Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 659 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Janinja - Ej medlem längre | 2010-04-15 10:09 | |
![]() | hahahahah Mixiplus, du är ett väluppfostrat barn! Ni MAMMOR som måste bli kallade mammor...det låter som att det handlar mycket om er och inte om era barn. Jag har för det mesta kallat mina föräldrar vid dess namn...av anledningen att vi haft fosterbarn och att det blir schysstare att alla kallar dem samma. för att inte skapa ett utanförskap. det betyder inte att mamma inte varit mamma. hon var väldigt mycket mamma. och inte så noga med vad hon blev kallad. | |
| Trosa Dum - Ej medlem längre | 2010-04-15 10:12 | |
![]() | Gick snabbt över från mamma-pappa till förnamn, sedan efternamn, sedan i tioårsåldern slutligen yrkestitel. "Herr Lokförare, skulle ni kunna vara snäll att skicka smöret" kunde det låta vid frukostbordet. Jag insåg tidigt att det gäller att hålla slaggprodukter och efterbörd ifrån sig. | |
| ylven72 | 2010-04-15 10:20 | |
![]() | Ja jag sa då mamma och pappa när dom levde. Idag har jag bara en styvpappa kvar i livet Han kallar jag för pottifar efter gubben i bibeln. För stackaren fick 4 tonåtingar på halen när han träffade mamma. Men jag tycker det låter sjukt när typ mamman säger pappa (vill du ha mera kaffe?) Mina egna barn säger mamma Förnamnet dyker bara upp om jag inte hört dom första gången hihi | |
| Mixiplus | 2010-04-15 10:22 | |
![]() | Klart det spelar lite roll. När vi skilde oss hade min exfru redan skaffat en ny karl. Hon lärde våra döttrar att kalla honom pappa och att kalla mig vid förnamn. kul kul | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-04-16 03:43 | |
![]() | Era jävla skitjävlar skit ner er eller ge mig ett ps3. | |
| dragabol | 2010-04-16 08:12 | |
![]() | min mamma kallar jag mamma - den andra parten som jag är av biologisk härkomst av vet jag inte vart han befinner sig så .. honom kallar jag ingenting. Har en son som själv valt att kalla sin pappa för pappa och sin plastpappa för pappa .. nu är vi förvisso vänner allihop men det kan bli rörigt ibland när båda är på plats och svarar jag när han säger pappa :) .. pappa ett och pappa två heter de också i hans värld - helt ok tycker jag bara han trivs med livet & det gör han. | |
| Smultronet81 - Ej medlem längre | 2010-04-16 08:41 | |
![]() | Mina föräldrar har jag i stort sett alltid sagt mamma o pappa till, o gör än idag. Men ibland kan jag säga mor o far. Men nästan alltid mamma o pappa. Mina barn säger mamma till mig, ibland morsan när dom vill vara "tuffa". ibland har dom sagt mamsen också då jag kan säga det om mig själv då o då. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-04-16 08:47 | |
![]() | Säger alltid mamma o pappa,. | |
| nippertippan | 2010-04-16 08:52 | |
![]() | Jag säger mamma o pappa. Men om vi är ute och handlar eller nåt bland folk och jag behöver ropa på mamma, så ropar jag ju hennes namn hehe | |
| miss maria | 2010-04-20 08:26 | |
![]() | säger också alltid mamma och pappa | |
| MajMajMåne - Ej medlem längre | 2010-04-20 09:06 | |
![]() | Bara pappa i livet och honom titulerar jag farsan. Vår åttaåring här hemma säger alltid mamma och pappa. Och farsan till morfar =) | |
| kartoffel | 2010-04-20 09:21 | |
![]() | Vad det gäller min mor så används morsan om hon är lite påfrestande, mamma för vanligt användande och farmor om min dotter är med. Vad det gäller min far så är det mest farsan och farfar. | |
| dellenellen | 2010-04-20 10:07 | |
![]() | Min son är tre år snart och har aldrig kallat mig mamma. Jag lärde honom redan från början att kalla mig vid förnam. Det är ju mitt namn! Mamma är ju vad jag är. Skulle min man kalla mig "fru" eller "hustru" bara för att jag är det, och skulle mina arbetskamrater kallar mig "kamraten" eller "kollega"? Känns hur konstigt som helst. Dessutom är ju mamma liktydigt med "gammal kärring" för mig, och det vill jag inte att min son ska kalla mig. Plus att jag har tre bonusbarn som alla kallar mig vid förnamn, så varför skulle inte lillen göra det också! | |
| Yamma | 2010-04-20 11:13 | |
![]() | Jag säger mamma och pappa. Om man anser att det är respektlöst att bli kallad för sitt namn bara för att det är ens barn som pratar, så överskattar man nog arbetet att vara förälder. Förälder kan i princip vem som helst bli, barnet har inget att säga till om om den saken. Att vara en BRA förälder är det svåra, och det är det upp till ens barn att avgöra om man är, när de vuxit upp. Det vill säga, en förälder bör vara väldigt ödmjuk mot sina barn, inte tvärtom. Barn är en gåva, du har ett jobb att förvalta din gåva på bästa sätt, och du kan ÖNSKA att de kallar dig för X eller Y... men att anse att de gör FEL om de själva vill kalla dig för det du faktiskt HETER, och det som alla andra kallar dig, det är bara underligt i mina öron. Jag väntar mitt första barn nu, och som min syster så tänker jag säga till det att jag ÄR mamma men att jag HETER Johanna. Sen får den bestämma själv. | |
| Binebone | 2010-04-20 22:46 | |
![]() | Jag säger Mamma! För Mamma min vill ha det så ;) | |
| Lyckobaronen | 2010-04-20 22:56 | |
![]() | Farsan övertalade mig när jag var tre bast att kalla honom vid förnamn för att inte avslöja att jag var för ung när vi skulle in på en bar i Tyskland. Sen dess ere morsan till morsan o förnamn till farsan.. han får skylla sig själv.. =) | |
| Evil Angel | 2010-05-06 09:01 | |
![]() | Jag säger morsan och pappa eller papi | |
| EttanPortion | 2010-05-06 09:26 | |
![]() | Jag blir faktiskt förbannad när TS skriver som hon gör i sitt första inlägg. Mamma har jag alltid sagt mamma till. Pappa har jag alltid tilltalat med namn. Anledningen till detta (Antar att jag måste nämna en anledningen för att undvika ramaski här) är att min pappa tränade mig i fotboll. Av respekt för honom och alla mina lagkamrater så kallade jag på honom precis som alla andra enligt tilltalsnamn. Detta är sedan dess fullt naturligt. Att du skriver respektlöst och opersonligt gör mig faktiskt irriterad. För mig innebär att bli tilltalat efter sitt namn mer respekt! | |
| marecox | 2010-05-06 09:46 | |
![]() | Mina föräldrar har alltid och kommer alltid att tilltalas morsan och farsan av mig och mina 5 syskon. Klockrent... | |
| Mwanza - Ej medlem längre | 2010-05-06 10:18 | |
![]() | Jag säger mamma och pappa. :) | |