Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 307 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-08 20:10 | |
![]() | Hehe, apbur. | |
| morsans syrr | 2010-07-08 21:42 | |
![]() | Självdistans, humor, sex o självklart kemi!! | |
| ElsieKvist | 2010-07-09 00:37 | |
![]() | Ömsesidig respekt, omtanke, personkemi, fysisk beröring, gemensamma intressen, egna intressen samt att man har samma syn på vad det innebär att vara i ett förhållande. Ovanstående tycker jag personligen är en bra grund. | |
| ElsieKvist | 2010-07-09 00:38 | |
![]() | Och jag tror absolut att det finns livslång kärlek, men jag tror att man gemensamt måste jobba för att hålla den vid liv. | |
| Elinvelin | 2010-07-09 01:23 | |
![]() | Tillit. Acceptans. Fungerande sexliv. Kompensation. Mm.. | |
| wildman | 2010-07-09 11:09 | |
![]() | Larvbrud Eew... Detta låter som en mardröm. Jag skulle göra helt tvärtom. Om det fungerar för dig är det bra. Men min egen erfarenhet och erfarenhet av diskussioner med andra i detta ämnet säger mig tvärtom. Det handlar ju inte om att tvinga sig fast man inte vill alls, vanligtvis tryter ju sexlusten pga barn, lite sömn, mycket disk, tvätt etc, etc. Och då kan man behöva "tvinga sig" till att prioritera detta. Annars blir det lätt slentrianmässig sextorka. | |
| Satyra | 2010-07-09 11:37 | |
![]() | Respekt, lust/sex och omtanke. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-07-09 11:40 | |
![]() | Att jag får min vilja fram! "If mama´s not happy, nobody is happy! ;-) Närå, skoja bara. Jag instämmer med alla kloka människor här ovanför som talar om kommunikation, respekt, härlig sex, m.m. | |
| nettan23 | 2010-07-09 11:43 | |
![]() | Sexet måste ju ändå gå upp och ner...viktigast är väl fysisk beröring ändå. Svårt och tro på folk som säger att de har passionerat hett sex konstant i tjugo år? | |
| apbur | 2010-07-09 11:54 | |
![]() | Det ni säger är att par som väljer bort sex givet är olyckliga? Har man väl börjat ha sex i ett förhållande tror jag inte man helt plötsligt kan sluta med det. Relationen är då redan märkt. Däremot tror jag inte sex är avgörande för en lycklig relation. Snarare tvärtom. Det är dock få som fattar det. Ännu färre som praktiserar det. | |
| Satyra | 2010-07-09 12:08 | |
![]() | "Däremot tror jag inte sex är avgörande för en lycklig relation." I en parrelation - Jo, då är det absolut för mig en stor del av vad som är avgörande för om det ska fungera och kännas tillfredsställande i stort. På vilket vis menar du "snarare tvärtom", apbur? | |
| wildman | 2010-07-09 12:23 | |
![]() | "Apbur Däremot tror jag inte sex är avgörande för en lycklig relation." Nej kanske inte för den relativt lilla grupp som inte ser detta som viktigt. Men visst, en man och kvinna som båda har låg könsdrift och litet sexintresse kan säkert bli det. Det torde dock vara en relativt liten del av befolkningen det handlar om. För mig är sexet det som skiljer min kärleksrelation från rena kompisrelationer. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-09 13:36 | |
![]() | Jag vill inte sätta mig över vad som är bäst för andra naturligtvis, men för mig personligen skulle jag aldrig tycka att ett förhållande var bra om vi inte hade sex. Det är ju som du säger Wildman, det skiljer partner från vänner. Visst är ens partner ens bästa vän, men utan sexet har jag svårt att se att man kan hålla gnistan levande länge. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-09 13:42 | |
![]() | Det kanske är få som får träffa någon som är så beundransvärd att man kan hålla gnistan vid liv utan sex. Om man tänker sig en intressant och sexig person är det nog inga problem att inte få ligga med den hela tiden. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-09 13:42 | |
![]() | Väldigt många har hittills tagit upp tillit, respekt, gemensamma intressen, utrymme, kommunikation, humor och sex som viktiga nämnare för att hålla kärleken vid liv länge. Det viktigaste kanske är att man vill samma saker med relationen och att båda kan tänka sig att jobba lika mycket på den. För det behövs nog i alla förhållanden när man varit tillsammans ett tag. Jag tycker även att det är viktigt att inte glömma att göra sig "fin" för sin partner och att inte låta saker gå efter slentrian. Köpa nya underkläder, blommor, överraska sin partner ibland osv. Om man bor tillsammans är det lätt att man tappar lite av det. Det låter kanske lite klisché men det är nog ett måste om man vill fortsätta hålla liv i relationen. | |
| AlexandraTo | 2010-07-09 13:53 | |
![]() | Jag håller absolut med om att man ska göra sig fin för sin partner, och så tror jag man bör spara på en del av "mystiken" för att hålla gnistan vid liv. Däremot tror jag inte man måste ha en massa gemensamma intressen. Det är nog nyttigt om var och en har sitt. Att man inte gör ALLT tillsammans, att längta efter varandra är nog en bra sak att göra emellanåt. | |
| apbur | 2010-07-09 13:57 | |
![]() | elsa, för mig är det ungefär samma sak som att säga att det är viktigt med tillit, gemensamma intressen, utrymme, kommunikation, humor och åka pulka. Åka pulka och sex borde rimligtvis kunna få plats under "gemensamma intressen". Jag är inte lika säker på att det är sexet som skiljer relationer åt. Jag tycker absolut man kan ha en kärleksrelation utan att ha sex. Sex är ju bara en aktivitet. Jag tror inte heller att det handlar om en liten grupp asexuella som ändå inte bryr sig. Jag tror det handlar om att vara tillräckligt övertygad om att det är väldigt riskabelt att kombinera en sexuell relation med en kärleksrelation. Ni är ytliga, ogenomtänka och sexfixerade helt enkelt. Ni skulle aldrig ifrågasätta om ett 85-årigt par har en kärleksrelation när de sitter där och håller varandra i handen. Bara för att de inte har sex eller åker pulka. Det är helt andra saker som avgör. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-09 14:03 | |
![]() | Jag brukar försöka att inte dra in sex i mina sexuella förhållanden. Det blir så kladdigt då. Sex känns så 1900-tal. | |
| wildman | 2010-07-09 14:05 | |
![]() | Haha, jag är nog så sexfixerad att jag faktiskt tror att rätt många 85 åringar ändå har någon form av sexliv *s* Men jag kan ge dig en mula, observera bara en smula, rätt. För man kan faktiskt ha en sexrelation utan att det nödvändigtvis inkluderar kärlek. Men jag står ändå fast vid att det är svårt att ha en kärleksrelation utan sex. Du menar att sex bara är en aktivitet. Berätta då för mig vilken del i en kärleksrelation som INTE skulle kunna "aktivieras". För en diskussion, ett samtal, dela förtroligheter etc är ju faktiskt också "bara" en aktivitet. | |
| apbur | 2010-07-09 14:06 | |
![]() | Själv skulle jag reducera ingredienserna till just kärlek. Det är den känslan som får människor att fortsätta älska varandra. Jag tycker det BorderBeta skriver alldeles i början beskriver kärleken ganska fint. Engagemang och tålamod. | |