska sitta passiva, bara hoppas och finna oss i det som någon kille eventuellt bestämmer. Aldrig i livet.
Utan för mig raggning synonymt med uppvaktning, och det _är_ killen som ska uppvakta, det är hans "jobb", punkt och slut. :)

Men, och detta MEN ska nog alla killar läsa noga, om det till äventyrs tidigare gått dom förbi, nämligen, att till syvende och sist är det alltid vi tjejer som bestämmer. Bara så ni vet. :P
Det är ni som ska uppvakta och vi som sedan bestämmer hur det i slutändan blir. :P

Miss Yoco - Ej medlem längre2010-01-28 22:54

- fattas ett ÄR där.

Pottränad - Ej medlem längre2010-01-28 22:59
Antal inlägg: 4315

Jag tycker om män.
En del män tycker om mig.
När vi råkar på varandra brukar det ge sig, oasett vem som inbjuder till dans, vilket i ungefär hälften av gångerna är jag :)

anneli72 - Ej medlem längre2010-01-28 23:14
Antal inlägg: 11612

Ja,jag är så trött på karlar,men vill dom dansa..så..okej för mig.-

anneli72 - Ej medlem längre2010-01-28 23:16
Antal inlägg: 11612

Sorry,men jag är lite blase.

Satyra2010-01-28 23:17

Miss Yoco - hahaha, Jadu, nej - jag är nog inte tillräckligt romantiskt lagd för att känna att det där med traditionell uppvaktningsfas är något att hänga i julgranen. ;-)

Men alltså ... hur menar du att du gör då om du är/blir intresserad av en man, för att få honom att börja uppvakta dig? Eller blir du bara intresserad av män SOM börjar uppvakta dig? :-O ;-)

Miss Yoco - Ej medlem längre2010-01-28 23:55

Satyra

På sätt och vis så omöjligt att förklara så exakt, och sen å andra sidan samtidigt så enkelt och självklart...
Nämligen det ordlösa....Det vi säger och tydligt förmedlar (eller hur det nu ska uttryckas) är väl bara dedär 10 procenten, resten är det ordlösa, och vi mänskor brukar vara snabba på att läsa av allt det, så antingen finns det ordlösa där och båda uppfattar det och kanske något kan börja spira, eller sen finns det inte det...osv...

- Och det är ju bara mina uppfattningar...Var och en får nog försöka hitta sitt "koncept", lyssna inåt, gå på magkänslan och göra/agera på det sättet som känns riktigast.
- Härregud, dethär låter ju som ett helt vetenskap. :P
Slappna av, lev livet och se till och ha det gott oavsett, så brukar väl allt sånt där också ge sig såsmåningon, eller hur. :)

Vetdu...nu är jag så trött så jag har nog inte mycket till klara tankar i huvudet, så jag ska nog inte spåna något mer ikväll...
Ett-par spel till, sen ut med hunden och sen blir det o nanna.
Gonatt

ps. "Eller blir du bara intresserad av män SOM börjar uppvakta dig?"
Nej, verkligen inte.

Satyra2010-01-29 00:24

Miss Yoco - Jag använder mig ju också till en början av ordlöshet, dvs. finner jag en man intressant så ser han det i mina ögon. MEN - jag ger mig inte så lätt att jag bara sen skulle invänta och se om han tar första steget, utan det gör jag själv om jag har möjlighet och om blicken jag får tillbaka känns inbjudande (och det gör den ju alltid, hahaha) ;-).

Det händer ju också att det sen inte visar sig vara intressant vid en närmare granskning (menar nu INTE utseendmässig granskning främst, utan kemimässigt) men som sagt - inväntar inte mannens initiativ utan tar mig friheten att själv ta reda på om vidare intresse finns - från min egen sida först och främst - så jag inte går runt och trånar i onödig ovetskap. hehe. ;-)

Och ja, såklart måste var och en utgå från sitt eget inre, sin egen magkänsla osv men nu frågade ju TS om råd, därför får hon sådana, vare sig de funkar på henne eller inte. ;-)

Suss gott! :-)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?