Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 18 798 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| henrik_l | 2011-01-24 22:00 | |
![]() | Zlipsten: PRECIS! Fast det där med kuken i maten var bara ett tramsinlägg. Annars så ja, jag skulle hellre vända på en komocka och leta dyngbaggar i skiten inann jag äter än se en unge fullsmetad med ketchup. Eller se nån amma. Det är högst personligt dock. | |
| henrik_l | 2011-01-24 22:02 | |
![]() | Behringer: Alltså, jag fattade inte vad du ville säga? Ett homosexuellt par på en krog som inte hånglar är väl att jämföra med en morsa som inte ammar ungen om man ska relatera till den här tråden? I såna fall, nej. Jag tycker inte att det är äckligt att två killar sitter vid ett bord och snackar eller nåt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-24 22:03 | |
![]() | Komockor kan vara ganska eggande | |
| Midna79 | 2011-01-24 22:04 | |
![]() | "glöm inte den heltäckande baddräkten i sommar nu mina damer, vi vill ju inte egga/äckla nån stackars man i onödan." Hehe, Yogamama :) Hänvisar du mig till vassen i år? | |
| henrik_l | 2011-01-24 22:05 | |
![]() | Delicious: jag var faktiskt 100 % seriös där :P | |
| Miss Lollo | 2011-01-24 22:06 | |
![]() | Yogamama =))) Både min mamma och svärmor ammade offentligt, de är över 70 nu =) (med hänvisning till vad henrik_1 påstod tidigare) | |
| Behringer | 2011-01-24 22:07 | |
![]() | Tre försök och ingen gång svarade du på frågan. Bra jobbat henrik :) Och om ni inte förstått så tycker jag att amning är OK lite varstans. Sen gäller det förstås att använda sunt förnuft | |
| Midna79 | 2011-01-24 22:07 | |
![]() | Vilken tur, så jag slipper amma i vassen i sommar | |
| henrik_l | 2011-01-24 22:08 | |
![]() | Behringer: Det var annars en ganska värdelös liknelse så jag antog att du menade hånglande par. Det gjorde nog dom flesta som orkar bry sig. | |
| Behringer | 2011-01-24 22:09 | |
![]() | Amma så in i vassen, mammor. Det mår både ni och bebisen bra av | |
| henrik_l | 2011-01-24 22:09 | |
![]() | MissLollo: åh fan, där ser man. Trodde jag inte. | |
| Behringer | 2011-01-24 22:10 | |
![]() | intressant att du kallar jämförelser för dåliga, henrik. Prestige är ett ord som dyker upp | |
| henrik_l | 2011-01-24 22:13 | |
![]() | Behringer det var en dålig jämförelse och jag tror nog att du förstod att jag skulle tolka det på det viset. Nåt slags försök att verka överlägsen i en rätt värdelös debatt. Eller nåt sånt. | |
| Lill-IT | 2011-01-24 22:16 | |
![]() | Det är ju inte mammorna, brösten eller bebisarna som gör något onormalt i mitt tycke. Att reagera med sånt äckel över en bebis som blir ammad är ju mer onormalt då. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-01-24 22:17 | |
![]() | Ja, det är nåt som inte står riktigt rätt till där när det anses mer positivt att greja med komockor än att se någon amma. | |
| henrik_l | 2011-01-24 22:19 | |
![]() | Tvålis: Njaaa det är ju mest bara smälta växtdelar eftersom kossor inte äter nåt annat. Så det är inte sååå äckligt. Om det inte är purfärskt skit däremot. Då luktar det rätt vidrigt. | |
| nettan23 | 2011-01-24 22:25 | |
![]() | Oftast sätter sig väl mammorna lite privat? Tycker ju inte man behöver rycka fram matkassen i en fullsatt restaurang kanske, eller ja jag själv hade inte gjort det iaf. | |
| henrik_l | 2011-01-24 22:27 | |
![]() | nettan23: precis :) | |
| Stenknäck | 2011-01-24 22:52 | |
![]() | Det finns inga som har sån dubbelmoral som amerikaner. De är utåt så hemskt pryda . Har du kille så om han hälsar på hans föräldrar får du inte ligga i samma rum/säng som honom trots att ni bott ihop på studieorten i flra år!!!! Det är sant. Bröst och amning ska vi bara inte tala om. Sånt ses inte i USA med blida ögon. Amning är inte heller så poppis i vissa kretsar. Själv tyckte jag bilden var jättefin och absolut finns inget stötande med den. Jag tycker dagens mammar sköter det där med amning alldeles förträffligt. Det finns ju jättebra amningströjor där man bara viker ner en flik och sen kan man ha en lätt scarves och lägga över lite så syns inte nåt. Sen om man tycker att sånt är stötande då har man problem själv och borde göra nåt åt det. Amning ska uppmuntas och barnen får en närhet som varken mamman eller barnet bör gå minste om. Barnen blir trygga och jag uppmanar mammor att amma så länge ni kan det mår både du och barnet bra av. Allergier och närhet är bra skäl att amma. Sen är det ju väldigt praktiskt också. Du har mat med dig överallt. | |
| Isenvirong - Ej medlem längre | 2011-01-24 22:52 | |
![]() | Henrik, Behringer vill nog mest bara veta om du tycker det känns rimligt att folk håller sig inne för diverse allmänt relativt harmlösa saker att för att de kan vara motbjudande för andra. Det homosexuella hånglet kom ju mest in i bilden för att du själv poängterade att "det ju kanske inte syns om de är homosexuella." Det har ju inte så mycket med Behringers ursprungliga frågeställning att göra. Ska bara den som är "motbjudande part", visa hänsyn och alla andra få hata och obstruera dessa motbjudande personers liv och leverne bäst de kan genom att åberopa att man blir äcklad/att det inkräktar på det personliga välbefinnandet/det allmänna rummet, etc.? Om jag hatar att folk bär kepsen bak- och-fram när de cyklar, eller folk som äter popcorn i biomörkret, har jag då rätt att kräva/tycka att de minsann ska sluta upp med sådant för att jag finner det motbjudande. Mina exempel är medvetet fåniga för att sätta saker och ting i perspektiv. Kanske är det i ovanstående exempel, och i de allra flesta situationer så att även JAG måste vara tolerant och visa hänsyn, ibland till och med bara köpa att det fungerar så och låta det vara, sådär utan vidare. Nu är ju inte situationerna här så svartvita som de i mina exempel, kanske. Men - Är det verkligen så ofta man ser mer bröstnakenhet än nödvändigt bland de som väljer att amma offentligt? Jag ser själv inte offentlig amning ofta överhuvudtaget, men de gånger det hänt har det gjorts diskret och med stor hänsyn till andra runtomkring. | |