Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vildman | 2010-11-29 14:01 | |
![]() | Jag tror det farliga är att (trots att jag är övertygad om att 90 % av anmälningarna är nonsens) polisen själva ser det som att anmälningarna "är dödfödda". En självgodhet som kommer medföra att man inte är tillräckligt självkritisk.... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-29 14:09 | |
![]() | Nej, det var just därför jag tyckte att man borde gå ut tydligare med riktlinjer. Som för 112 tex. Vissa tror att man kan ringa dit om man tappat sin mössa. Vissa går till akuten när de har ont i huvudet, men vi kanske ska låta dom gå dit trots det, trots att de slösar både sin egen och personalens tid som kan läggas på viktigare saker som hör hemma där. | |
| Cheiron | 2010-11-29 14:37 | |
![]() | Delicious . Ledsen även här att du har råkat ut för ett rötägg till polisen, det är klart att han inte ska tracka dej verbalt. Och inte ta tag i dig i armen så hårt. men det är ju inte vår bedömning som sitter här det var ju du och polismannens bedömning, i bland kan detta krocka givetvis. att Gärningsmann eller Brottsoffer och polisens uppfattning kan variera. Det är tråkigt att du fått uppleva det så här. Det sista inlägget du skrev var det bästa jag läst av dig i den här tråden. Jag håller med dig till fullo. Men man kan inte stå med vakter på akuten som säger nej du får inte komma hit eller du ska dit osv.. Det är medborgarnas plikt att lära sig vart man ska gå och givetvis samhälletds uppgift att lära medborgarna det de inte förstår. Och där finns det absolut en brist anser jag, men det är väl inte de tråden handlar om. Att medborgarna inte vet vart de ska vända sig om de har lite hosta eller om de tappat bort sin mössa.... | |
| apbur | 2010-11-29 16:17 | |
![]() | I mc-fallet ser jag som enda fel att polisen inte lydde order. Det är ju något internt som anhöriga inte ska lägga sig i. Personligen tycker jag inte man ska kunna smita från polisen utan att riskera sitt liv. Om det ska vara riskfritt att smita från polisen förstår jag inte varför man alls då ska stanna eller öht lyssna på polisen. | |
| vildman | 2010-11-29 16:26 | |
![]() | Apbur. Det största problemet med vilda jakter är ju att man riskerar massa oskyldiga. Och min oro ser ju inte ut att vara helt obefogad.... www.medfak.umu.se/di...ap port.pdf | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-29 16:27 | |
![]() | Bortsett från rena tjänstefel förstår jag faktiskt hur polisen tänker och agerar i vissa fall men det får räcka med det. Onödigt att reta upp flera i forum. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-29 16:37 | |
![]() | Känns väldigt ovärt att ta den där moppesnubben så seriöst som polisen tyckte han skulle göra när han minsann ska köra efter i en väldig fart trots orderstopp. Var det någon som skrev att vi inte vet vad polisen lägger sin tid på? Detta var ett exempel som hämtat från en amerikansk polis-realityserie med översittartyper som minsann ska säga åt den lille medborgaren som retas. Om den var synden eller polisen som straffade honom när han körde i diket kan ju diskuteras dock. Höh | |
| apbur | 2010-11-29 16:44 | |
![]() | Vildman, det sker olyckor med alla typer av utryckningsfordon. Det är därför man vill att utryckningsfordonen både hörs och syns. Nolltolerans är nog svårt att uppnå. Naturligtvis måste alla som kör utryckningsfordon vara så bra utbildade och förberedda att de kan göra rimliga riskbedömningar. De ska ju inte själva riskera livet. | |
| Lillstölla | 2010-11-29 16:50 | |
![]() | Är väl med poliser som med alla yrkesgrupper, det finns rötägg överallt! | |
| trasan81 | 2010-12-01 00:33 | |
![]() | Låftamannen ja internutredningen ligger inom polisen och det är poliser som utreder men som Förundersökningsledare är det alltid en åklagare då polisman misstänks för brott. Det är alltid en åklagare som lägger ner ärendet. | |