Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mimikryp | 2011-02-16 17:28 | |
![]() | Jag håller helt med Tess 08! | |
| nettan23 | 2011-02-16 17:39 | |
![]() | Japp håller oxå med Tess, ni andra vill ju bara missförstå! | |
| Behringer | 2011-02-16 17:39 | |
![]() | Vill man verkligen veta så mailar man TV4. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-02-16 17:39 | |
![]() | Hur får ni det till att vi tycker att det är fel pga att de är gay i meningen att det är dåligt att vara det? Det konstiga är att sexualitet inte har så mycket med mat att göra. Det går inte att jämföra med kändisvecka hur mkt ni än vill. Motivera gärna varför det behövs en gay-vecka i programmet. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-16 17:49 | |
![]() | Hur vet vi att deltagarna alla andra veckor enbart är heterosexuella? | |
| Tess 08 | 2011-02-16 17:53 | |
![]() | Jag har sett ett program där det var en homosexuell av fyra deltagare... alltså inte nu under gayveckan. Det var flera veckor sedan jag såg det programmet och minns mycket lite av det... Hoodman- det är de väl inte och därför blir funderingarna ännu fler varför de känner att det behövs en gayvecka... | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-02-16 17:53 | |
![]() | Det händer att det är med homosexuella i de "vanliga" veckorna. Och då gör man inte nån grej av det | |
| Jumanjia | 2011-02-16 18:09 | |
![]() | Jag håller med många föregående skrivare. Visst är det bra att det är fyra gaymänniskor på tv. Vi kanske skulle ha flera gay/bi profiler i tv så slipper di människorna på tv studion skriva "Gay" vecka, då räcker de med att de skrev. Denna vecka är det fyra nya människor.. Eller nått sånt. Jag tror att ju mer accepterat med olika människor i tv rutan ju mindre kommer deras sexuella orientering läggas tyngd på... Tror jag iallafall | |
| Jumanjia | 2011-02-16 18:11 | |
![]() | inte jag menade inte i min sista mening. "mindre kommer INTE deras sexuella orientering läggas tyngd på... Tror jag iallafall" | |
| Tommy 1979 | 2011-02-16 18:12 | |
![]() | Det är ingen som har sagt att det behövs, Delicious. Som jag skrev i ett tidigare inlägg tror jag att TV 4 ser det som en kul grej, inget annat. Jag håller med om att matlagning och sexualitet knappast har mycket gemensamt, men i övrigt förstår jag inte varför det väcker sådan uppståndelse. | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-02-16 18:16 | |
![]() | matlagningsprogram är bland det absolut tåkigaste och menlösa som finns på TV. vad han som lagar maten har för läggning är väl inte relevant alls? antingen är man hungrig då blir man bara förbannad när man ser en svettig och flottig speedad typ stå med värdlens godaste stek framför sig och skrävla om hur bra han är på att tillaga den. eller så är man mätt och då är programmet helt jävla ointressant. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-16 18:16 | |
![]() | koprofagveckan, missade det, haha!:D | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-02-16 18:20 | |
![]() | För att det pekar ut denna minoritet på ett underligt sätt? Som sagt har det varit gay-personer med i de "vanliga" programmen och då görs det ingen grej av det. Vill man vara med i samhället eller stå ut som en väldigt speciell grupp som måste ha en egen vecka, parad eller gala? Vilka är med på att starta Tjockisparaden för tjockas rätt i samhället? :))) Så kan vi åka runt på flak i bara underkläder och äta chips, korv och dricka läsk och så får vi en egen vecka i tv där vi visar att vi faktiskt lagar mat "som alla andra". | |
| nettan23 | 2011-02-16 18:26 | |
![]() | Ja det är som att säga att jag vill inte bli särbehandlad eller benämnd som en tjockis, men jag ska ändå ha min gala, eget program osv. Bra sagt Deli! | |
| Tommy 1979 | 2011-02-16 18:34 | |
![]() | Delicious, ta inte illa upp nu men jag tycker nog att du överanalyserar en liten aning. Om något visar väl reaktioner som bland annat din att detta med homosexualitet verkligen ÄR något dramatiskt och märkvärdigt, annars hade det väl inte blivit någon diskussion överhuvudtaget? | |
| boyakasha | 2011-02-16 18:42 | |
![]() | Hann ögna lite på programmet.Trodde det skulle mer bak och recept på skäggbiff och dylikt | |
| Mouche - Administratör | 2011-02-16 18:44 | |
![]() | Jag har fått klagomål angående den här tråden och jag håller med om att tonen ibland är snuddande nära ren oförskämdhet. Däremot så har jag förstått efter att ha ögnat igenom tråden helt snabbt att speciellt en skribent fått ordentligt på tafsen för sina inläggs skull. Jag finner inte hennes inlägg felaktiga. Kanske lite svåra att greppa direkt men när man ser helheten så, nej, de innehåller inget förbjudet. Hon förklarar gång på gång hur hon verkligen menar, att hon inte på något sätt "fördömer" homosexualitet etc och hon ber också en, kanske var det rent av två, gånger, er andra att verkligen _läsa_ det hon skriver. Istället för att stanna upp och läsa så exploderar ilskan hos flera av er och drar igång grälande istället för en debatt. Jag förstår mycket väl att just homosexualitet väcker strida känslor hos många men jag ber er ändå att lugna ner er och hålla diskussionen på en hyfsad nivå. Jag ska läsa igenom hela tråden ordentligt så snart tid ges. Mouche | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-02-16 18:48 | |
![]() | Jag blir ganska provocerad av att jag måste veta vilken läggning en person har i ett matprogram. Jag tänkte först "jaha, ska dom paras ihop eller vadå?" just för att dom pekas ut som gay. Sen när det bara var så att det inte var något mer med saken undrade jag varför jag behövde veta i förväg att deltagarna var gay. Varför inte låta bli att säga något. Man märker ju ändå när dom säger "här bor jag med min man/fru/whatever". Det är inte mer intressant än så. Men det handlar antagligen mer om det sexuella eftersom dom måste göra en gay-vecka. Det räcker med sex som det är i tv. Jag vill faktiskt inte veta om du Tommy tex gillar bondage och är bisexuell för det har ingenting med dig som person eller dina matlagningskunskaper att göra. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-16 18:50 | |
![]() | Tommy, att det blir uppståndelse är ju för att man kan inte kritisera någonting överhuvudtaget som har med homosexuella eller muslimer att göra för då går vissa igång och lägger genast homofob stämpel, rasiststämpel på de som har någon åsikt överhuvudtaget. I detta fallet tex så gällde det inte kritik mot homosexuella utan kritiken gällde matprogrammet som har en speciell gayvecka, helt irrelevant för matälskare.. Ändå så finns det de som genast bestämmer sig för att om man inte gillade att programmet hade ett speciellt gayprogram ja då är man emot homos.. Och det roligaste är att det är ju ni som genast rusar till deras undsättning som gör att det blir uppståndelse!!! Vi som tycker att det är irrelevant med den sexuella läggningen bara konstaterar att det är så sen är det inte mer med det. Vad vill ni att vi ska göra? Hissa flaggan och skåla i champagne? - Å en gayvecka så kul.. och så intressant.., även vi heterosexuella förstår att de som har annan läggning faktiskt både äter och dricker och lagar sin egen mat men behövs det verkligen en egen vecka för gaypeople? Kan inte de samsas i samma rum som de hetero? Jag förstår verkligen inte vad ni vill uppnå? Som sagt uppståndelsen står ni för. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-02-16 18:52 | |
![]() | Sen blir jag provocerad av de personer som upprepar fleera gånger något som är helt ointressant. Någon tant som nämnde en miljard gånger "det här är min man åke" "det gillar åke" "åke älskar sparris"... Eller någon som tjatar om sina djur. Visst, det tycker väl produktionen blir rolig tv och det får man ju ta, tydligen :) | |