Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 714 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mikael | 2010-05-17 16:33 | |
![]() | Har aldrig förstått vitsen med utdragna sexscener i tv-serier och filmer. Aldrig, eller ytterst sällan, nödvändigt för att föra handlingen framåt. Skänker heller ingen tillfredsställelse. Bara att spola förbi. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-17 16:39 | |
![]() | Håller med Mikael. Sexscener har existensberättigande om de tillför handlingen en dimension och är naturtrogna - då uppskattar jag dem eftersom de skildrar verkligheten på ett verkligt vis - men oftast är de bara en källa för sekundärskam. | |
| apbur | 2010-05-17 17:03 | |
![]() | Jag undrar om gamlingarna som sitter ensamma där hemma är tacksamma för allt sex som visas på TV. När barnbarnen har gått lägger de undan Hemmets Journal och börjar zappa mellan kanalerna. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-17 17:06 | |
![]() | Ungdomarna ska inte uppfostras av kommersiella tv-kanaler i vilket fall. Jag är mest missnöjd med public service. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-17 17:08 | |
![]() | Mycket sex i tv, jo tyvärr. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-17 17:12 | |
![]() | Antingen så ser jag på andra program eller så uppfattar jag inte nakenheten.... | |
| granit69 | 2010-05-17 17:16 | |
![]() | Många gånger känns det som om det bara slängs in nåt som ska verka erotiskt bara för att det "ska vara en sexscen"i varje film. Man får ju skämmas när man ser de scenerna,levande ljus och ljuvlig musik...lite lagom svett och damen slutligen sittande.Så ska det tydligen gå till,finns säkert nån statistik på att det tilltalar flest människor. | |
| malman | 2010-05-17 17:33 | |
![]() | tack JefautjOuer det värmer. tvålis jag syftar på de urringade tröjorna och de korta kjolarna, naket behöver inte vara topless. såg senast på top modle (ursäkta stavningen) där var bikinin så liten att de var tvungna att censurera bilden. och det programmet sänds på dagtid. och så är ju de tjejerna förebilder för dagens tonåringar. | |
| Rejserbettan | 2010-05-17 18:09 | |
![]() | Men gud mormor. Akta så dina ögon inte brinner upp när du ser på teven. Helt klart att dagens samhälle är inriktat på sex. Många tv program/filmer har bara vrål snygga skådisar som springer runt i trasiga blöta kläder. Men sen hör det väl till dagens samhälle också, det har blivit så och smått kan va inne tex. Men varför klaga? Finns ju seriösa filmer också och om du är känslig är det väl bara att filtrera lite.. eller läsa en bok. Finns nåt för alla på detta sätt helt enkelt. Hurra för ickecensur och -begränsningar! | |
| granit69 | 2010-05-17 18:19 | |
![]() | Såfort en kvinna har åsikter om jämnställdhet och sex som inte stämmer in på vissas bild av en frigjord,modern kvinna så används tillmälen som nucka och mormor. | |
| No 5 | 2010-05-17 18:22 | |
![]() | Jag ogillar verkligen de sexscener där (speciellt) kvinnorna fortfarande är (halv)klädda. Förspel behövs inte utan det är pang på bara. DET kan jag tycka är lite konstigt. Visst, ibland är det så, men jag tror att det verkligen att det bara är ibland. Eller? Kan (moralist - javisst!) det bli lite missvisande för de som tittar och inte har så stor erfarenhet? En fråga bara. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-17 18:38 | |
![]() | väldigt lite sex på mina kanaler iaf. för att inte tala om porr, helt dött:/ | |
| Rejserbettan | 2010-05-17 19:36 | |
![]() | Granit. det kan du hoppa upp och sätta dig på att det gör. ;) | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-05-17 19:59 | |
![]() | Sex i tv, hm.. vid min ålder är sådan gymnastiska övningar ett minne blott. Jag menar blir det inte lite trångt, även om man har en 50 tummare. | |
| Jumanjia | 2010-05-17 20:05 | |
![]() | Jag tycker inte det är mera sexscener idag än vad det var för många år sedan, Det går nog på jämnt ut det där. Och varför klaga på sexscener? Jag menar, sex (som jag också ser att några andra har skrivit här) är juh fullt naturligt för människan. Så why not? Det som är så bra md film och tv. om man ser en scen man inte tycker om kan man om man ser en film, spola.. om man ser på tv byta kanal en stund. Att klaga på för mycket sex på tv/film räknas nog lite som dagens i-landsproblem. | |
| Jumanjia | 2010-05-17 20:07 | |
![]() | No 5 vad har du sett för filmer, jag har sett då kvinnan o man är naken, Men jag tror det handlar om tid att spela in en riktigt bra sexscen som visar hur allt går till på rätt sätt.. Och ibland nu säger jag bara va jag har hört från andra *visslar* så kanske man inte har tid att ta av sig alla klädesplaggen.. hahahhaha | |
| vickeliprix | 2010-05-17 20:41 | |
![]() | jag tror att TS inte menade det fullt så som många av er tolkat det som: alltså, kritiken riktas nog inte mot de sexscener som finns i olika filmer, utan hur hela den, kanske framför allt, mediala uppmärksamheten riktas mot sex eller teman som i en förlängning kan anknytas till sex. slå på mtv en halvtimme och titta på alla deras program, för att inte tala om videorna. eller köp en tidning som riktar sig till tonårstjejer och läs om "40 killar avslöjar: det här tänder vi på", "förverkliga dina heta drömmar", "det nya cirkus-sexet", "kändisarnas bästa sextips", "54 heta sextips", "uppgradera sexställningen" o.s.v. (alla exempel ur Veckorevyn). det är jätteviktigt med information, upplysning och framför allt att ha kul med sex och avstigmatisera det, men jag tycker inte att det rättfärdigar det läget vi har idag. | |
| vickeliprix | 2010-05-17 20:43 | |
![]() | även om kanske just VR vänder sig till lite äldre tonårstjejer, så kan detta vara värt att läsa: svt.se/svt/jsp/Cross...p; a=982718 till och med prostitution har ju blivit avdramatiserat. | |
| Jumanjia | 2010-05-17 21:11 | |
![]() | Det du kriver nu är juh ett helt annat ämne, Den som startade tråden menade på sexscener från film och tv, inte sex IRL. | |
| wobbler | 2010-05-17 21:24 | |
![]() | SylviaPlath! Blir du störd av dom sexuella inslagen i motorbilagan..Då förstår jag att du har problem. | |