Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SkySpy_ | 2010-09-22 15:13 | |
![]() | Moderaterna | |
| SirMattBusby | 2010-09-22 15:14 | |
![]() | Tack Satyra, tar det som en komplimang...Finns en anledning att jag sällan diskuterar politik med mina vänner som är av en motsatt åsikt. Så många känslor som man kommer upp och det slutar inte sällan med att man blir rejält osams. Jag tycker om folk oavsett vad de tycker, deras handlingar betyder mer och jag inbillar mig att det finns goda människor på både vänster och högerkanten...SD är jag dock lite tveksam till om man kan hitta nån;)) | |
| SirMattBusby | 2010-09-22 15:14 | |
![]() | Inom SD skulle det vara:) | |
| Satyra | 2010-09-22 15:33 | |
![]() | Det var en komplimang, SirMatt. :-) Och jag är förövrigt likadant - vill helst inte diskutera politik med människor som står mig nära, om jag redan från start vet att vi har väldigt olika uppfattningar om saken. DOCK ... för mig hör politiska värderingar ganska kraftigt ihop med hur man är som person. Förutsatt att man är intresserad av politik och någotsånär helthetsinsatt såklart. Därför HAR jag lite svårt att inte tycka att t.ex Moderater är mindre attraktiva som människor. Men å andra sidan ... jag lever med en Moderat så det GÅR uppenbarligen att charma mig ändå, hahaha. Håller med dig angående SD-anhängare. Där räcker inte ordet korkad långt ens. ;-) | |
| schmuppisch | 2010-09-22 15:35 | |
![]() | GRÖNT | |
| Snoosy | 2010-09-22 16:23 | |
![]() | Mysfarbrorn, SirMatt, ''Men herregud vad talar du om Snoosy???'' :) | |
| Snoosy | 2010-09-22 16:23 | |
![]() | ..du svarade aldrig, vad är det du inte förstod med det jag skrivit?? | |
| Snoosy | 2010-09-22 16:25 | |
![]() | 22-14, till vänsterblocket än så länge. | |
| E_Cantona | 2010-09-22 17:58 | |
![]() | Snoosy... Jag förstod inte ditt inlägg... "Miniludd, har man fått frågan ''borgarbracka" eller för den delen - "du vet minsann inget om hur det är att vara SJUK - FATTIG'' Så kan man ju tänka sig att man är från en rikare familj." Kändes lite fördomsfullt bara... | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-09-22 18:10 | |
![]() | "Precis lika fräckt är det att förutsätta att man är rik eller född med silversked i mun bara för att man röstar blått." Lelou, har jag sagt att jag tror det om de som röstar blått eller? Naturligtvis finns det ju dessa fördomar om de som röstar blått men det var inte där skon klämde för min del. Jag tycker fortfarande att hur man röstar främst borde ha med ideologi och människosyn att göra, och att man inte bara bör utgå från sig själv. Det handlar om medmänsklighet och solidaritet. | |
| Pingman | 2010-09-22 18:11 | |
![]() | Moderaterna | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-09-22 18:12 | |
![]() | Läs Goldens inlägg: "självklart är alla ansvariga för sina egna liv, men att någon röstar på ett parti för ett par hundringar extra i fickan samtidigt som många blir utan både pengar o vård och samtidigt skickade längre ut i förorterna medan man höjer priset på kollektivtrafiken och boendeavgifter i stan, visar att denna någon är en riktigt obehaglig och självisk individ". Jag skulle inte vilja gå så långt som att kalla alla som röstar blått för "riktigt obehaglig och självisk individ", men visst håller jag med om att jag tycker att det är mer själviskt att rösta blått. | |
| nincompoop | 2010-09-22 18:32 | |
![]() | M/M/M Satyra "Du är typmallen på hur jag tycker en borgare resonerar. Hugaligen. Ja se nu till att du förblir ung/frisk/arbetsför och med ett arbete, för guds skull! Se också till att dina barn och barnbarn följder det måttet." Vari ligger felet att göra sitt bästa för att vara arbetsför (utbilda sig/kämpa för ett jobb man är bra på/trivs med) likväl som att få sina barn att inse detsamma? Det låter som att det är något fult att VILJA jobba, att tycka det är RÄTT att jobba och bidra till det välfärdssamhälle vi alla så väl behöver. Att inte ge upp! Tom min 19-åring är helt inne på att man ska jobba sig till pengar och inte (som många av hans jämnåriga) erhålla bidrag för att de inte vill jobba. Bara för att de kan låta bli och har råd med det. Sorgligt synsätt. Därmed inte sagt att de som verkligen är sjuka eller omöjligt kan hitta ett jobb (vilket iofs är i det närmaste helt omöjligt också) inte ska få hjälp. Då måste det dock finnas många människor som kan hjälpa. De arbetsföra! | |
| Plättlaggen | 2010-09-22 19:00 | |
![]() | Röstade Rött rakt i genom men det hjälpte ju inte | |
| Snoosy | 2010-09-22 19:03 | |
![]() | E_cantona/Matt, det var inte mina ord. Jag citerade Le-lou ;) | |
| Snoosy | 2010-09-22 19:04 | |
![]() | Men svarade lite klumpigt mräker jag :) Förstod om du missuppfattade. | |
| Snoosy | 2010-09-22 19:04 | |
![]() | *förstår | |
| Snoosy | 2010-09-22 19:05 | |
![]() | 23-16. Vänstern leder forfarande | |
| Tears_of_god - Ej medlem längre | 2010-09-22 19:05 | |
![]() | kan inte alla ni vänstervridna flytta till Ryssland istället för att omvandla Sverige till en sovjetunion? Fråga en gammal ryss om vad han tycker om kommunism!? snälla vakna upp nu ty ni vet inte vad ni pratar om! | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-22 19:10 | |
![]() | Rött. | |